Viezli sme sa v Bratislave s Uberom, bol lacnejší ako konkurencia (reportáž)

Reportéri SME vyskúšali službu Uber na Slovensku. Porovnali sme ju s Hopinom a bežným taxíkom cez telefón.

BRATISLAVA. Z centra mesta sme sa dostali do obchodného domu Ikea za necelých pätnásť minút, presne sme prešli 9,27 kilometra.

Vyzdvihol nás Ivan, jeho auto sme museli chvíľku hľadať napriek tomu, že v aplikácii presne vidíte, kde váš vodič stojí i to, aké auto má. Platí totiž, že vodiči, ktorí jazdia cez Uber, nemajú na aute žiadnu extra nálepku ani žlté osvetlenie taxi na streche.

Vodiči, ktorí pracujú pre Uber (podľa vlastných slov) nemusia mať na aute označenie. Preto sa na začiatku môže stať, že ak zle zadávate svoju aktuálnu polohu, nemusíte sa s takýmto „taxikárom“ nájsť.

Fungujú inak

Uber funguje na úplne inom princípe ako bežné taxislužby. V aute sme márne hľadali taxameter, aby sme v polovici cesty zistili, aká je cena. Uber však sľuboval lacné jazdné, minimálne je na úrovni približne 1,20 eura.

„Nemáme povinnosť mať ani označenie, ani taxameter,“ hovorí nám vodič. Dodáva, že určité pravidlá pre vodičov platia, no hneď na prvý pohľad je jasné, že to nie sú „klasickí“ profesionálni vodiči.

„Zmluvu máme uzatvorenú len za používanie aplikácie, firma nás potom každý týždeň bude vyplácať,“ hovorí Ivan. Z celkového zárobku vodiča si Uber berie približne 20 percent, ostatné patrí vodičovi.

Hoci každý, kto si chce zarábať cez Uber, musí prejsť skúškami bezúhonnosti či splniť podmienky na auto (STK, EK či nesmie byť staršie ako desať rokov), nič iné nepotrebuje.

Tri autá naraz

Z redakcie sme vyrazili tromi autami naraz, aby sme si vedeli reálne porovnať používateľský zážitok, ceny i čas. Do obchodného domu Ikea sme prišli zhruba v rovnakom čase, avšak cenové rozdiely boli značné.

Kolega, ktorý cestoval cez zabehanú aplikáciu Hopin, platil 6,80 eura, kolegyňa cestujúca taxislužbou objednanou cez telefón, platila 7 eur. My, čo sme sa viezli novou službou Uber, sme zaplatili za tú istú cestu približne 5,80 eura.

Ak ste zvyknutí nechávať v taxíku prepitné, v Uberi na to môžete zabudnúť. Aplikácia je totiž spárovaná s vašou platobnou kartou a po dojazde do cieľa stiahne presnú sumu.

Na konci jazdy vodič zadal už len ukončenie jazdy, aplikácia vypočítala cestovné. My sme vystúpili z auta, potvrdenie zaplatení nám neskôr prišlo do mailu.

Uber sa tvári transparentne - vidíte cestu i to, za aký čas a za čo platíte. Cena za jazdu je spriemerovaná, počíta sa zo vzdialenosti aj čas.

V porovnaní s aplikáciou Hopin je Uber prívetivejší, pretože cez aplikáciu prebieha aj platenie. Jednoduchšie je aj vyhľadávanie.

Cez Uber totiž dobre funguje vyhľadávanie takzvaných bodov záujmu – teda stačí zadať iba Avion, netreba vedieť, na akú ulicu sa ide.

jakl9084_r5954_res.jpg

FOTO SME - JOZEF JAKUBČO

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  2. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  3. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  4. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  5. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  6. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle
  7. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami
  8. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí
  9. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku!
  10. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie
  1. Rektorom Ekonomickej univerzity v Bratislave bude opäť F. Daňo
  2. Kúpa založenej s.r.o. s históriou
  3. 5. ročník súťaže Equitone – originálne odvetrané fasády
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  5. Odborná exkurzia po vodných stavbách v Českej republike
  6. Diskusný stôl na tému Energetická certifikácia budov
  7. Druhy ochranných známok
  8. OMV má riešenie na neohlásených kuriérov
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  10. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 26 236
  2. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 26 164
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 20 358
  4. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 838
  5. Platíte si poistenie domova zbytočne? 9 083
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 8 755
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 6 764
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 5 993
  9. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 5 864
  10. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie 5 320

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRKA TKAČENKA

Babiš nám ponúkol pohľad do hlavy rozviedčika

V tomto svete sú ľudia kockami domina.

DOMOV

Sabotáž vyšetrovania korupcie u Kaliňáka už nevyšetrujú

Prokurátor Vasiľ Špirko podáva sťažnosť.

DOMOV

Bývalého príslušníka SIS Kosíka pustili z väznice v Mali

Kosík strávil v malijskom väzení dva roky.

Neprehliadnite tiež

Státisíce Ukrajincov zostali v mrazivom počasí bez kúrenia

Naftogaz odmieta obnoviť dodávky, kým mu nezaplatia dlhy.

Europoslanci sú v znižovaní emisií kamiónov ambiciózni

Regulácia emisií pre ťažké nákladné vozidlá sa koná po prvý raz v histórii EÚ.

Praha má jednu z dvadsiatich najdrahších ulíc sveta

Za meter štvorcový si nájomca v ulici Na Příkopě zaplatí 230 eur.

Výstavba R7 napreduje rýchlejšie ako obchvat na diaľnici D4

Na staveniskách pracuje 1 400 z plánovaných 2 500 pracovníkov, pribudnú ďalší.

Komisia analyzuje nový návrh Talianov, výsledok oznámi 21. novembra

Komisia môže použiť finančné sankcie, k takémuto riešeniu ale zatiaľ nikdy nesiahla.