Babišova Hyza svojou reklamou o nelegálnych imigrantoch porušila kódex

V rozpore s kódexom je aj spot, ktorý nabáda spotrebiteľa, aby si kupoval len značkové veci.

Andrej Babiš(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Hydinárska firma Hyza môže reklamou o kurčatách, ktoré nelegálne vstupujú na slovenský trh ako imigranti, urážať spotrebiteľa. Reklamu preto Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) označila na svojom minulotýždňovom zasadnutí za "porušujúcu kódex".

"Na reklamný spot prišla sťažnosť, ktorá hovorí o prvkoch xenofóbie. Komisia podnet vyhodnotila ako sčasti opodstatnený," informovala TASR výkonná riaditeľka rady Eva Rajčáková.

Zadávateľ reklamy si zvolil motív animovaných postavičiek nelegálne vstupujúcich na slovenský trh a často neoznačeného pôvodu v čase aktuálne prebiehajúcej diskusie o utečencoch.

Hyza argumentuje, že pre reklamný koncept sa rozhodla ešte koncom roka 2014 a aktuálnou situáciou nebola motivovaná.

"Komisia pri posudzovaní reklamy zohľadnila zadávateľove argumenty, no musela prihliadať aj na spoločensko-politickú situáciu a vývoj okolo riešenia utečeneckej krízy, ktorú slovenská spoločnosť vníma," uviedla. Zadávateľ reklamy by mal podľa Rajčákovej vedieť zohľadniť aktuálnu situáciu a kampaň prehodnotiť.

Komisia sa na zasadnutí venovala aj televíznemu spotu, ktorého zadávateľom je ministerstvo pôdohospodárstva. RVR dostala sťažnosť na reklamu, ktorá propaguje potraviny s označením "Značka kvality SK" a uznala ju za opodstatnenú a v rozpore s kódexom.

Sťažovateľ namieta, že reklama nabáda spotrebiteľa, aby si kupoval len značkové veci, poukazuje na afektované vystupovanie dieťaťa v reklame, ktorého hodnoty by mali byť iné ako trvať na značkových tovaroch a je toho názoru, že reklama nebola pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi.

"Koncepcia reklamného spotu vyvoláva dojem, že potraviny, ktoré nie sú označené značkou kvality, nemožno považovať za bezpečné a kvalitné, čo nie je pravda, keďže všetky potraviny umiestňované na slovenský trh musia byť bezpečné," podotkla Rajčáková.

Za neetické považuje komisia aj vystupovanie dievčatka v reklame a je toho názoru, že svojím správaním neprimeraným spôsobom vyzýva maloletých, aby naliehali na rodičov s cieľom získať reklamované značkové produkty.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 752
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 444
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 994
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 269
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 821
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 501
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 443
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 314
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 802
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Až do minulého roka bol najznámejším prvým cisárskym rezom, keď prežili žena aj dieťa, prípad z roku 1500. Tím českých vedcov však prišiel s novým objavom.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop