BRATISLAVA. Vlaky RegioJetu previezli na vnútroštátnej diaľkovej trati Bratislava - Žilina - Košice a späť od začiatku prepravy vlani 14. decembra doteraz vyše 460 tis. cestujúcich.
Spoločnosť vo štvrtok informovala, že priemerná obsadenosť vlakov na uvedenej trase dosahuje viac ako 420 ľudí na jeden spoj.
Súkromný dopravca prevádzkuje medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska denne zatiaľ šesť vlakových spojov, po tri v oboch smeroch so šesťhodinovými intervalmi.
Ďalších takmer 220 tis. cestujúcich prepravil RegioJet za uvedené polročné obdobie na Slovensku vlakmi na medzinárodnej trati z Košíc a Martina do Prahy.
Nové nočné vlaky
RegioJet od nedele 14. júna pridáva dva páry nočných vlakov - jeden pár z Košíc do Prahy a späť a druhý z Bratislavy do Košíc a späť. Tieto vlaky budú jazdiť vo štvrtok, v piatok a nedeľu.
"Nočné spoje medzi Košicami a Prahou a tiež Košicami a Bratislavou rozšíria našu ponuku na týchto trasách, keďže dopyt po cestovaní našimi vlakmi neustále narastá," uviedol majiteľ RegioJetu Radim Jančura.
"Denný pár spojov RegioJet z Prahy do Košíc a späť sa stal vôbec najviac využívaným vlakovým na trase Praha - Ostravsko - Košice," dodal.
Spoločnosť plánuje v decembri tohto roka, keď začne platiť nový vlakový grafikon, rozšíriť diaľkovú prepravu medzi Bratislavou a Košicami o ďalšie tri páry spojov.
Žlté vlaky by tak mali na tejto trati jazdiť v trojhodinovom takte. Medzinárodné vlakové spoje RegioJetu zo Žiliny do Českej republiky cez Ostravsko, ale aj Považskú Bystricu a Vsetín by sa mali posilniť koncom roku 2016.
Problémy s rušňovodičmi
RegioJet má problémy s rušňovodičmi vo vlakoch na trati Bratislava - Komárno.
Vyše dvadsiati nedávno podali výpovede s lehotou do konca augusta. Spoločnosť má na Slovensku spolu zhruba 60 strojvodcov, výpovede časti z nich akceptuje a chce s nimi ďalej komunikovať.
Prevádzka vlakov na spomínanej trati bude podľa dopravcu plne zabezpečená aj po 1. septembri, keď výpovede začnú platiť.
"Plat strojvodcov v RegioJete je aktuálne až o 170 eur mesačne vyšší než u štátneho dopravcu. Majú možnosť zarobiť si mesačne ešte dodatočne 145 eur navyše," uviedol pre agentúru SITA Aleš Ondrůj, PR manažér holdingu Student Agency, ktorého je RegioJet súčasťou.
"S príchodom súkromných dopravcov sa dá očakávať nárast miezd v odbore, ale ten musí korešpondovať s celkovým vývojom a možnosťami slovenskej ekonomiky," dodal.
Chcú zaškoliť autobusárov
Pre nedostatok rušňovodičov na trhu má RegioJet záujem aj o vodičov autobusov, ktorí majú ideálne predpoklady pre vykonávanie profesie strojvodcu.
Tým môže oproti súčasnému platu zhruba 800 eur ponúknuť postupne až 1 400 eur mesačne. RegioJet uzavrel zmluvy s desiatimi skúsenými rušňovodičmi, ktorí nastúpia v lete.
Ďalších desať by malo nastúpiť v súvislosti s plánovaným rozšírením prevádzky vlakov na trase Bratislava - Košice. Sobotňajšiu akciu pre zamestnancov a verejnosť na Hlavnej stanici v Bratislave chce spoločnosť využiť aj na získanie nových pracovníkov pre rôzne profesie.
Skupina Student Agency má v Českej republike a na Slovensku aktuálne spolu 2 500 zamestnancov, z toho šesťsto vo vlakovej prevádzke RegioJet.