BRATISLAVA. Až 42 percent subdodávok pre spoločnosť Volkswagen Slovakia (VW SK) pochádza od domácich dodávateľov. Ministerstvo hospodárstva (MH) SR chce tento podiel zvýšiť, a to predovšetkým podporou inovácií. Uviedol to šéf rezortu hospodárstva Vazil Hudák v rámci svojej prvej návštevy v automobilke.
Podľa neho je ďalší rast ekonomiky nevyhnutne spojený s rozvojom inovácií, vedy a výskumu. Obe strany sa na stretnutí zhodli, že je nevyhnutné vytvoriť inovatívny klaster v oblasti automobilového priemyslu.
"Volkswagen Slovakia sa na Slovensku rozrastá a vytvára pracovné miesta. V tomto roku sme spustili prevádzku karosárne Audi Q7 s viac ako tisíc zamestnancami. Okrem toho sme položili základný kameň novej karosárne Porsche Cayenne. Takýto rozvoj závodu je možné uskutočňovať len s udržateľnou infraštruktúrou, vyváženými podmienkami na pracovnom trhu a efektívnou komunikáciou s úradmi. Diskutovali sme o tom s pánom ministrom Hudákom," konštatoval predseda predstavenstva VW SK Albrecht Reimold.
Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako štyri milióny vozidiel. Patrí k najväčším zamestnávateľom, exportérom i investorom v krajine. Zamestnáva viac ako 9 900 ľudí.
V závode v Bratislave vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, Seat Mii, Škoda Citigo, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky. V Martine komponenty pre prevodovky, v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska a v Stupave produkuje zariadenia používané pri výrobe vozidiel.