Za 100 dní vlády MDPT začalo zmeny v rôznych oblastiach

BRATISLAVA 22. januára (SITA) - Zámerom vlády SR v rezorte dopravy, pôšt a telekomunikácií je počas nasledujúcich štyroch rokov je zefektívnenie jeho ekonomiky, ako aj eliminácia korupcie. Počas 100 dní pôsobenia vlády od 16. októbra ministerstvo dopravy

prijalo celú škálu zákonov s reštriktívnym charakterom, ako aj iné vyhlášky a právne normy.
Pre Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) rozpočtovala vláda v návrhu štátneho rozpočtu pre tento rok 10,2 mld. Sk. Kabinet však schválil výraznejšie navýšenie výdavkov pre rezort dopravy, a to o 2,6 mld. Sk pre dve železničné spoločnosti, ktoré dostanú z rozpočtu 6,6 mld. Sk.
Od 1. januára vzrástli ceny cestovného v železničnej a autobusovej doprave o 15 %, rovnakou mierou sa znížili zľavy z cestovného. V železničnej doprave sa zvyšovanie cestovného dotklo aj komerčných IC a EC vlakov, ktoré nepodliehajú regulácii.
Ministerstvo v novembri minulého roka odsúhlasilo vklad troch štátnych lietadiel TU 154M do majetku spoločnosti Slovenské aerolínie. Následne tento vklad schválila aj vláda, čím štát získal vo firme viac ako 90-percentný akcionársky podiel.
Vláda tiež schválila zmeny vo vedení Poštového úradu SR. Jeho novým predsedom sa stal Karol Achimský. K. Achimského už do funkcie predsedu Poštového úradu schválila predošlá vláda v auguste minulého roka, podľa rokovacieho poriadku však návrh musel prejsť opätovným prerokovaním.
MDPT by malo do júla predložiť návrh zákona o verejnej doprave. Zákon by mal pre oblasť verejnej osobnej dopravy definovať výkony vo verejnom záujme, základnú dopravnú obslužnosť územia, spôsob financovania a integrovaný dopravný systém. Vyplýva to z informácie o realizácii úloh vyplývajúcich z rozpracovania aktualizovaných zásad štátnej dopravnej politiky SR, ktorú v druhej polovici januára vzala na vedomie vláda. Pôvodne mal rezort dopravy pripraviť zákon o verejnej doprave do júla minulého roka. Problémové okruhy, ktoré má tento zákon riešiť, však boli obsiahnuté aj v novelách zákonov o železničnej a cestnej doprave, preto vláda termín na predloženie normy posunula.
Pre transformáciu pôvodných Železníc SR (ŽSR) na dva samostatné subjekty plánuje vláda podľa materiálu, ktorý prerokovala na konci novembra, uzavrieť dohody o zmene niektorých úverových zmlúv, ktoré prešli na terajšiu Železničnú spoločnosť, a.s. (ZSSK). Chce tak usporiadať právne vzťahy medzi financujúcimi inštitúciami a štátom, ktorý na úvery poskytol záruky. Zároveň chce štát potvrdiť financujúcim inštitúciám - Unibanke, a.s. a Európskej investičnej banke, že štátna záruka je naďalej účinná a platná. Vyplýva to z materiálu, ktorý je v medzirezortnom pripomienkovom
Na modernizáciu vozového parku ŽSR a ZSSK v minulom roku do konca októbra smerovalo 1,746 mld. Sk. Pôvodný plán počítal za celý rok 2002 s preinvestovaním čiastky 2,991 mld. Sk, čo sa však pravdepodobne nezrealizuje. Rozdiel medzi plánom a skutočným realizovaným objemom spôsobilo nezabezpečenie dostatočného objemu finančných zdrojov. Uvádza sa to v materiáli ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií o stave modernizácie mobilného parku ŽSR a ZSSK, ktorý vláda vzala na vedomie 28. novembra.
Na údržbu a opravu ciest vláda vyčlenila v tomto roku prostriedky v objeme približne 2,3 mld. Sk. "V tomto roku pritom predstavuje rozpočet na údržbu a opravy ciest 2,019 mld. Sk, z toho na údržbu smeruje takmer 1,194 mld. Sk," informoval agentúru SITA odbor komunikácie MDPT. Účelovo sa v tomto roku na opravy ciest vynaložia prostriedky v objeme 705,45 mil. Sk, čo predstavuje približne 470 kilometrov opravených ciest. Na opravy 37 mostov bude smerovať 120 mil. Sk.
Celkové náklady projektu Modernizácia železničnej trate Trnava - Nové Mesto nad Váhom v úseku Trnava - Piešťany v rámci finančného memoranda ISPA pre minulý rok, predstavujú 97,4 mil. eur. Celkové oprávnené náklady, z ktorých sa odvíja príspevok ISPA, dosahujú približne 93,5 mil. eur. Príspevok ISPA tak predstavuje viac ako 46,7 mil. eur, teda 50 % oprávnených nákladov. Projekt sa bude spolufinancovať prostredníctvom štátneho rozpočtu. Konečným príjemcom pomoci sú Železnice Slovenskej republiky, ktoré budú zodpovedať aj za implementáciu projektu. Ten sa musí ukončiť do konca roku 2008. Vyplýva to z finančného memorandu ISPA, ktoré ministri schválili koncom roka. Predmetný projekt ISPA schválil Riadiaci výbor ISPA v polovici júla 2002.
Rezort počas stodňového pôsobenia vlády tiež prijal vyhlášku , ktorou sa ustanovuje minimálna výška poistného krytia zodpovednosti v letectve. To pri preprave osôb predstavuje 250 tis. menových jednotiek Medzinárodného menového fondu na cestujúceho, pri preprave batožiny 1 000 jednotiek a pri preprave nákladu 17 jednotiek na kilogram.
V súčasnosti ministerstvo spracováva návrh zákona o elektronických komunikáciách.

jd;me

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 318
  2. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 595
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 249
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 071
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 157
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 690
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 440
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 258
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 490
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 127

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o amnestiách má Ústavný súd posledné dni.

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Koalícia chce odstrániť šéfa Ústavu pamäti národa. Skúsila to potichúčky

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

Neprehliadnite tiež

Ikea začína hľadať nové chute. Známe mäsové gule nestačia

Na predaji jedla a nápojov zarába reťazec 1,7 miliardy eur ročne.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.