Pri reklamácii dovolenky cez internet klopte na správne dvere

V praxi sa vyskytujú mnohé situácie, ktoré možno okamžite riešiť. Napríklad, ak záujemca zaplatil za víkendový pobyt prevodom cez internet, email mu oznámi termín, dokedy mu bude doručený poukaz.

Ilustračná snímka.(Zdroj: SME/Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Zľavové portály ponúkajú relax rôzneho druhu naozaj všade. Pred stretnutím s realitou je však klient často mierne nervózny, či dostane to, za čo si zaplatil. V prípade, že nastanú problémy, aj nákup oddychu cez internet sa dá reklamovať.

V praxi sa vyskytujú mnohé situácie, ktoré možno okamžite riešiť. Napríklad, ak záujemca zaplatil za víkendový pobyt prevodom cez internet, email mu oznámi termín, dokedy mu bude doručený poukaz.

Na základe neho si mal rezervovať vybraný termín. Voucher však neprišiel.

Karin Raková, riaditeľka právneho oddelenia Provident Financial uviedla: V prípade, ak vám kupón voucher nebol riadne doručený, reklamujte to u prevádzkovateľa zľavového portálu alebo priamo od zmluvy odstúpte v zákonnej lehote 14 pracovných dní."

Právo na odstránenie chýb

Pri službách cestovných kancelárií sa niekedy stane, že nezodpovedajú presne podmienkam, na ktorých sa zmluvné strany dohodli, a to či už zo subjektívnych, alebo objektívnych dôvodov.

V prípadoch, keď pokračovanie zájazdu nemožno zabezpečiť inak ako prostredníctvom služieb nižšej kvality ako tých, ktoré boli dojednané v zmluve, je cestovná kancelária povinná vrátiť objednávateľovi rozdiel ceny medzi dojednanými a poskytnutými službami.

Objednávateľ by si mal takisto uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne, a to ešte priamo počas zájazdu, konkrétne u dodávateľa služby alebo u jeho povereného zástupcu, a trvať na vyhotovení písomného záznamu o tejto skutočnosti.

Na základe tohto písomného záznamu si objednávateľ musí následne uplatniť svoje právo v písomnej forme v cestovnej kancelárii, a to bezodkladne, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu, pričom na uznanie nárokov pri chybne poskytnutej službe zo strany objednávateľa je potrebné predložiť písomný záznam urobený na mieste.

Čo v prípade krachu?

Vyskytujú sa však aj prípady, keď cestovná kancelária skrachuje. Podľa Rakovej zo zákona musia mať všetky cestovné kancelárie po celý čas predaja zájazdov uzavretú zmluvu o poistení zájazdu pre prípad ich úpadku. V prípade, ak dôjde k úpadku cestovnej kancelárie, vzniká objednávateľovi zájazdu právo na poistné plnenie.

V prípade poistnej udalosti by mal objednávateľ postupovať presne podľa informácií, ktoré dostal od cestovnej kancelárie spoločne so zmluvou o zájazde, kde je presne označený poistiteľ, podmienky poistenia zájazdu a spôsob oznámenia poistnej udalosti.

Ak cestovná kancelária nemá dohodnuté poistenie zájazdu, je povinná mať dojednanú bankovú záruku, ktorá zabezpečí objednávateľovi voči cestovnej kancelárii rovnaké plnenie, ako je tomu pri poistení zájazdu.

Pokiaľ ide o vrátenie peňazí, treba každý prípad presne zdokumentovať, pričom poisťovne zväčša ihneď po poistnej udalosti podávajú veľmi presné usmernenia, ako vo veci postupovať.

Ak v prípade nákupu zvýhodneného pobytu cez zľavový portál objednávateľ na mieste zistí, že avizovaná zľava neplatí a cena za pobyt je vyššia, zodpovednosť je na poskytovateľovi služieb.

"Prevádzkovateľ zľavového portálu zverejňuje na svojich webových stránkach ponuky jednotlivých poskytovateľov tovarov a služieb, ktorí sami zodpovedajú za svoje tovary a služby, ktoré ponúkajú. Predávajúci sú povinní poskytovať služby za dohodnuté ceny. V prípade, ak poskytovateľ ponúkal pobyt v kúpeľoch za nižšiu cenu ako tomu v skutočnosti nakoniec bolo, dopustil sa porušenia zákona a ochrane spotrebiteľa, a to tým, že klamal spotrebiteľa. V takomto prípade je vhodné podať podnet priamo na Slovenskú obchodnú inšpekciu," radí Raková.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 221
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 690
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 012
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 192
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 015
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 441
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 167
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 145
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 640

Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.