Pracovné pozície pribúdali vo všetkých regiónoch

Najhľadanejšou pozíciou je obchodný zástupca.

Ilustračná foto.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Najhľadanejšou pozíciou, ktorú sa firmy snažili obsadiť, bola pozícia obchodného zástupcu, ale aj operátor strojov, odborný predajca alebo robotník. Uchádzači, ako vyplýva z údajov Profesie.sk za sedem mesiacov tohto roka, majú možnosť vyberať si z oveľa väčšieho počtu pracovných ponúk ako v predchádzajúcich rokoch, a preto uvažujú, pre koho budú pracovať.

V Bratislavskom kraji firmy najviac hľadali administratívnych pracovníkov. V Trnavskom, Nitrianskom a Banskobystrickom kraji boli najviac inzerovanými pozície odborných predajcov a robotníkov. V Košickom kraji hľadali aj programátorov a predavačov.

Najviac ponúk

V dôsledku rastu trhu práce zaznamenala Profesia zatiaľ najvyšší počet pracovných ponúk, ktorý prekonal aj predchádzajúce úspešné obdobia. Uchádzači dnes majú možnosť vybrať si z oveľa väčšieho počtu pracovných ponúk, ako to bolo v predchádzajúcich rokoch.

Dôležitým kritériom sa pre ľudí hľadajúcich novú prácu stal brand, a teda spôsob fungovania značky spoločnosti. Tak ako značka spoločnosti ovplyvňuje ľudí pri kúpe oblečenia, elektroniky alebo nového auta, takmer rovnako funguje aj pri výbere nového zamestnávateľa.

"Na základe prieskumu sme zistili, že uchádzači sa pri hľadaní novej práce zaujímajú o to, akú má firma značku a postavenie na trhu, ako komunikuje navonok i o to, akú má firemnú kultúru. Na základe vlastných skúseností môžeme potvrdiť, že aj vďaka dobrému brandu našej spoločnosti sme aj pri inzercii špecifických pozícií zaznamenali vysoký počet reakcií uchádzačov," uviedla Ivana Molnárová, výkonná riaditeľka spoločnosti Profesia.

Uchádzači, ktorí si hľadajú prácu, majú tendenciu vybrať si lepšiu značku spoločnosti a v prípade, že takú spoločnosť nenájdu, ostanú pracovať na pôvodnom mieste. Ľudia si priebežne monitorujú trh práce a pozície, ktoré sa na ňom najčastejšie vyskytujú, a sú ochotnejší zmeniť prácu.

Vo väčšine krajov inzerujú najviac ponúk firmy s 250 a viac zamestnancami. Výnimkou sú Banskobystrický a Žilinský kraj, kde majú najväčší podiel ponuky malých firiem. Najvyšší podiel tvorili ponuky minimálne so stredoškolským vzdelaním s maturitou.

Pozície, ktoré majú veľmi vysoký počet reakcií na ponuku zo strany uchádzačov, sa vyskytujú hlavne v oblasti administratívy, dopravy a cestovného ruchu. Tak ako v predchádzajúcich rokoch, aj teraz sú medzi najrýchlejšie obsaditeľnými profesiami pozície asistentky, kuriéra či recepčnej, ktoré sa zaradili medzi pracovné miesta s najvyšším priemerným počtom reakcií na ponuku.

Dominuje marketing a reklama

V Bratislave majú oproti iným regiónom vyšší počet reakcií pozície v oblasti marketingu a reklamy (napr. grafik alebo grafický dizajnér) a tiež niektoré pozície vo výrobe alebo v automobilovom priemysle. Vyšší priemerný počet reakcií na ponuku ako v Bratislave je napríklad v oblasti predaja tovaru (napr. pokladník, predavač, dokladač tovaru, obsluha čerpacej stanice).

Práve pri ťažšie obsaditeľných pracovných pozíciách je dôležitá značka firmy a jej postavenie na trhu, keďže práve vysokošpecializovaní zamestnanci majú oveľa vyššiu tendenciu výberu novej práce podľa značky spoločnosti a uvažujú, pre koho budú pracovať. Zložitejšie obsaditeľnými sú najmä pozície vyžadujúce si špecifickú vysoko kvalifikovanú pracovnú silu s dlhoročnými skúsenosťami.

Sem patria napríklad oblasti ako manažment, informačné technológie, zdravotníctvo, ďalej niektoré pozície v poisťovníctve a bankovníctve (napr. poistný matematik, špecialista rizika) či telekomunikáciách (napr. špecialista prevádzky sietí). Ponuky na týchto pozíciách majú obvykle málo reakcií na pracovnú ponuku zo strany uchádzačov o prácu.

Vývoj ukazuje, že trh práce ponúka veľa možností pre nájdenie si novej práce a počet požiadaviek na zasielanie nových pracovných ponúk z pracovného portálu Profesia.sk emailom sa zvyšuje. Ľudia oveľa viac monitorujú trh práce a sú ochotnejší prácu zmeniť, v dôsledku čoho budú firmy musieť vynaložiť väčšie úsilie na udržanie kvalitných ľudí, a teda investovať viac prostriedkov na zvýšenie lojality zamestnancov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 289
  2. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 841
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 229
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 247
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 139
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 719
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 440
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 241
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 478
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 140

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o amnestiách má Ústavný súd posledné dni.

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Koalícia chce odstrániť šéfa Ústavu pamäti národa. Skúsila to potichúčky

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

Neprehliadnite tiež

Ikea začína hľadať nové chute. Známe mäsové gule nestačia

Na predaji jedla a nápojov zarába reťazec 1,7 miliardy eur ročne.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.