Slovnaft ukončil výstavbu za 22 miliónov eur

V súčasnosti prebieha testovanie prevádzky, do ktorej sa bude polyetylén dopravovať, skladovať a následne expedovať odberateľom.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Akciová spoločnosť Slovnaft ukončila výstavbu logistickej prevádzky pre nový závod na výrobu nízkohustotného polyetylénu LDPE 4.

Dodávateľom stavby na kľuč v hodnote 22 miliónov eur bola nemecká spoločnosť Talke.

V súčasnosti prebieha testovanie prevádzky, do ktorej sa bude polyetylén dopravovať, skladovať a následne expedovať odberateľom.

Informoval o tom hovorca a riaditeľ podnikovej a marketingovej komunikácie Slovnaftu Anton Molnár.

Nová linka so státisícovými kapacitami

Najdôležitejšou časťou logistickej prevádzky je súbor 28 síl na skladovanie a manipuláciu s nízkohustotným polyetylénom.

Logistický komplex je priamo napojený na novú linku LDPE 4 s ročnou výrobnou kapacitou 220.000 ton polyetylénu.

Súčasťou prevádzky sú okrem skladovacích a baliacich priestorov aj kancelárie, dopravný systém a nakladacie rampy pre expedíciu plastov.

Investícia za 300 miliónov

Slovnaft investuje do výroby základných plastov viac ako 300 miliónov eur. Väčšinu prostriedkov tvoria náklady na výstavbu samotnej linky LDPE 4, ktoré presiahnu 200 miliónov eur.

Ďalšie financie sa použili na rekonštrukciu etylénovej jednotky, ktorá spracováva primárne benzíny a plyny. Z nich sa vyrábajú suroviny určené najmä na výrobu polyetylénu a polypropylénu. Výroba v novej jednotke LDPE 4 bude spustená v tomto roku.

Skupina Slovnaft je integrovaná rafinérsko-petrochemická skupina. Kľúčovou spoločnosťou skupiny je Slovnaft, a. s., ktorá sa zaoberá najmä spracovaním ropy a veľkoobchodným a maloobchodným predajom pohonných látok. Skupina Slovnaft je členom medzinárodnej skupiny MOL.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.