V Airbuse pokračuje diskusia o úspornejšej verzii A380

Na modernizáciu najväčšieho civilného dopravného lietadla musí spoločnosť investovať tri miliardy dolárov.

Ilustračná foto.(Zdroj: SITA/AP)

LONDÝN, TOULOUSE. Diskusia o úspornejšej verzii najväčšieho civilného dopravného lietadla, ktorým je A380 z európskeho koncernu Airbus, pokračuje. Informuje o tom agentúra DPA. Modernizácia modelu by sa mohla podariť len v prípade dodatočnej investície za 3 miliardy USD (2,76 miliardy eur).

Zámer podporil šéf koncernu Fabrice Brégier, ktorý dodal: "Budeme ho potrebovať medzi rokmi 2020 až 2025." Zmodernizovaný A380, ktorý bude mať označenie A380neo, dostane nové nosné plochy a nové motory. Zmeny povedú k zníženiu spotreby paliva, čím sa stane pre letecké spoločnosti príťažlivejším.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na júnovom svetovom leteckom veľtrhu na letisku Le Bourget pri Paríži sa hovorili aj o neveľkom predĺžení A380. Vzniklo by v ňom ďalších asi 50 miest pre cestujúcich. Jeho maximálna kapacita je stanovená na 853 osôb.

Letecké spoločnosti si väčšinou objednávajú stroje s nižším počtom kresiel. V poschodovom obrovi sú väčšinou tri kvalitatívne triedy.

Na súčasný model A380 dostal koncern objednávky na 317 strojov. Z nich 140 kupuje letecká spoločnosť Emirates. Poslednú objednávku dostal Airbus na A380 v roku 2013. Šéf predaja John Leahy sa usiluje získať v tomto roku objednávky najmenej na 25 strojov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 868
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 839
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 974
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 582
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 7 076
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 344
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 6 011
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 5 020
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 066
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 810

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.

Neprehliadnite tiež

Francúzi plánujú uľahčiť veľkým mestám zavedenie mýta pre autá

Paríž chce do roku 2030 zakázať vjazd naftových aj dieselových áut do mesta.

Majster tokár si na hotovú misku počká roky

Tokárov na Slovensku je málo. Najstarší z nich nástupcu nemá.

Imrecze: Nevidím dôvody na moje odvolanie pre túto kauzu

František Imrecze tvrdí, že mu zatiaľ nikto neponúkol post ministra financií.

Byty sú aj 2,5-krát drahšie ako pred pätnástimi rokmi

Bratislava, Trnava a Prešov ťahajú priemerné ceny.

Nákupná horúčka na realitnom trhu sa skončila, úplne vypredané nie je

Koľko sa oplatí investovať do predávaného bytu.