Informačný systém výstavby môže stáť do 45 miliónov eur

Peniaze chce minúť z eurofondov.

Minister dopravy Ján Počiatek.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja vyhlásilo verejnú súťaž na dodanie, údržbu a podporu prevádzky Informačného systému výstavby.

Predpokladaná cena zákazky plánovanej na 108 mesiacov, teda deväť rokov, je 44,7 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Projekt chce rezort financovať z peňazí Európskej únie a vlastných zdrojov cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.

"Hlavnou požiadavkou zadávateľa je harmonizovanie, integrovanie a zefektívnenie výkonu stavebných a územných agend s využitím možností dátovej interoperability pomocou informačných technológií, vrátane umožnenia elektronizácie úkonov a on-line sprístupnenia digitalizovaných priestorových údajov," oznámil rezort dopravy a výstavby.

Termín do septembra

Uchádzači môžu predkladať ponuky do 21. septembra, dodávateľ by mal vzísť z elektronickej aukcie.

"Hlavným cieľom implementácie je umožniť občanovi realizáciu nutných procesných krokov v rámci procesov stavebného poriadku a územného plánovania prostredníctvom webového rozhrania v súlade s koncepciou eGovernmentu, ako aj zapojiť ho do tvorby územného plánovania a rozvoja regiónu, v ktorom má svoje záujmy," uviedlo ministerstvo.

Podporným cieľom je zabezpečenie dátovej interoperability štátnej správy na úsekoch výstavby a územného manažmentu.

Všetky dotknuté subjekty by tak mali využívať jednotnú technologicko-dátovú priestorovú infraštruktúru a vedeli systematicky a zmysluplne poskytovať resp. využívať potrebné dáta. Ministerstvo dopravy odhaduje, že samotná realizácia projektu potrvá štyri roky.

"Keďže ministerstvo plánuje projekt financovať cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra, musí následne zabezpečiť aj jeho udržateľnosť minimálne na päť rokov," informoval vedúci oddelenia pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy Peter Zeman.

Predpokladaná hodnota zákazky a dĺžka implementácie vyplynula z analýzy ministerstva v minulom a tomto roku.

"Cieľom nie len ministerstva, ale aj celej štátnej správy je zefektívniť jej fungovanie, pričom elektronizácia procesov prináša nie len efektívnejšie fungovanie na strane štátu, ale zvyšuje aj komfort verejnosti pri prístupe k informáciám aj službám, ktoré štát poskytuje," uviedol Zeman.

"Výsledkom bude plne elektronická forma komunikácie a výmena dokumentov," dodal.

Bude podporovať napríklad jednotný a transparentný výkon činností stavebného zákona na všetkých úrovniach a stavebných úradoch. Ako aj evidenciu a vedenie údajov a údajovej základne a základných registrov v elektronickej forme pre procesy stavebného zákona a jej dostupnosť pre všetky oprávnené osoby.

Umožní tiež automatizáciu úkonov v rámci jednotlivých procesov, previazanie a prepojenie najmä územnoplánovacej a rozhodovacej činnosti so stavebnými činnosťami.

Pri vyhodnocovaní bude rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe dvoch kritérií. Ceny za zhotovenie, údržbu a zabezpečenie podpory prevádzky diela počas 60 mesiacov, čiže päť rokov, vrátane DPH majú relatívnu váhu 93 bodov a ceny za jednotlivých expertov na deň sedem bodov.

Uchádzači mali za posledné tri roky dosiahnuť v oblasti týkajúcej sa zákazky celkový obrat minimálne 14 milióny eur bez dane.

Odborníci na architektúru

Ministerstvo tiež požaduje aspoň jednu realizovaná zákazku pre rôzne typy projektov v hodnote 10 miliónov eur, 5 miliónov eur, 3 miliónov eur a jeden milión eur.

Ďalšou podmienkou je, aby službu poskytovalo najmenej sedem kľúčových expertov pre návrh architektúry, analýzu informačného systému, budovanie geografických informačných systémov, portálové riešenia, návrh a implementáciu relačných databáz, integráciu a procesnú automatizáciu systémov a bezpečnosť informačných technológií.

Majú mať minimálne päťročné skúsenosti v uvedených oblastiach.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.