SME
Streda, 20. november, 2019 | Meniny má Félix

Strabag chce na D4 a R7 využiť svoje miestne kapacity

Ak Strabag v súťaži vyhrá, využijú ďalšie stavebné kapacity na Slovensku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Archív)

BRATISLAVA. Koncern Strabag v prípade získania koncesie na výstavbu a prevádzku časti obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 smerom na Dunajskú Stredu zvažuje do značnej miery využiť svoje miestne výrobné kapacity a domácich zamestnancov.

Ako agentúru SITA v utorok informovala hovorkyňa spoločnosti Strabag, a.s. Praha Edita Novotná, v prípade úspechu v súťaži predpokladajú využiť aj ďalšie stavebné kapacity na Slovensku.

Rakúska spoločnosť Strabag AG so sídlom v Spittali an der Drau vedie konzorcium Astrela, ktoré spolu s ďalšími troma konzorciami postúpilo do finále tendra ministerstva dopravy na získanie koncesie na úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke 59 kilometrov v rámci PPP projektu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Súčasťou skupiny Strabag na Slovensku sú viaceré firmy, napríklad organizačná zložka rakúskej materskej spoločnosti, či Strabag, s. r. o. alebo jeho dcérska firma Strabag Pozemné a inžinierske staviteľstvo, s. r. o.

Na čele konzorcia ViaDunaj je francúzska spoločnosť Vinci Concessions. Jej výkonný riaditeľ Marcel Vial v pondelok informoval, že ak v súťaži uspeje ich konzorcium, stavebnú časť projektu by realizovala spoločnosť Eurovia SK.

Tá je súčasťou skupiny Eurovia a tá zas koncernu Vinci. "K otázkam sa momentálne nebudeme vyjadrovať," odkázala hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK, a.s. Košice Lenka Kubejová.

Francúzska spoločnosť má na Slovensku dcérsku firmu Vinci Consessions Slovakia, s. r. o. v Bratislave. Polovičný podiel má vo firme Granvia, a.s., ktorá je koncesionárom PPP projektu na rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, ako aj na severnom obchvate Banskej Bystrice.

Stopercentný podiel vlastní vo firme Granvia Operation, a.s., ktorá prevádzkuje tieto úseky R1.

Ďalšie zo štyroch konzorcií vedie nemecká spoločnosť Hochtief Solutions a na čele konzorcia Obchvat Nula je španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional. Tie v prípade úspechu takisto predpokladajú využiť aj domáce stavebné kapacity.

Súčasťou štyroch konzorcií, z ktorých vzíde víťaz súťaže o koncesiu na výstavbu a prevádzku D4 a R7, je spolu trinásť spoločností.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  2. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  3. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  4. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  5. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  6. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  7. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  8. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  9. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  10. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  1. Slováci sa najčastejšie stretávajú pri spoločnom stole na večeru
  2. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  3. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  4. SEAT predstavil e-Scooter
  5. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  6. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  7. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  8. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  9. Changes to the Public Procurement Law – Take Two
  10. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 350
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 141
  3. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 7 440
  4. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 6 952
  5. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 6 879
  6. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 6 538
  7. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 6 342
  8. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 273
  9. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 5 901
  10. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 5 501

Téma: Obchvat Bratislavy


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Ako sme prestali byť súdružkami a súdruhmi

Sloboda nie je dedičné právo. Žiadna generácia ju nedostáva hotovú a dokonanú: pripravenú na konzumáciu.

Protestné zhromaždenie Za slušné Slovensko na Námestí SNP v Bratislave.
David Nykl vyrastal v Kanade.

Laššáková nevie vysvetliť vyše pol milióna za galavečer. Dankovi aj Bugárovi sa to zdá priveľa

Viac zaplatili Košice za Jamiroquai, keď boli hlavným mestom kultúry.

Galavečer k výročiu Nežnej revolúcie.
Stĺpček Osmelené

Smrť Violy nie je tragédiou temnej uličky

Kto je vinníkom tohto obludného násilia?

Soňa Jánošová
CYNICKÁ OBLUDA

Kočnerova kamoška mudruje o slobode

Kamarátka Kočnera a kolegyňa Kaliho a Maznáka napísala text o slobode. Definícia výrazu chucpe ako lusk!

Neprehliadnite tiež

Rezort dopravy presunie vyše 40 miliónov na výstavbu diaľnic

Zmeniť sa má účel použitia kapitálových výdavkov z rokov 2017 a 2018.

Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek.

Miera nezamestnanosti stúpla vo viac ako tretine okresov

Analytici neočakávajú výraznejší nárast nezamestnanosti na Slovensku.

Ilustračné foto

Putin považuje dohodu o ťažbe ropy s kartelom OPEC za dôležitú

Prezident Putin: Cieľom je vybalansovaný trh prijateľný pre výrobcov aj spotrebiteľov.

Ruský prezident Vladimir Putin.

Firmy začínajú chápať, kde je problém pri hľadaní ľudí (rozhovor)

Hovorí riaditeľ personálnej agentúry Grafton Miroslav Garaj.

Miroslav Garaj, riaditeľ personálnej agentúry Grafton.