Strabag chce na D4 a R7 využiť svoje miestne kapacity

Ak Strabag v súťaži vyhrá, využijú ďalšie stavebné kapacity na Slovensku.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Archív)

BRATISLAVA. Koncern Strabag v prípade získania koncesie na výstavbu a prevádzku časti obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 smerom na Dunajskú Stredu zvažuje do značnej miery využiť svoje miestne výrobné kapacity a domácich zamestnancov.

Ako agentúru SITA v utorok informovala hovorkyňa spoločnosti Strabag, a.s. Praha Edita Novotná, v prípade úspechu v súťaži predpokladajú využiť aj ďalšie stavebné kapacity na Slovensku.

Rakúska spoločnosť Strabag AG so sídlom v Spittali an der Drau vedie konzorcium Astrela, ktoré spolu s ďalšími troma konzorciami postúpilo do finále tendra ministerstva dopravy na získanie koncesie na úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke 59 kilometrov v rámci PPP projektu.

Súčasťou skupiny Strabag na Slovensku sú viaceré firmy, napríklad organizačná zložka rakúskej materskej spoločnosti, či Strabag, s. r. o. alebo jeho dcérska firma Strabag Pozemné a inžinierske staviteľstvo, s. r. o.

Na čele konzorcia ViaDunaj je francúzska spoločnosť Vinci Concessions. Jej výkonný riaditeľ Marcel Vial v pondelok informoval, že ak v súťaži uspeje ich konzorcium, stavebnú časť projektu by realizovala spoločnosť Eurovia SK.

Tá je súčasťou skupiny Eurovia a tá zas koncernu Vinci. "K otázkam sa momentálne nebudeme vyjadrovať," odkázala hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK, a.s. Košice Lenka Kubejová.

Francúzska spoločnosť má na Slovensku dcérsku firmu Vinci Consessions Slovakia, s. r. o. v Bratislave. Polovičný podiel má vo firme Granvia, a.s., ktorá je koncesionárom PPP projektu na rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, ako aj na severnom obchvate Banskej Bystrice.

Stopercentný podiel vlastní vo firme Granvia Operation, a.s., ktorá prevádzkuje tieto úseky R1.

Ďalšie zo štyroch konzorcií vedie nemecká spoločnosť Hochtief Solutions a na čele konzorcia Obchvat Nula je španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional. Tie v prípade úspechu takisto predpokladajú využiť aj domáce stavebné kapacity.

Súčasťou štyroch konzorcií, z ktorých vzíde víťaz súťaže o koncesiu na výstavbu a prevádzku D4 a R7, je spolu trinásť spoločností.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 740
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 801
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 766
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 998
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 946
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 668
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 083
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 944
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 686
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 418

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.

Bill Gates navrhuje zdanenie práce robotov

Gates hovorí, že začať sa má tam, kde roboty vykonávajú prácu za ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop