V Airbuse pokračuje diskusia o úspornejšej verzii A380

Na modernizáciu najväčšieho civilného dopravného lietadla musí spoločnosť investovať tri miliardy dolárov.

Ilustračná foto.(Zdroj: SITA/AP)

LONDÝN, TOULOUSE. Diskusia o úspornejšej verzii najväčšieho civilného dopravného lietadla, ktorým je A380 z európskeho koncernu Airbus, pokračuje. Informuje o tom agentúra DPA. Modernizácia modelu by sa mohla podariť len v prípade dodatočnej investície za 3 miliardy USD (2,76 miliardy eur).

Zámer podporil šéf koncernu Fabrice Brégier, ktorý dodal: "Budeme ho potrebovať medzi rokmi 2020 až 2025." Zmodernizovaný A380, ktorý bude mať označenie A380neo, dostane nové nosné plochy a nové motory. Zmeny povedú k zníženiu spotreby paliva, čím sa stane pre letecké spoločnosti príťažlivejším.

Na júnovom svetovom leteckom veľtrhu na letisku Le Bourget pri Paríži sa hovorili aj o neveľkom predĺžení A380. Vzniklo by v ňom ďalších asi 50 miest pre cestujúcich. Jeho maximálna kapacita je stanovená na 853 osôb.

Letecké spoločnosti si väčšinou objednávajú stroje s nižším počtom kresiel. V poschodovom obrovi sú väčšinou tri kvalitatívne triedy.

Na súčasný model A380 dostal koncern objednávky na 317 strojov. Z nich 140 kupuje letecká spoločnosť Emirates. Poslednú objednávku dostal Airbus na A380 v roku 2013. Šéf predaja John Leahy sa usiluje získať v tomto roku objednávky najmenej na 25 strojov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.