PSA chce novou stratégiou ušetriť do roku 2006 jednu miliardu eúr ročne

Aulnay 29. januára (TASR) - Cieľom novej stratégie francúzskej automobilky PSA Peugeot Citro‰n je zrýchlenie a zefektívnenie výroby, pričom prijaté ...

Aulnay 29. januára (TASR) - Cieľom novej stratégie francúzskej automobilky PSA Peugeot Citro‰n je zrýchlenie a zefektívnenie výroby, pričom prijaté opatrenia by mali koncernu pomôcť ušetriť do roku 2006 ročne viac ako jednu miliardu eúr.

Používanie rovnakých dielov vo viacerých modelových radoch na báze spoločných platforiem by malo firme počas nasledujúcich štyroch rokov ušetriť ročne 800 miliónov EUR. Po prijatí ďalších opatrení, smerujúcich k štandardizácii výroby oboch značiek koncernu a zvýšeniu efektívnosti výroby, ušetrí európska automobilka číslo dva ročne viac ako 1 miliardu eúr.

"Dosiahli sme pozoruhodný rast, ale ešte stále máme rezervy v efektívnosti výroby," uviedol v utorok počas prezentácie novej stratégie šéf koncernu Jean-Martin Folz. "Doposiaľ sme dokázali ušetriť iba zlomok toho, čo sme naozaj schopní ušetriť. Do roku 2006 by sme nemali mať problém generovať úspory v objeme viac ako miliarda eúr ročne," konkretizoval J.-M. Folz.

Stratégia koncernu podľa neho už PSA umožnila znížiť náklady od roku 1998 o 300 EUR na každé vyrobené auto, pričom ak sa podarí uviesť nový systém do prevádzky, do roku 2006 by koncern mohol ušetriť ďalších 50 % z tejto sumy. To by malo automobilke umožniť splniť ambiciózne ciele, zverejnené v roku 2002, podľa ktorých chce PSA do roku 2006 produkovať 4 milióny áut ročne. V priebehu najbližších 10 rokov by sa mal súčasný objem zdvojnásobiť. V roku 2002 stúpol predaj skupiny PSA o 4,3 % na 3,267 milióna áut.

Zefektívnenie a zrýchlenie výroby plánuje automobilka docieliť tým, že väčšinu modelov bude vyrábať na troch základných platformách. Ako J.-M. Folz uviedol, ak bude každý závod produkovať modely jednej platformy, ďalšie zdroje ušetrí automobilka na doprave a distribúcii.

Platformy sú základom každého automobilu, zahŕňajú podvozok, nápravy a ďalšie mechanické časti. Automobilka už v súčasnosti produkuje približne 60 % automobilov PSA na jednej z troch hlavných platforiem, pričom v roku 2006 by sa toto percento malo priblížiť k 100. PSA okrem troch hlavných platforiem využíva ďalšie dve pre úžitkové a viacúčelové vozidlá spoločne s talianskou automobilkou Fiat a jednu pre malé automobily spolu s japonskou Toyotou.

Predstavitelia PSA, ktorí prednedávnom oznámili zámer vybudovať nový závod v Trnave s cieľom zvýšiť predaj v strednej a východnej Európe, potvrdili, že v blízkej budúcnosti PSA ďalší nový závod budovať nebude. "Závod na Slovensku ideme stavať z dôvodu presunu ťažiska výroby viac smerom na východ s cieľom vyjsť v ústrety tamojšiemu dopytu," povedal Folz.

"Vyťaženie európskych závodov vzrástlo na 117 %," poznamenal Folz. V roku 1998, keď sa spojil Peugeot s Citro‰nom, predstavovalo vyťaženie ešte 69 %. V súčasnosti sa pracuje v 3 a 4 zmenách vrátane víkendov. Podnikové prázdniny zanikli. Dva plánové závody vo východnej Európe majú výrazne odbremeniť ostatné fabriky. Od roku 2005 sa začne výroba v českom spoločnom závode PSA a Toyoty. Ročne sa tam má vyrobiť 300 000 malých automobilov. Rovnaké množstvo vozidiel sa začne vyrábať od roku 2006 v slovenskom závode v Trnave. Pôjde pritom napríklad o automobily Citro‰n C3 alebo Peugeot 107. Naplno nie je využitá kapacita v Číne, Brazílii a Argentíne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 993
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 709
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 667
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 274
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 757
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 664
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 425
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.