SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Viezli sme sa v Bratislave s Uberom, bol lacnejší ako konkurencia (reportáž)

Reportéri SME vyskúšali službu Uber na Slovensku. Porovnali sme ju s Hopinom a bežným taxíkom cez telefón.

BRATISLAVA. Z centra mesta sme sa dostali do obchodného domu Ikea za necelých pätnásť minút, presne sme prešli 9,27 kilometra.

Vyzdvihol nás Ivan, jeho auto sme museli chvíľku hľadať napriek tomu, že v aplikácii presne vidíte, kde váš vodič stojí i to, aké auto má. Platí totiž, že vodiči, ktorí jazdia cez Uber, nemajú na aute žiadnu extra nálepku ani žlté osvetlenie taxi na streche.

Vodiči, ktorí pracujú pre Uber (podľa vlastných slov) nemusia mať na aute označenie. Preto sa na začiatku môže stať, že ak zle zadávate svoju aktuálnu polohu, nemusíte sa s takýmto „taxikárom“ nájsť.

Fungujú inak

Uber funguje na úplne inom princípe ako bežné taxislužby. V aute sme márne hľadali taxameter, aby sme v polovici cesty zistili, aká je cena. Uber však sľuboval lacné jazdné, minimálne je na úrovni približne 1,20 eura.

„Nemáme povinnosť mať ani označenie, ani taxameter,“ hovorí nám vodič. Dodáva, že určité pravidlá pre vodičov platia, no hneď na prvý pohľad je jasné, že to nie sú „klasickí“ profesionálni vodiči.

„Zmluvu máme uzatvorenú len za používanie aplikácie, firma nás potom každý týždeň bude vyplácať,“ hovorí Ivan. Z celkového zárobku vodiča si Uber berie približne 20 percent, ostatné patrí vodičovi.

Hoci každý, kto si chce zarábať cez Uber, musí prejsť skúškami bezúhonnosti či splniť podmienky na auto (STK, EK či nesmie byť staršie ako desať rokov), nič iné nepotrebuje.

Tri autá naraz

Z redakcie sme vyrazili tromi autami naraz, aby sme si vedeli reálne porovnať používateľský zážitok, ceny i čas. Do obchodného domu Ikea sme prišli zhruba v rovnakom čase, avšak cenové rozdiely boli značné.

Kolega, ktorý cestoval cez zabehanú aplikáciu Hopin, platil 6,80 eura, kolegyňa cestujúca taxislužbou objednanou cez telefón, platila 7 eur. My, čo sme sa viezli novou službou Uber, sme zaplatili za tú istú cestu približne 5,80 eura.

Ak ste zvyknutí nechávať v taxíku prepitné, v Uberi na to môžete zabudnúť. Aplikácia je totiž spárovaná s vašou platobnou kartou a po dojazde do cieľa stiahne presnú sumu.

Na konci jazdy vodič zadal už len ukončenie jazdy, aplikácia vypočítala cestovné. My sme vystúpili z auta, potvrdenie zaplatení nám neskôr prišlo do mailu.

Uber sa tvári transparentne - vidíte cestu i to, za aký čas a za čo platíte. Cena za jazdu je spriemerovaná, počíta sa zo vzdialenosti aj čas.

V porovnaní s aplikáciou Hopin je Uber prívetivejší, pretože cez aplikáciu prebieha aj platenie. Jednoduchšie je aj vyhľadávanie.

Cez Uber totiž dobre funguje vyhľadávanie takzvaných bodov záujmu – teda stačí zadať iba Avion, netreba vedieť, na akú ulicu sa ide.

jakl9084_r5954_res.jpg

FOTO SME - JOZEF JAKUBČO

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 971
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 227
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 414
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 905
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 041
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 938
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 232
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 918
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 716
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 607
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

23 h
Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie. PCR testy odhalili viac ako 234-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 965 obetí.

17 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

6 h
Polícia zasahuje na proteste v Moskve.

Na protestoch zadržali už vyše 2 200 ľudí.

12 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

K výhre sa zatiaľ nikto neprihlásil.

2 h
Centrum Viedne počas lovcdownu.

Vyťaženosť rakúskych hotelov vlani spadla na štvrtinu.

5 h
Madridčania sú na sneh zvyknutí z lyžovačiek, no nie sú naučení na to, že v snehu zapadne ich mesto.

Vláda však tvrdí, že je to príliš vysoký odhad.

10 h
Ilustračné foto.

Staré zmluvy o obchode na digitálnu ekonomiku nestíhajú.

13 h