PSA chce novou stratégiou ušetriť do roku 2006 jednu miliardu eúr ročne

Aulnay 29. januára (TASR) - Cieľom novej stratégie francúzskej automobilky PSA Peugeot Citro‰n je zrýchlenie a zefektívnenie výroby, pričom prijaté ...

Aulnay 29. januára (TASR) - Cieľom novej stratégie francúzskej automobilky PSA Peugeot Citro‰n je zrýchlenie a zefektívnenie výroby, pričom prijaté opatrenia by mali koncernu pomôcť ušetriť do roku 2006 ročne viac ako jednu miliardu eúr.

Používanie rovnakých dielov vo viacerých modelových radoch na báze spoločných platforiem by malo firme počas nasledujúcich štyroch rokov ušetriť ročne 800 miliónov EUR. Po prijatí ďalších opatrení, smerujúcich k štandardizácii výroby oboch značiek koncernu a zvýšeniu efektívnosti výroby, ušetrí európska automobilka číslo dva ročne viac ako 1 miliardu eúr.

"Dosiahli sme pozoruhodný rast, ale ešte stále máme rezervy v efektívnosti výroby," uviedol v utorok počas prezentácie novej stratégie šéf koncernu Jean-Martin Folz. "Doposiaľ sme dokázali ušetriť iba zlomok toho, čo sme naozaj schopní ušetriť. Do roku 2006 by sme nemali mať problém generovať úspory v objeme viac ako miliarda eúr ročne," konkretizoval J.-M. Folz.

Stratégia koncernu podľa neho už PSA umožnila znížiť náklady od roku 1998 o 300 EUR na každé vyrobené auto, pričom ak sa podarí uviesť nový systém do prevádzky, do roku 2006 by koncern mohol ušetriť ďalších 50 % z tejto sumy. To by malo automobilke umožniť splniť ambiciózne ciele, zverejnené v roku 2002, podľa ktorých chce PSA do roku 2006 produkovať 4 milióny áut ročne. V priebehu najbližších 10 rokov by sa mal súčasný objem zdvojnásobiť. V roku 2002 stúpol predaj skupiny PSA o 4,3 % na 3,267 milióna áut.

Zefektívnenie a zrýchlenie výroby plánuje automobilka docieliť tým, že väčšinu modelov bude vyrábať na troch základných platformách. Ako J.-M. Folz uviedol, ak bude každý závod produkovať modely jednej platformy, ďalšie zdroje ušetrí automobilka na doprave a distribúcii.

Platformy sú základom každého automobilu, zahŕňajú podvozok, nápravy a ďalšie mechanické časti. Automobilka už v súčasnosti produkuje približne 60 % automobilov PSA na jednej z troch hlavných platforiem, pričom v roku 2006 by sa toto percento malo priblížiť k 100. PSA okrem troch hlavných platforiem využíva ďalšie dve pre úžitkové a viacúčelové vozidlá spoločne s talianskou automobilkou Fiat a jednu pre malé automobily spolu s japonskou Toyotou.

Predstavitelia PSA, ktorí prednedávnom oznámili zámer vybudovať nový závod v Trnave s cieľom zvýšiť predaj v strednej a východnej Európe, potvrdili, že v blízkej budúcnosti PSA ďalší nový závod budovať nebude. "Závod na Slovensku ideme stavať z dôvodu presunu ťažiska výroby viac smerom na východ s cieľom vyjsť v ústrety tamojšiemu dopytu," povedal Folz.

"Vyťaženie európskych závodov vzrástlo na 117 %," poznamenal Folz. V roku 1998, keď sa spojil Peugeot s Citro‰nom, predstavovalo vyťaženie ešte 69 %. V súčasnosti sa pracuje v 3 a 4 zmenách vrátane víkendov. Podnikové prázdniny zanikli. Dva plánové závody vo východnej Európe majú výrazne odbremeniť ostatné fabriky. Od roku 2005 sa začne výroba v českom spoločnom závode PSA a Toyoty. Ročne sa tam má vyrobiť 300 000 malých automobilov. Rovnaké množstvo vozidiel sa začne vyrábať od roku 2006 v slovenskom závode v Trnave. Pôjde pritom napríklad o automobily Citro‰n C3 alebo Peugeot 107. Naplno nie je využitá kapacita v Číne, Brazílii a Argentíne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 328
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 762
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 14 355
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 143
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 867
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 943
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 412
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 001
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 341
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 333

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Rodičia trojičiek: Nie je jednoduché prejsť po ulici bez povšimnutia

Deň s trojičkami sa takmer nedá naplánovať.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

Neprehliadnite tiež

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

Trump sa na summite prihlásil k voľnému trhu, obavy však zostali

Na stretnutí G7 došlo rýchlo k zhode, že sa musí zachovať otvorený globálny trh.