Za 100 dní vlády MDPT začalo zmeny v rôznych oblastiach

BRATISLAVA 22. januára (SITA) - Zámerom vlády SR v rezorte dopravy, pôšt a telekomunikácií je počas nasledujúcich štyroch rokov je zefektívnenie jeho ekonomiky, ako aj eliminácia korupcie. Počas 100 dní pôsobenia vlády od 16. októbra ministerstvo dopravy

prijalo celú škálu zákonov s reštriktívnym charakterom, ako aj iné vyhlášky a právne normy.
Pre Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) rozpočtovala vláda v návrhu štátneho rozpočtu pre tento rok 10,2 mld. Sk. Kabinet však schválil výraznejšie navýšenie výdavkov pre rezort dopravy, a to o 2,6 mld. Sk pre dve železničné spoločnosti, ktoré dostanú z rozpočtu 6,6 mld. Sk.
Od 1. januára vzrástli ceny cestovného v železničnej a autobusovej doprave o 15 %, rovnakou mierou sa znížili zľavy z cestovného. V železničnej doprave sa zvyšovanie cestovného dotklo aj komerčných IC a EC vlakov, ktoré nepodliehajú regulácii.
Ministerstvo v novembri minulého roka odsúhlasilo vklad troch štátnych lietadiel TU 154M do majetku spoločnosti Slovenské aerolínie. Následne tento vklad schválila aj vláda, čím štát získal vo firme viac ako 90-percentný akcionársky podiel.
Vláda tiež schválila zmeny vo vedení Poštového úradu SR. Jeho novým predsedom sa stal Karol Achimský. K. Achimského už do funkcie predsedu Poštového úradu schválila predošlá vláda v auguste minulého roka, podľa rokovacieho poriadku však návrh musel prejsť opätovným prerokovaním.
MDPT by malo do júla predložiť návrh zákona o verejnej doprave. Zákon by mal pre oblasť verejnej osobnej dopravy definovať výkony vo verejnom záujme, základnú dopravnú obslužnosť územia, spôsob financovania a integrovaný dopravný systém. Vyplýva to z informácie o realizácii úloh vyplývajúcich z rozpracovania aktualizovaných zásad štátnej dopravnej politiky SR, ktorú v druhej polovici januára vzala na vedomie vláda. Pôvodne mal rezort dopravy pripraviť zákon o verejnej doprave do júla minulého roka. Problémové okruhy, ktoré má tento zákon riešiť, však boli obsiahnuté aj v novelách zákonov o železničnej a cestnej doprave, preto vláda termín na predloženie normy posunula.
Pre transformáciu pôvodných Železníc SR (ŽSR) na dva samostatné subjekty plánuje vláda podľa materiálu, ktorý prerokovala na konci novembra, uzavrieť dohody o zmene niektorých úverových zmlúv, ktoré prešli na terajšiu Železničnú spoločnosť, a.s. (ZSSK). Chce tak usporiadať právne vzťahy medzi financujúcimi inštitúciami a štátom, ktorý na úvery poskytol záruky. Zároveň chce štát potvrdiť financujúcim inštitúciám - Unibanke, a.s. a Európskej investičnej banke, že štátna záruka je naďalej účinná a platná. Vyplýva to z materiálu, ktorý je v medzirezortnom pripomienkovom
Na modernizáciu vozového parku ŽSR a ZSSK v minulom roku do konca októbra smerovalo 1,746 mld. Sk. Pôvodný plán počítal za celý rok 2002 s preinvestovaním čiastky 2,991 mld. Sk, čo sa však pravdepodobne nezrealizuje. Rozdiel medzi plánom a skutočným realizovaným objemom spôsobilo nezabezpečenie dostatočného objemu finančných zdrojov. Uvádza sa to v materiáli ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií o stave modernizácie mobilného parku ŽSR a ZSSK, ktorý vláda vzala na vedomie 28. novembra.
Na údržbu a opravu ciest vláda vyčlenila v tomto roku prostriedky v objeme približne 2,3 mld. Sk. "V tomto roku pritom predstavuje rozpočet na údržbu a opravy ciest 2,019 mld. Sk, z toho na údržbu smeruje takmer 1,194 mld. Sk," informoval agentúru SITA odbor komunikácie MDPT. Účelovo sa v tomto roku na opravy ciest vynaložia prostriedky v objeme 705,45 mil. Sk, čo predstavuje približne 470 kilometrov opravených ciest. Na opravy 37 mostov bude smerovať 120 mil. Sk.
Celkové náklady projektu Modernizácia železničnej trate Trnava - Nové Mesto nad Váhom v úseku Trnava - Piešťany v rámci finančného memoranda ISPA pre minulý rok, predstavujú 97,4 mil. eur. Celkové oprávnené náklady, z ktorých sa odvíja príspevok ISPA, dosahujú približne 93,5 mil. eur. Príspevok ISPA tak predstavuje viac ako 46,7 mil. eur, teda 50 % oprávnených nákladov. Projekt sa bude spolufinancovať prostredníctvom štátneho rozpočtu. Konečným príjemcom pomoci sú Železnice Slovenskej republiky, ktoré budú zodpovedať aj za implementáciu projektu. Ten sa musí ukončiť do konca roku 2008. Vyplýva to z finančného memorandu ISPA, ktoré ministri schválili koncom roka. Predmetný projekt ISPA schválil Riadiaci výbor ISPA v polovici júla 2002.
Rezort počas stodňového pôsobenia vlády tiež prijal vyhlášku , ktorou sa ustanovuje minimálna výška poistného krytia zodpovednosti v letectve. To pri preprave osôb predstavuje 250 tis. menových jednotiek Medzinárodného menového fondu na cestujúceho, pri preprave batožiny 1 000 jednotiek a pri preprave nákladu 17 jednotiek na kilogram.
V súčasnosti ministerstvo spracováva návrh zákona o elektronických komunikáciách.

jd;me

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  2. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  3. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  4. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  5. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  6. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  7. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  8. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  9. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  10. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 381
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 141
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 955
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 606
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 757
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 455
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 191
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 680
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 254
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 655

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poliaci a Švédi čistia Európu od slovenských zbraní

Poliaci rozbili gang pašujúci slovenské zbrane, Švédi na prípade stále pracujú.

KOMENTÁRE

Pripomeňme si, že režim bol naozaj zločinecký

Námietka, že ÚPN v Poľsku má väčšie právomoci, je nemiestna.

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét.

Neprehliadnite tiež

Amazon ruší poplatky za dopravu, posielať balíčky bude zadarmo

Firma je jeden z naj­väč­ších e-sho­pov na svete so širokou ponukou sortimentu.

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop