Záujem ľudí o ventilátory a klimatizácie rastie o stovky percent

Tohtoročné rekordné horúčavy hrajú do karát predajcom ventilátorov a klimatizácií.

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Záujem ľudí o nákup ventilátorov či klimatizácií vzrástol už s nástupom prvých horúcich dní o stovky percent. Extrémne horúčavy týchto dní však dopyt po týchto výrobkoch podľa hovorkyne spoločnosti Alza Denisy Dlabovej priam raketovo vystrelili.

"Najlepšie sa predávajú mobilné klimatizácie," priblížila Dlabová. V porovnaní s minulými rokmi pritom nároky spotrebiteľov na funkčnosť a výkon výrobkov rastú. "Zvyšuje sa záujem o klimatizácie, ktoré zároveň plnia úlohu čističky vzduchu alebo fungujú ako ionizátor," doplnila Dlabová.

Aj mobilné klimatizácie

Podobne pociťuje výrazný záujem ľudí o nákup ventilátorov a klimatizácií aj spoločnosť Nay Elektrodom. "Predaj stúpol v týchto letných mesiacoch asi trojnásobne v porovnaní s minulým rokom," vyčíslil marketingový manažér firmy František Vámoši.

Takisto spoločnosť zaznamenáva najväčší záujem o mobilné klimatizácie, ktoré môžu ľuďom okamžite pomôcť a nie je ich potrebné montovať.

"Narastajúci trend predaja majú aj samoinštalačné klimatizácie, ktoré si dokáže zákazník namontovať sám a nemusí čakať na montážnu firmu," doplnil Vámoši. V období vysokých teplôt sa totiž často stáva, že firma nedokáže namontovať klimatizáciu ani do týždňa.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Kúpiť si ventilátor je misia na pár dní

Nákup ventilátora či klimatizácie je pritom pre ľudí podľa predajcov vo veľkej miere spôsobený impulzívnym rozhodnutím, ktoré spôsobí náhle nepohodlie.

"Snažíme sa zákazníkom odkomunikovať, že čakať na vysoké teploty sa neoplatí. Na nákup klimatizačnej jednotky, napríklad splitovej, ktorá si vyžaduje odbornú inštaláciu aj následný servis, je dobré myslieť už v apríli," upozornil Vámoši. V období horúčav je totiž podľa neho problém zohnať odborníkov na montáž, čakacie lehoty sú dlhé.

"Správanie sa zákazníkov sa však v tomto nemení. Každoročne začínajú riešiť ochladzovanie svojich príbytkov až s narastajúcimi teplotami," konštatoval.

Budúcnosť sú chytré klimatizácie

To potvrdzujú aj štatistiky portálu pricemania.sk, ktorý porovnáva ceny výrobkov. Podľa marketingovej a PR manažérky portálu Lenky Káčerovej začala prezeranosť klimatizácií stúpať na prelome mája a júna. Následne sa v júli zvyšovala a teraz v auguste dosahuje maximá. "Ak porovnáme obdobie od 1. júna do 9. augusta s predchádzajúcim obdobím od 23. marca do konca mája tohto roku, prezeranosť kategórie klimatizácie sa zvýšila až o 907 %," vyčíslila Káčerová.

Okrem toho portál podľa jej slov zaznamenal zmeny už vtedy, keď teploty klesli pod 30 stupňov. To sa stalo v týždni od 27. júla do 2. augusta. "Keď porovnáme posledný júlový týždeň s prvým augustovým, čiže s týždňom od 3. augusta do 9. augusta, prezeranosť kategórie klimatizácie so zvyšujúcou sa teplotou stúpla až o 89 %," doplnila.

Čo sa týka budúcnosti, podľa predajcu Alza budú trendom dizajnovo atraktívne chytré klimatizácie, ktoré bude možné ovládať na diaľku prostredníctvom mobilných zariadení. "Zaradia sa tak do kategórie takzvaného SmartHome, teda chytrých technológií pre domácnosť, ako sú napríklad termostaty pre reguláciu kúrenia, regulátory osvetlenia alebo zabezpečovacie systémy," vymenovala Dlabová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 477
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 358
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 307
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 333
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 068
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 478
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 448
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 335
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 535
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 079

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.

Neprehliadnite tiež

BMW musí stopnúť výrobu, problémy má dodávateľ

Prerušenie výroby by mohlo stáť BMW denne desiatky miliónov eur.

Ikea začína hľadať nové chute. Známe mäsové gule nestačia

Na predaji jedla a nápojov zarába reťazec 1,7 miliardy eur ročne.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch