Viezli sme sa v Bratislave s Uberom, bol lacnejší ako konkurencia (reportáž)

Reportéri SME vyskúšali službu Uber na Slovensku. Porovnali sme ju s Hopinom a bežným taxíkom cez telefón.

BRATISLAVA. Z centra mesta sme sa dostali do obchodného domu Ikea za necelých pätnásť minút, presne sme prešli 9,27 kilometra.

Vyzdvihol nás Ivan, jeho auto sme museli chvíľku hľadať napriek tomu, že v aplikácii presne vidíte, kde váš vodič stojí i to, aké auto má. Platí totiž, že vodiči, ktorí jazdia cez Uber, nemajú na aute žiadnu extra nálepku ani žlté osvetlenie taxi na streche.

Vodiči, ktorí pracujú pre Uber (podľa vlastných slov) nemusia mať na aute označenie. Preto sa na začiatku môže stať, že ak zle zadávate svoju aktuálnu polohu, nemusíte sa s takýmto „taxikárom“ nájsť.

Fungujú inak

Uber funguje na úplne inom princípe ako bežné taxislužby. V aute sme márne hľadali taxameter, aby sme v polovici cesty zistili, aká je cena. Uber však sľuboval lacné jazdné, minimálne je na úrovni približne 1,20 eura.

„Nemáme povinnosť mať ani označenie, ani taxameter,“ hovorí nám vodič. Dodáva, že určité pravidlá pre vodičov platia, no hneď na prvý pohľad je jasné, že to nie sú „klasickí“ profesionálni vodiči.

„Zmluvu máme uzatvorenú len za používanie aplikácie, firma nás potom každý týždeň bude vyplácať,“ hovorí Ivan. Z celkového zárobku vodiča si Uber berie približne 20 percent, ostatné patrí vodičovi.

Hoci každý, kto si chce zarábať cez Uber, musí prejsť skúškami bezúhonnosti či splniť podmienky na auto (STK, EK či nesmie byť staršie ako desať rokov), nič iné nepotrebuje.

Tri autá naraz

Z redakcie sme vyrazili tromi autami naraz, aby sme si vedeli reálne porovnať používateľský zážitok, ceny i čas. Do obchodného domu Ikea sme prišli zhruba v rovnakom čase, avšak cenové rozdiely boli značné.

Kolega, ktorý cestoval cez zabehanú aplikáciu Hopin, platil 6,80 eura, kolegyňa cestujúca taxislužbou objednanou cez telefón, platila 7 eur. My, čo sme sa viezli novou službou Uber, sme zaplatili za tú istú cestu približne 5,80 eura.

Ak ste zvyknutí nechávať v taxíku prepitné, v Uberi na to môžete zabudnúť. Aplikácia je totiž spárovaná s vašou platobnou kartou a po dojazde do cieľa stiahne presnú sumu.

Na konci jazdy vodič zadal už len ukončenie jazdy, aplikácia vypočítala cestovné. My sme vystúpili z auta, potvrdenie zaplatení nám neskôr prišlo do mailu.

Uber sa tvári transparentne - vidíte cestu i to, za aký čas a za čo platíte. Cena za jazdu je spriemerovaná, počíta sa zo vzdialenosti aj čas.

V porovnaní s aplikáciou Hopin je Uber prívetivejší, pretože cez aplikáciu prebieha aj platenie. Jednoduchšie je aj vyhľadávanie.

Cez Uber totiž dobre funguje vyhľadávanie takzvaných bodov záujmu – teda stačí zadať iba Avion, netreba vedieť, na akú ulicu sa ide.

jakl9084_r5954_res.jpg

FOTO SME - JOZEF JAKUBČO

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 630
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 039
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 188
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 503
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 890
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 285
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 233
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 533
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 696
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 680

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší v Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.