SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Železnice idú investovať sedem miliónov eur

Služby technickej podpory a rozvoja funkcionality informačného systému zabezpečí firma Ditec. Železnice súťaž nerobili.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) dajú za služby technickej podpory a rozvoj funkcionality existujúceho Aplikačného programového vybavenia Technologického informačného systému (APV TIS) takmer 5,96 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 7,15 mil. eur vrátane dane.

Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry pridelil jednoročnú zákazku bratislavskej firme Ditec, a.s. cez priame rokovacie konanie, keďže tieto služby môže poskytovať iba určitý dodávateľ z dôvodov ochrany výhradných práv.

Skryť Vypnúť reklamu

Na všetky dodané a následne rozšírené informačné systémy a aplikácie má Ditec autorské práva. Vyplýva to z výsledku verejného obstarávania na základe oznámenia železníc o dobrovoľnej transparentnosti ex ante, predpokladaná cena zákazky bola 5,96 mil. eur bez dane.

Nebola zabezpečená podpora

Firma Ditec je dlhoročným partnerom ŽSR pri dodávke aplikačného vývoja informačných systémov. Železnice s ňou v rokoch 2012 a 2013 uzatvorili zmluvu na vykonanie konsolidácie informačných systémov do jednotného aplikačného a databázového prostredia.

Ditec v uvedenom období preprogramoval technologicky roztrieštené a zastarané aplikácie a rozšíril ich funkcionalitu. Železnice podpísali so spoločnosťou Ditec 30. januára tohto roku zmluvu na aplikačný vývoj existujúcich informačných systémov a aplikácií. Zmluvná cena bola 380 tis. eur bez dane (456 tis. eur s daňou).

Skryť Vypnúť reklamu

ŽSR od začiatku tohto roku nemali zabezpečenú aplikačnú podporu a podporu na riešenie incidentov pre Prevádzkový informačný systém, Informačný systém infraštruktúry a informačné systémy dodané firmou Ditec.

Podľa železníc hrozil v prípade vzniku incidentov, potreby urgentného zapracovania legislatívnych zmien a zmien grafikonu železničnej dopravy výpadok poskytovania služieb alebo nemožnosť zapracovania potrebných zmien funkcionality.

Dlhodobý partner

ŽSR uzavreli s firmou Ditec v rokoch 2012 až 2014 sedem zmlúv, z toho štyri o dielo, v celkovom objeme 1,56 mil. eur bez dane (1,87 mil. eur s daňou). Na základe údajov v Centrálnom registri zmlúv najväčšia z nich bola zákazka za 393,5 tis. eur bez dane (472,2 tis. eur s daňou) z decembra 2013.

Skryť Vypnúť reklamu

Išlo o nákup aktívnych komponentov lokálnej počítačovej LAN siete v lokalite Bratislava. Je to jeden z troch typov siete najväčšej alternatívnej telekomunikačnej infraštruktúry v SR, ktorú prevádzkujú ŽSR na tratiach.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku.

Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane 3 600 kilometrov tratí a staníc.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 674
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 394
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 250
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 068
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 818
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 796
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 396
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 134
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 535
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 519
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Ditec, Železnice Slovenskej republiky, Vlaky
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Kde išlo o veľa, tam sa objavil. Kto je právnik Zoroslav Kollár?

Zadržaný právnik má zaujímavú minulosť.

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.

Volkswagen Slovakia začal pripravovať testovanie zamestnancov vo vlastnej réžii

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie vo vlastnej réžii.

Karosérie prichádzajú už nalakované z Mladej Boleslavi.

Nemecké ministerstvo financií pripravuje nové kompenzácie pre firmy

Merkelová aktuálne tlačí na to, aby sa v novembri zaviedli plošné karanténne opatrenia.

Nemecký minister financií Olaf Scholz.

Chovatelia pre celoplošné testovanie pripravujú záložné tímy

Jednou z možností je aj povolanie dôchodcov, bývalých poľnohospodárov, no alternatív je viac.

Ilustračné foto.