SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

O obchvat Bratislavy budú súperiť štyri medzinárodné konzorciá

Ministerstvo dopravy bude viesť súťažný dialóg o koncesii na obchvat Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej ceste R7 s uchádzačmi na čele so spoločnosťami Strabag, Hochtief Solutions, Cintra a Vinci Concessions Slovakia.

Ilustračná snímka.Ilustračná snímka. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Do finále súťaže o získanie koncesie na výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 v rámci PPP projektu postúpili štyri medzinárodné konzorciá z pôvodných deviatich záujemcov.

Ministerstvo dopravy bude viesť súťažný dialóg s uchádzačmi na čele so spoločnosťami Strabag AG, Hochtief Solutions GmbH (Hochtief), Cintra a Vinci Concessions Slovakia (Vinci).

Neskôr ich vyzve na predloženie ponuky a víťaz by mal byť známy do konca tohto roka. Výstavba D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke 59 kilometrov by sa tak mohla začať v roku 2016 a trvať štyri roky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najväčší podiel má cena

Konzorciá predpokladajú predložiť čo najlepšie cenové ponuky, keďže cena má najväčší podiel pri vyhodnocovaní.

"Pokiaľ nepríde agresívna cena, ktorá bude výhodná pre štát, nebudeme s ňou spokojní. Urobíme všetko preto, aby celý tento proces bol maximálne transparentným, mali čo najviac času na prípravu a vedeli urobiť čo najlepšiu ponuku," povedal v pondelok na tlačovej besede štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

"Keď prídu štyria súťažiaci do finále s referenciami, ktoré majú, realizovali projekty za 75 miliárd eur, sme presvedčení, že dosiahneme najlepšiu cenu ako môžeme. Cenu sme nikdy nepovedali. Štúdia realizovateľnosti hovorila, kedy je to pre štát reálnejšie - formou PPP alebo klasickým spôsobom," dodal Stromček.

Skryť Vypnúť reklamu

Skutočná súťaž o peniazoch a ponuke podľa neho začína až teraz.

Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 mld. eur a predpokladaná ročná splátka štátu budúcemu koncesionárovi môže dosiahnuť predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Odhadované stavebné náklady sú 1,325 mld. eur. Súťaž by mala odhadované ceny znížiť.

Ministerstvo dopravy s tímom poradcov vyhodnotili 130 tisíc strán ponúk pôvodne deviatich záujemcov, ktorí sa prihlásili do súťaže.

"Spoločnosti, ktoré sa uchádzajú o zákazku tohto projektu, dokopy urobili 4 750 kilometrov diaľnic a postavili 89 kilometrov mostov. Štyri z nich reprezentujú spolu vyše 70 percent všetkých referencií, ktoré dokladovali firmy v rámci súťaže," povedal Stromček.

"Sme presvedčení, že máme konzorciá, ktoré svojou silou a veľkosťou sú schopné ponúknuť ako aj najlepšie technické riešenie, tak aj najlepšiu cenu," dodal.

Skryť Vypnúť reklamu

Veľká konkurencia

Managing director spoločnosti Strabag Thomas Höfner označil zloženie postupujúcich konzorcií za veľmi tvrdú konkurenciu, ale chcú urobiť všetko pre úspech. V prípade získania zákazky počítajú uchádzači s tým, že stavebné práce by vykonávali aj domáci dodávatelia.

Výkonný riaditeľ Hochtiefu Oliver Wagner povedal, že slovenské firmy by mali zabezpečiť veľkú časť dodávateľského reťazca.

Aj business development director spoločnosti Cintra Carlos Ugarte Cruz potvrdil, že plánujú využívať miestnych subdodávateľov. "Výstavbu by mala robiť Eurovia SK," uviedol výkonný riaditeľ Vinci Marcel Vial.

Dcérska firma Vinci Granvia, a. s. je koncesionárom a Granvia Operation, a. s. prevádzkovateľom R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, ako aj na severnom obchvate Banskej Bystrice.

Skryť Vypnúť reklamu

Na výstavbe úsekov v rámci PPP sa zúčastňovala aj Eurovia SK. Zástupcovia spoločností nevedeli povedať, či medzi ich slovenskými dodávateľmi pre D4 a R7 môžu byť aj spoločnosti Doprastav, a. s. a Váhostav - SK, a. s., ktoré prešli reštrukturalizáciou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  2. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  4. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  5. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  6. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  10. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 786
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 15 742
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 390
  4. Aká je chémia vôní 11 463
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 305
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 772
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 640
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 262
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 719
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 853
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Obchvat Bratislavy
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bez lockdownu budú ťažké Vianoce, varujú niektorí experti

Nemocnice sa plnia, trend nie je dobrý, hovoria.

Ulice Starého Mesta v Bratislave počas čiastočného lockdownu.

Haščáka dobehla Gorila, šéfa Penty obvinili z korupcie

V sídle finančnej skupiny zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Bödör a agrodotácie: s Kvietikom mali svojich ľudí v rovnakej firme

Nitriansky živnostník mal k štátnym peniazom pre poľnohospodárov širší vzťah ako len cez kauzu Dobytkár.

Norbert Bödör

Rozpočtový schodok Česka dosiahol v novembri rekord

Tohtoročný rozpočet pôvodne počítal s deficitom 40 miliárd Kč.

Český premiér Andrej Babiš.

NDS vyhlásili súťaž na vybudovanie nového mýtneho systému

Lehota realizácie zákazky za približne 60 miliónov je rozdelená do dvoch etáp.

Ilustračné foto.