Štát chce vynoviť desiatky budov rezortu vnútra

Slovensko musí od 1. januára 2014 každoročne obnoviť 3 percentá z celkovej podlahovej plochy vykurovaných alebo chladených budov, ktoré vlastnia a využívajú ústredné orgány štátnej správy.

Minister vnútra Robert Kaliňák.(Zdroj: Archív SME/Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Minimálne požiadavky na energetickú hospodárnosť na Slovensku nespĺňa 67 budov ústredných orgánov štátnej správy vrátane väčšiny ministerstiev.

Vyplýva to z Plánu obnovy relevantných budov z dielne ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, ktorý dnes schválil kabinet Roberta Fica (Smer-SD). Vláda sa na budúci rok chystá obnoviť niekoľko desiatok budov vo vlastníctve a správe rezortu vnútra.

Takmer všetky nevyhovujú

Slovensko musí od 1. januára 2014 každoročne obnoviť 3 % z celkovej podlahovej plochy vykurovaných alebo chladených budov, ktoré vlastnia a využívajú ústredné orgány štátnej správy.

Prikazuje mu to európska smernica o energetickej efektívnosti. Ide o budovy nad 500 štvorcových metrov (m2), ktoré nespĺňajú minimálne požiadavky na energetickú hospodárnosť.

Štát sa rozhodol pre alternatívny prístup, ktorý Európska únia umožňuje. "Obnovu môžeme zabezpečiť rôznymi spôsobmi tak, aby bol tento cieľ dosiahnutý do roku 2020. Teda zvolíme také riešenia, ktoré budú pre naše verejné financie akceptovateľné a dosiahneme požadované úspory energií," uviedol pre TASR hovorca rezortu výstavby Martin Kóňa. Opatrenia majú prispieť k celkovým úsporám energie a zníženiu emisií oxidu uhličitého (CO2).

"Hĺbkovou obnovou budov sa okrem zníženia spotreby energie a emisií CO2 zabezpečí predĺženie životnosti budov, užívateľskej bezpečnosti a zlepšenie hygienických podmienok pri užívaní budov. Obnova budov prináša aj ďalšie významné pozitívne prínosy vrátane tvorby pracovných miest," uvádza sa v materiáli.

V zozname "nevyhovujúcich" budov sú takmer všetky ministerstvá s výnimkou rezortov hospodárstva a obrany. Patria doň tiež budovy Štatistického úradu SR, Národného bezpečnostného úradu či Najvyššieho kontrolného úradu SR, ale napríklad aj Generálnej prokuratúry SR a obe budovy Národnej rady SR. Ich celková podlahová plocha je viac ako 400.000 m2.

Väčšinou polície

Materiál zároveň obsahuje zoznam vybraných budov patriacich pod ministerstvo vnútra, ktoré už majú pripravenú minimálne projektovú dokumentáciu a sú určené na obnovu v budúcom roku.

V zozname 72 budov s podlahovou plochou vyše 176.000 m2 sú zväčša adresy polície v regiónoch Slovenska. Ich obnova bude financovaná z eurofondov, z prostriedkov Operačného programu Kvalita životného prostredia.

V roku 2014 sa podľa ministerstva hospodárstva významne obnovilo sedem budov v pôsobnosti ústredných orgánov štátnej správy s celkovou podlahovou plochou 19.139 m2.

Išlo o budovy finančnej správy v Banskej Bystrici, Považskej Bystrici a Humennom, ako aj okresných súdov v Nových Zámkoch, Topoľčanoch, Svidníku a Poprade. Ich obnova vo výške približne 2,1 milióna eur sa hradila ešte zo štátneho rozpočtu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 995
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 831
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 079
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 322
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 237
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 958
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 681
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 673
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 488
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 868

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Za hladomorom nie je len príroda, ale najmä ľudia

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor. Okrem Juhosudáncov môže byť v ohrození až dvadsať miliónov ľudí.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop