SR, Trnava a PSA spečatili vybudovanie nového závodu v Trnave podpisom dohody

Bratislava 24. januára (TASR) - Dohodu o investičnej spolupráci medzi PSA, SR a mestom Trnava dnes v Bratislave podpísali výkonný viceprezident francúzskej ...

Bratislava 24. januára (TASR) - Dohodu o investičnej spolupráci medzi PSA, SR a mestom Trnava dnes v Bratislave podpísali výkonný viceprezident francúzskej automobilky PSA Peugeot Citro‰n Jean-Marc Nicolle, podpredseda vlády a minister hospodárstva SR Robert Nemcsics a primátor Trnavy Štefan Bošnák.

"Takáto v našich podmienkach a v tomto časovom horizonte gigantická investícia na zelenej lúke bude mať pozitívny dopad tak na hrubý domáci produkt, ako aj na zahraničný obchod Slovenska," pripomenul ešte pred podpisom dohody minister Nemcsics.

"Toto rozhodnutie ukazuje, že máme dôveru v schopnosti Slovenskej republiky a veríme v ekonomický rozvoj krajiny... Veríme, že naše rozhodnutie o výstavbe nového závodu v Trnave poskytne podnet pre miestnu ekonomiku," uviedol viceprezident PSA Jean-Marc Nicolle.

Dohodou sa spečatilo minulotýždňové rozhodnutie koncernu PSA postaviť nový závod na výrobu automobilov na Slovensku v lokalite Trnava Juh. Slovenská vláda sa v dohode zaviazala vytvoriť pre investora čo najlepšie podmienky, pričom všetky poskytnuté úľavy a výhody sú zosúladené s pravidlami Európskej únie. Hodnota všetkých úľav môže dosiahnuť maximálne 15 % z objemu investície. Táto suma pritom nezhŕňa iba daňové úľavy, ale aj podporu vzniku pracovných miest a ďalšie formy regionálnej spolupráce.

"Najťažšie úlohy nás čakajú hlavne v prvej fáze a skutočný úspech a dôvod na oslavu príde až vtedy, keď z trnavského podniku vyjde prvé auto," uviedol minister. Prvoradým záväzkom Slovenska je do septembra, kedy sa má začať výstavba závodu, príprava pozemku na základnej rozlohe 190 hektárov s kompletnou infraštruktúrou. Za týmto účelom založilo mesto Trnava spoločnosť Trnavainvest, pričom 5-% podiel v nej predalo štátnej a. s. Auto Martin. Celková plocha aj s prídavnou infraštruktúrou má pritom dosiahnuť takmer 300 hektárov.

"Na ťahu je teraz vláda, ktorá musí Trnave poskytnúť finančné prostriedky na prípravu pozemku tak, aby tvoril ucelenú základňu budúceho podniku," doplnil R. Nemcsics. Na tento účel bude musieť štát vynaložiť 2,2 miliardy Sk, pričom sa počíta aj s prostriedkami z Fondu národného majetku vo výške 600 miliónov Sk. Na spôsobe získania zdrojov na tieto záväzky v súčasnosti pracuje Ministerstvo financií a budúci týždeň by sa mala návrhom zaoberať vláda.

Celkové náklady SR na investíciu francúzskej automobilky by sa mali pohybovať okolo 6,5 miliardy Sk. Z toho už spomínaný objem 2,2 miliardy Sk budú prostriedky na výkup pozemkov a vybudovanie infraštruktúry. V celkovej sume sú započítané i daňové úľavy a príspevky na novovytvorené pracovné miesta a rekvalifikáciu. Návratnosť týchto prostriedkov sa očakáva v polovici roka 2006.

Investícia druhej najväčšej európskej automobilky v Trnave prinesie nielen vytvorenie 3500 priamych pracovných miest a 6 až 7 tisíc miest v sekundárnej sfére, ale predovšetkým zvýšenie exportu, rast hrubého domáceho produktu a pozitívny dopad na podnikateľské prostredie. PSA už v súčasnosti začal prvé rokovania so slovenskými výrobcami komponentov pre automobilový priemysel. Prioritou prvých štyroch rokov je však podľa J.-M. Nicollea výstavba závodu, a tak konkrétnejšie obrysy dostane dodávateľský park skupiny až neskôr.

Firma PSA Peugeot Citro‰n, ktorá si stanovila cieľ 4 milióny predaných automobilov v roku 2006, bude v trnavskom závode produkovať 300 000 vozidiel ročne. Výroba bude spustená v roku 2006. Továreň bude súčasťou výrobných kapacít koncernu PSA v Európe, ktoré v súčasnosti tvorí 9 výrobných závodov vo Francúzsku, Španielsku, Veľkej Británii a Portugalsku. K nim patria aj spoločné závody s inými automobilkami. K takým bude patriť aj ďalší závod v českom Kolíne, ktorý PSA stavia spolu s japonskou Toyotou a ktorý by mal začať vyrábať v roku 2005.

tan nel

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 218
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 259
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 899
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 526
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 622
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 597
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 353
  8. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 227
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 139
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 129

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

Neprehliadnite tiež

Rekordne veľa Slovákov má prácu, nezamestnanosť je najnižšia v histórii

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.

Nimnicu s Púchovom spojí 4-kilometrová cyklotrasa

Cyklotrasa môže byť v budúcnosti spojnicou medzi tromi kúpeľnými miestami - Nimnicou, Trenčianskymi Teplicami a Piešťanmi.

Americká spoločnosť CME chce predať televíziu Markíza

CME predáva aj ďalšie televízie, cena by mala prekračovať jednu miliardu dolárov.