RegioJet potrebuje rušňovodičov pre svoje ďalšie vlaky

Na hlavnej železničnej trati medzi Bratislavou a Košicami RegioJet pridá jeden nočný pár a na to potrebuje päť nových rušňovodičov.

(Zdroj: SME - TIBOR SOMOGYI)

BRATISLAVA. Súkromný dopravca RegioJet v pondelok informoval, že plánuje prijať nových rušňovodičov v súvislosti s rozšírením prevádzky svojich žltých vlakov medzi Bratislavou a Košicami. Na hlavnej domácej železničnej trati totiž k súčasným trom párom vlakov pridá jeden nočný pár a na to potrebuje päť nových rušňovodičov.

Ďalších strojvodcov, ktorých počet zatiaľ nie je spresnený, chce spoločnosť získať pre zvýšenie počtu vlakov o ďalšie tri páry v decembri. Vtedy začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy. Vlaky RegioJet potom budú jazdiť v trojhodinových intervaloch namiesto šiestich hodín.

Keďže rušňovodičov je na Slovensku i v Českej republike nedostatok, RegioJet sa zameria aj na šoférov autobusov a ich rekvalifikáciu na rušňovodičov plánuje uhradiť z vlastných zdrojov.

Výcvik trvá zhruba trištvrte roka, stojí okolo 10 tisíc eur a zahŕňa teoretickú prípravu, technické školenia, dopravno-psychologické vyšetrenie ako aj povinné cvičné jazdy pod dohľadom skúsených odborníkov.

"Po absolvovaní tohto kurzu bude nasledovať pre zamestnanca profesijný záväzok v dĺžke piatich rokov. Prípadní úspešní kandidáti z radov šoférov majú možnosť si za tento čas zvýšiť svoje platové ohodnotenie aj o stovky eur," uviedol PR manažér RegioJet Tomáš Bořuta.

RegioJet v súčasnosti zamestnáva na Slovensku 45 rušňovodičov. Tí jazdia prevažne na regionálnej trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno, menšia časť zabezpečuje premávku IC vlakov medzi Bratislavou a Košicami.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 409
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 737
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 3 571
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 227
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 022
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 400
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 294
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 148
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 109
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 635

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.