BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja vyhlásilo verejnú súťaž na dodanie, údržbu a podporu prevádzky Informačného systému výstavby.
Predpokladaná cena zákazky plánovanej na 108 mesiacov, teda deväť rokov, je 44,7 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Projekt chce rezort financovať z peňazí Európskej únie a vlastných zdrojov cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.
"Hlavnou požiadavkou zadávateľa je harmonizovanie, integrovanie a zefektívnenie výkonu stavebných a územných agend s využitím možností dátovej interoperability pomocou informačných technológií, vrátane umožnenia elektronizácie úkonov a on-line sprístupnenia digitalizovaných priestorových údajov," oznámil rezort dopravy a výstavby.
Termín do septembra
Uchádzači môžu predkladať ponuky do 21. septembra, dodávateľ by mal vzísť z elektronickej aukcie.
"Hlavným cieľom implementácie je umožniť občanovi realizáciu nutných procesných krokov v rámci procesov stavebného poriadku a územného plánovania prostredníctvom webového rozhrania v súlade s koncepciou eGovernmentu, ako aj zapojiť ho do tvorby územného plánovania a rozvoja regiónu, v ktorom má svoje záujmy," uviedlo ministerstvo.
Podporným cieľom je zabezpečenie dátovej interoperability štátnej správy na úsekoch výstavby a územného manažmentu.
Všetky dotknuté subjekty by tak mali využívať jednotnú technologicko-dátovú priestorovú infraštruktúru a vedeli systematicky a zmysluplne poskytovať resp. využívať potrebné dáta. Ministerstvo dopravy odhaduje, že samotná realizácia projektu potrvá štyri roky.
"Keďže ministerstvo plánuje projekt financovať cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra, musí následne zabezpečiť aj jeho udržateľnosť minimálne na päť rokov," informoval vedúci oddelenia pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy Peter Zeman.
Predpokladaná hodnota zákazky a dĺžka implementácie vyplynula z analýzy ministerstva v minulom a tomto roku.
"Cieľom nie len ministerstva, ale aj celej štátnej správy je zefektívniť jej fungovanie, pričom elektronizácia procesov prináša nie len efektívnejšie fungovanie na strane štátu, ale zvyšuje aj komfort verejnosti pri prístupe k informáciám aj službám, ktoré štát poskytuje," uviedol Zeman.
"Výsledkom bude plne elektronická forma komunikácie a výmena dokumentov," dodal.
Bude podporovať napríklad jednotný a transparentný výkon činností stavebného zákona na všetkých úrovniach a stavebných úradoch. Ako aj evidenciu a vedenie údajov a údajovej základne a základných registrov v elektronickej forme pre procesy stavebného zákona a jej dostupnosť pre všetky oprávnené osoby.
Umožní tiež automatizáciu úkonov v rámci jednotlivých procesov, previazanie a prepojenie najmä územnoplánovacej a rozhodovacej činnosti so stavebnými činnosťami.
Pri vyhodnocovaní bude rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe dvoch kritérií. Ceny za zhotovenie, údržbu a zabezpečenie podpory prevádzky diela počas 60 mesiacov, čiže päť rokov, vrátane DPH majú relatívnu váhu 93 bodov a ceny za jednotlivých expertov na deň sedem bodov.
Uchádzači mali za posledné tri roky dosiahnuť v oblasti týkajúcej sa zákazky celkový obrat minimálne 14 milióny eur bez dane.
Odborníci na architektúru
Ministerstvo tiež požaduje aspoň jednu realizovaná zákazku pre rôzne typy projektov v hodnote 10 miliónov eur, 5 miliónov eur, 3 miliónov eur a jeden milión eur.
Ďalšou podmienkou je, aby službu poskytovalo najmenej sedem kľúčových expertov pre návrh architektúry, analýzu informačného systému, budovanie geografických informačných systémov, portálové riešenia, návrh a implementáciu relačných databáz, integráciu a procesnú automatizáciu systémov a bezpečnosť informačných technológií.
Majú mať minimálne päťročné skúsenosti v uvedených oblastiach.