Bratislava 16. januára (TASR) - Telekomunikačný úrad (TÚ) SR stanovil, že miestne, medzimestské a medzinárodné hovory sú jednoznačne určené a rozlíšené štruktúrou a charakterom volaného čísla. Asociácia telekomunikačných operátorov (ATO) súhlasí s tým, že výber telekomunikačného podniku individuálnou voľbou čísla (CS) a výber telekomunikačného podniku formou nastavenia predvoľby čísla (CPS) bude použitý pre miestne, medzimestské a medzinárodné volania, pričom charakter volaní je jednoznačne určený len charakterom volaného čísla (číslovací plán).
TASR o tom informoval hovorca TÚ SR Roman Vavro pri príležitosti šiesteho zasadnutia pracovných skupín pre riešenie otázok spojených s technickými problémami a obchodno-legislatívnymi problémami pri plnení povinnosti - výber telekomunikačného podniku.
Členovia pracovnej skupiny pre riešenie otázok spojených s technickými problémami prerokovali a pripomienkovali dokument ATO Technické podmienky pre realizáciu výberu prevádzkovateľa (CS, CPS).
Slovenské telekomunikácie (ST), a. s. navrhli, aby sa definíciami jednotlivých volaní zaoberala pracovná skupina pre riešenie otázok spojených s obchodno-legislatívnymi problémami. Podľa názoru ATO sú definície typov volaní v schválenom číslovacom pláne.
Zástupcovia spoločností EuroTel a ST požadujú najskôr definovať nepriame prepojenie z hľadiska obchodno-legislatívnych podmienok. Zástupca spoločnosti Orange navrhol doplniť definíciu nepriameho prepojenia, ak to niektorá zo zúčastnených strán považuje za potrebné. ATO poukázala na to, že definícia nepriameho prepojenia je jednoznačne špecifikovaná v medzinárodných štandardoch a má doriešené technické aspekty CS a CPS i pre nepriame prepojenie, preto nie je nutné sa týmto problémom zaoberať a tým odďaľovať podstatnejšie otázky. ATO navrhla uzavrieť technickú problematiku služieb CS/CPS na budúcom stretnutí.
Účelom oboch pracovných skupín je vypracovanie riešení k otázkam spojeným s plnením povinnosti - výber telekomunikačného podniku podľa zákona o telekomunikáciách. Predstavujú platformu, na základe ktorej sa vyjadrujú riešenia všeobecných, technických a legislatívnych problémov, ktoré súvisia s plnením povinnosti a vyslovujú odborné stanoviská a názory na podmienky plnenia povinností. Riešenia budú slúžiť na uľahčenie uzatvárania dohôd medzi telekomunikačnými podnikmi poskytujúcimi verejnú telefónnu službu.