SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Strabag chce na D4 a R7 využiť svoje miestne kapacity

Ak Strabag v súťaži vyhrá, využijú ďalšie stavebné kapacity na Slovensku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Archív)

BRATISLAVA. Koncern Strabag v prípade získania koncesie na výstavbu a prevádzku časti obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 smerom na Dunajskú Stredu zvažuje do značnej miery využiť svoje miestne výrobné kapacity a domácich zamestnancov.

Ako agentúru SITA v utorok informovala hovorkyňa spoločnosti Strabag, a.s. Praha Edita Novotná, v prípade úspechu v súťaži predpokladajú využiť aj ďalšie stavebné kapacity na Slovensku.

Rakúska spoločnosť Strabag AG so sídlom v Spittali an der Drau vedie konzorcium Astrela, ktoré spolu s ďalšími troma konzorciami postúpilo do finále tendra ministerstva dopravy na získanie koncesie na úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke 59 kilometrov v rámci PPP projektu.

Súčasťou skupiny Strabag na Slovensku sú viaceré firmy, napríklad organizačná zložka rakúskej materskej spoločnosti, či Strabag, s. r. o. alebo jeho dcérska firma Strabag Pozemné a inžinierske staviteľstvo, s. r. o.

Na čele konzorcia ViaDunaj je francúzska spoločnosť Vinci Concessions. Jej výkonný riaditeľ Marcel Vial v pondelok informoval, že ak v súťaži uspeje ich konzorcium, stavebnú časť projektu by realizovala spoločnosť Eurovia SK.

Tá je súčasťou skupiny Eurovia a tá zas koncernu Vinci. "K otázkam sa momentálne nebudeme vyjadrovať," odkázala hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK, a.s. Košice Lenka Kubejová.

Francúzska spoločnosť má na Slovensku dcérsku firmu Vinci Consessions Slovakia, s. r. o. v Bratislave. Polovičný podiel má vo firme Granvia, a.s., ktorá je koncesionárom PPP projektu na rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, ako aj na severnom obchvate Banskej Bystrice.

Stopercentný podiel vlastní vo firme Granvia Operation, a.s., ktorá prevádzkuje tieto úseky R1.

Ďalšie zo štyroch konzorcií vedie nemecká spoločnosť Hochtief Solutions a na čele konzorcia Obchvat Nula je španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional. Tie v prípade úspechu takisto predpokladajú využiť aj domáce stavebné kapacity.

Súčasťou štyroch konzorcií, z ktorých vzíde víťaz súťaže o koncesiu na výstavbu a prevádzku D4 a R7, je spolu trinásť spoločností.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  3. Spready a poplatky pri obchodovaní
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 117
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 423
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu 7 141
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 6 379
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 110
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 281
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 210
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 875
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 273
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 881

Hlavné správy zo Sme.sk

Fínsky expert o slovenskom hokeji: Netušil som, čomu budem čeliť

Jukka Tiikkaja hovorí o pomeroch v slovenskom hokeji.

Jukka Tiikkaja.
Adam Valček
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Predstavte si, aj Uber zvládol reguláciu

Kto si trúfne zregulovať prostitúciu?

Peter Tkačenko

Ako správne vybrať kliešťa a čo hrozí po uhryznutí?

Príznaky ochorení vyvolaných kliešťom.

Kliešte sa hojne vyskytujú v neudržiavanej tráve.

Neprehliadnite tiež

Budovanie eGovernmentu podporí šesť schválených projektov

Schválili elektronizáciu služieb školstva či živnostenského registra.

Ilustračné foto.

Minimálna hodnota gastrolístkov a aj cestovné náhrady sa majú zvyšovať

Zmenu navrhuje ministerstvo práce, odôvodňuje ju vyššími cenami v reštauráciách.

Ilustračné foto.

Efektívnosť verejného sektora nerastie, myslí si slovenská obchodná komora

Vláda by mala získavať zdroje podporou rozvoja a nie zvyšovaním daní, zhodli sa delegáti SOPK.

Predseda Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Peter Mihók.

Japonsko bude na Slovensku hľadať ďalšie investičné príležitosti

Na Slovensko príde misia japonskej agentúry na podporu obchodu, uviedol štátny tajomník.

Vľavo japonský premiér Šinzó Abe a vpravo premiér Peter Pellegrini na summite V4 + Japonsko v Bratislave.
Ilustračné foto.