RegioJet previezol z Bratislavy do Košíc takmer pol milióna ľudí

Priemerná obsadenosť vlakov RegioJet na trati Bratislava - Košice a späť dosahuje viac ako 420 ľudí na jeden spoj.

Ilustračná snímka.(Zdroj: SME/Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Vlaky RegioJetu previezli na vnútroštátnej diaľkovej trati Bratislava - Žilina - Košice a späť od začiatku prepravy vlani 14. decembra doteraz vyše 460 tis. cestujúcich.

Spoločnosť vo štvrtok informovala, že priemerná obsadenosť vlakov na uvedenej trase dosahuje viac ako 420 ľudí na jeden spoj.

Súkromný dopravca prevádzkuje medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska denne zatiaľ šesť vlakových spojov, po tri v oboch smeroch so šesťhodinovými intervalmi.

Ďalších takmer 220 tis. cestujúcich prepravil RegioJet za uvedené polročné obdobie na Slovensku vlakmi na medzinárodnej trati z Košíc a Martina do Prahy.

Nové nočné vlaky

RegioJet od nedele 14. júna pridáva dva páry nočných vlakov - jeden pár z Košíc do Prahy a späť a druhý z Bratislavy do Košíc a späť. Tieto vlaky budú jazdiť vo štvrtok, v piatok a nedeľu.

"Nočné spoje medzi Košicami a Prahou a tiež Košicami a Bratislavou rozšíria našu ponuku na týchto trasách, keďže dopyt po cestovaní našimi vlakmi neustále narastá," uviedol majiteľ RegioJetu Radim Jančura.

"Denný pár spojov RegioJet z Prahy do Košíc a späť sa stal vôbec najviac využívaným vlakovým na trase Praha - Ostravsko - Košice," dodal.

Spoločnosť plánuje v decembri tohto roka, keď začne platiť nový vlakový grafikon, rozšíriť diaľkovú prepravu medzi Bratislavou a Košicami o ďalšie tri páry spojov.

Žlté vlaky by tak mali na tejto trati jazdiť v trojhodinovom takte. Medzinárodné vlakové spoje RegioJetu zo Žiliny do Českej republiky cez Ostravsko, ale aj Považskú Bystricu a Vsetín by sa mali posilniť koncom roku 2016.

Problémy s rušňovodičmi

RegioJet má problémy s rušňovodičmi vo vlakoch na trati Bratislava - Komárno.

Vyše dvadsiati nedávno podali výpovede s lehotou do konca augusta. Spoločnosť má na Slovensku spolu zhruba 60 strojvodcov, výpovede časti z nich akceptuje a chce s nimi ďalej komunikovať.

Prevádzka vlakov na spomínanej trati bude podľa dopravcu plne zabezpečená aj po 1. septembri, keď výpovede začnú platiť.

"Plat strojvodcov v RegioJete je aktuálne až o 170 eur mesačne vyšší než u štátneho dopravcu. Majú možnosť zarobiť si mesačne ešte dodatočne 145 eur navyše," uviedol pre agentúru SITA Aleš Ondrůj, PR manažér holdingu Student Agency, ktorého je RegioJet súčasťou.

"S príchodom súkromných dopravcov sa dá očakávať nárast miezd v odbore, ale ten musí korešpondovať s celkovým vývojom a možnosťami slovenskej ekonomiky," dodal.

Chcú zaškoliť autobusárov

Pre nedostatok rušňovodičov na trhu má RegioJet záujem aj o vodičov autobusov, ktorí majú ideálne predpoklady pre vykonávanie profesie strojvodcu.

Tým môže oproti súčasnému platu zhruba 800 eur ponúknuť postupne až 1 400 eur mesačne. RegioJet uzavrel zmluvy s desiatimi skúsenými rušňovodičmi, ktorí nastúpia v lete.

Ďalších desať by malo nastúpiť v súvislosti s plánovaným rozšírením prevádzky vlakov na trase Bratislava - Košice. Sobotňajšiu akciu pre zamestnancov a verejnosť na Hlavnej stanici v Bratislave chce spoločnosť využiť aj na získanie nových pracovníkov pre rôzne profesie.

Skupina Student Agency má v Českej republike a na Slovensku aktuálne spolu 2 500 zamestnancov, z toho šesťsto vo vlakovej prevádzke RegioJet.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 321
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 677
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 004
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 625
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 802
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 574
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 538
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 228
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 226
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 133

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Rezník sa s výmenou personálu v RTVS ponáhľa, plánuje aj prestavbu areálu

Šéf RTVS chce mať nový manažment najneskôr do konca októbra.

Rekordne veľa Slovákov má prácu, nezamestnanosť je najnižšia v histórii

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.

Nimnicu s Púchovom spojí 4-kilometrová cyklotrasa

Cyklotrasa môže byť v budúcnosti spojnicou medzi tromi kúpeľnými miestami - Nimnicou, Trenčianskymi Teplicami a Piešťanmi.