BRATISLAVA. Skupina Kofola zaznamenala v prvom polroku medziročný nárast tržieb z predaja výrobkov o 11,1 % na 123,5 mil. eur.
Ako informovala spoločnosť, za šesť mesiacov vzrástla hrubá marža medziročne o 25,2 % na 50,61 mil. eur. Prevádzkový zisk (EBIT) dosiahol v sledovanom období 13,22 mil. eur, čo bolo medziročne až o 86,3 % viac.
Zisk pred započítaním úrokov, daní, a odpisov (EBITDA) stúpol v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 46,4 % na 22,14 mil. eur.
"Do hospodárskeho výsledku za 1. polrok sa výrazne premietla akvizícia Radenskej, avšak aj bez tohto vplyvu, skupina Kofola stále rastie," zhodnotil dosiahnuté výsledky generálny riaditeľ skupiny Kofola Jannis Samaras.
Po marcovej akvizícii slovinskej značky minerálnych vôd podpísali zástupcovia skupiny v júni ďalšiu zmluvu. Prostredníctvom nej získala firma podiel 40 % v druhom najväčšom producentovi nealkoholických nápojov na Slovensku, spoločnosti WAD Group.
Spomínaná firma je známa značkami minerálnych vôd Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra alebo kolovým nápojom Šofokola. Na dokončenie transakcie a nepriamemu nadobudnutiu minoritného podielu vo Water Holding zostáva splniť štandardné odkladacie podmienky.
Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s ôsmimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo skupina zamestnáva 2 300 ľudí.
Do produktového portfólia spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko patrí tradičný kolový nápoj s originálnou receptúrou Kofola, pramenitá voda Rajec, rad ovocných nápojov a sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, či energetické nápoje Semtex.
Od začiatku roka 2015 Kofola distribuuje produkty spoločnosti Rauch v Českej republike a na Slovensku.