O obchvat Bratislavy budú súperiť štyri medzinárodné konzorciá

Ministerstvo dopravy bude viesť súťažný dialóg o koncesii na obchvat Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej ceste R7 s uchádzačmi na čele so spoločnosťami Strabag, Hochtief Solutions, Cintra a Vinci Concessions Slovakia.

Ilustračná snímka.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Do finále súťaže o získanie koncesie na výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 v rámci PPP projektu postúpili štyri medzinárodné konzorciá z pôvodných deviatich záujemcov.

Ministerstvo dopravy bude viesť súťažný dialóg s uchádzačmi na čele so spoločnosťami Strabag AG, Hochtief Solutions GmbH (Hochtief), Cintra a Vinci Concessions Slovakia (Vinci).

Neskôr ich vyzve na predloženie ponuky a víťaz by mal byť známy do konca tohto roka. Výstavba D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke 59 kilometrov by sa tak mohla začať v roku 2016 a trvať štyri roky.

Najväčší podiel má cena

Konzorciá predpokladajú predložiť čo najlepšie cenové ponuky, keďže cena má najväčší podiel pri vyhodnocovaní.

"Pokiaľ nepríde agresívna cena, ktorá bude výhodná pre štát, nebudeme s ňou spokojní. Urobíme všetko preto, aby celý tento proces bol maximálne transparentným, mali čo najviac času na prípravu a vedeli urobiť čo najlepšiu ponuku," povedal v pondelok na tlačovej besede štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

"Keď prídu štyria súťažiaci do finále s referenciami, ktoré majú, realizovali projekty za 75 miliárd eur, sme presvedčení, že dosiahneme najlepšiu cenu ako môžeme. Cenu sme nikdy nepovedali. Štúdia realizovateľnosti hovorila, kedy je to pre štát reálnejšie - formou PPP alebo klasickým spôsobom," dodal Stromček.

Skutočná súťaž o peniazoch a ponuke podľa neho začína až teraz.

Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 mld. eur a predpokladaná ročná splátka štátu budúcemu koncesionárovi môže dosiahnuť predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Odhadované stavebné náklady sú 1,325 mld. eur. Súťaž by mala odhadované ceny znížiť.

Ministerstvo dopravy s tímom poradcov vyhodnotili 130 tisíc strán ponúk pôvodne deviatich záujemcov, ktorí sa prihlásili do súťaže.

"Spoločnosti, ktoré sa uchádzajú o zákazku tohto projektu, dokopy urobili 4 750 kilometrov diaľnic a postavili 89 kilometrov mostov. Štyri z nich reprezentujú spolu vyše 70 percent všetkých referencií, ktoré dokladovali firmy v rámci súťaže," povedal Stromček.

"Sme presvedčení, že máme konzorciá, ktoré svojou silou a veľkosťou sú schopné ponúknuť ako aj najlepšie technické riešenie, tak aj najlepšiu cenu," dodal.

Veľká konkurencia

Managing director spoločnosti Strabag Thomas Höfner označil zloženie postupujúcich konzorcií za veľmi tvrdú konkurenciu, ale chcú urobiť všetko pre úspech. V prípade získania zákazky počítajú uchádzači s tým, že stavebné práce by vykonávali aj domáci dodávatelia.

Výkonný riaditeľ Hochtiefu Oliver Wagner povedal, že slovenské firmy by mali zabezpečiť veľkú časť dodávateľského reťazca.

Aj business development director spoločnosti Cintra Carlos Ugarte Cruz potvrdil, že plánujú využívať miestnych subdodávateľov. "Výstavbu by mala robiť Eurovia SK," uviedol výkonný riaditeľ Vinci Marcel Vial.

Dcérska firma Vinci Granvia, a. s. je koncesionárom a Granvia Operation, a. s. prevádzkovateľom R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, ako aj na severnom obchvate Banskej Bystrice.

Na výstavbe úsekov v rámci PPP sa zúčastňovala aj Eurovia SK. Zástupcovia spoločností nevedeli povedať, či medzi ich slovenskými dodávateľmi pre D4 a R7 môžu byť aj spoločnosti Doprastav, a. s. a Váhostav - SK, a. s., ktoré prešli reštrukturalizáciou.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 11 083
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 820
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 874
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 251
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 535
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 858
  7. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 099
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 045
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 667
  10. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 336

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahovala u kotlebovcov, prehľadáva Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

DOMOV

ĽSNS chce ochrannú známku na dvojkríž Hlinkovej gardy

Štyri ochranné známky nemusí extrémistická strana dostať.

ŠPORT

Prečo Slováci nechcú prísť na MS? Na vine nie sú hráči, tvrdí Staňa

Hokejová reprezentácia nemá jediného hráča z NHL.

Neprehliadnite tiež

Čistý zisk Fordu klesol o vyše tretinu

Výsledky poškodilo nákladné zvolávanie áut na opravy, nižší predaj a stúpajúce ceny ocele.

Na Slovensku vyrobili desaťmiliónty automobil

Slovensko si naďalej udržuje pozíciu lídra v počte vyrobených áut na hlavu.

V Únii sa dohodli na nových pravidlách v energetike

Energetická bezpečnosť je kľúčovou súčasťou budovania Energetickej únie.

Poľsko podpísalo prvú dohodu o nákupe plynu z USA

Krajina sa snaží zredukovať svoju závislosť od dodávok z Ruska.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop