Britská automobilka si Slovensko vybrala, pretože je tu dobré zázemie na výrobu luxusných áut. Posilní to slovenskú ekonomiku.
BRATISLAVA. V roku 2018 má vzniknúť prvé vozidlo značky Land Rover s nálepkou „vyrobené na Slovensku“.
Jaguar Land Rover bude štvrtou automobilkou na Slovensku, závod postaví pri Nitre. V utorok to potvrdila britská firma aj premiér Robert Fico (Smer-SD), o príchode štvrtej automobilky sa predtým mesiace špekulovalo.
Fico povedal, že s Jaguarom podpísali strategický dokument a ďalej budú rokovať, aké dotácie automobilka získa a ako jej pomôžeme s rozbehnutím výroby. Všetko má prebehnúť ešte tento rok.
Výrobca luxusných áut
- prvé auto by mohlo linku novej automobilky v Nitre opustiť v roku 2018,
- ročne chce Jaguar Land Rover na Slovensku vyrobiť 300-tisíc vozidiel,
- spoločnosť chce u nás preinvestovať približne 1,4 miliardy eur,
- zamestnať môže asi päťtisíc ľudí,
- mohla by dostať dotácie asi 350 miliónov eur.
Nitra bude prvou fabrikou automobilky Jaguar Land Rover v Európe mimo územia Veľkej Británie.
Briti chcú u nás preinvestovať asi miliardu britských libier, teda 1,4 miliardy eur. Plánujú, že z pásov nitrianskeho závodu ročne odíde asi 300-tisíc áut.
Ročná produkcia áut na Slovensku by mohla stúpnuť o tretinu, na asi 1,3 milióna. Zosilní sa tak naše postavenie automobilovej veľmoci v počte vyrobených áut na obyvateľa.
Jaguar zároveň ovplyvní štatistiky nezamestnanosti, priamo vo fabrike zamestná asi päťtisíc ľudí.
Zväz automobilového priemyslu odhadol, že celkovo sa zamestnanosť v tomto priemysle môže zvýšiť o 40-tisíc ľudí.
Vozidlá Vyvážať ich budeme do Európy, Ameriky či do Ázie.
„To je výhoda celej investície pre našu ekonomiku, pretože zákazníci s peniazmi, ktorí kupujú prémiové autá, ako je Jaguar Land Rover, zabezpečia stabilný dopyt,“ myslí si analytik Slovenského automobilového inštitútu Martin Jesný.
Jaguar Land Rover, ktorý patrí do indickej skupiny Tata Motors, sa pre Slovensko rozhodol preto, že tu má dobré zázemie.
V novej fabrike chce totiž vyrábať luxusné autá s hliníkovou karosériou. Tie sa už dnes vyrábajú v bratislavskom Volkswagene. Je tu teda kvalifikovaná pracovná sila, ako aj rozvinutá sieť dodávateľov.