Obchodné reťazce minuli vlani na reklamu v médiách takmer 61 miliónov eur

Obchodné spoločnosti sa v ostatných troch rokoch umiestňovali v rebríčku výdavkov na reklamu stabilne na piatom mieste. Pred nimi boli banky i lieky.

Najväčším zadávateľom v kategórii obchodných reťazcov bol Lidl, ktorý vlani vynaložil na offline reklamu 27,24 miliónov eur.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Obchodné reťazce minuli vlani na Slovensku na reklamu v offline médiách takmer 61 miliónov eur.

Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie.

Obchodné spoločnosti sa v ostatných troch rokoch umiestňovali v rebríčku výdavkov na reklamu stabilne na piatom mieste. Pred nimi boli banky, telekomunikácie, automotive a lieky.

Reťazce supermarketov a hypermarketov investovali v roku 2014 takmer tri štvrtiny svojich reklamných rozpočtov do komunikácie v televízii, 17 % do reklamy v printe a zvyšok pripadol na rádio (7 %) a outdoor (2 %).

Článok pokračuje pod video reklamou

Najviac prostriedkov smerovalo do reklamy v septembri, pričom takmer polovicu svojich rozpočtov minuli supermarkety a hypermarkety v poslednej tretine roka.

Najväčším zadávateľom v kategórii obchodných reťazcov bol Lidl, ktorý vlani vynaložil na offline reklamu 27,24 mil. eur. Nasledovala Billa s 10,86 mil. eur a COOP Jednota s 9,18 mil. eur.

Za prvý kvartál tohto roka investovali obchodné reťazce do reklamy takmer 17 mil. eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavuje viac ako 50-percentný nárast.

Z celkového objemu reklamných výdavkov za prvé tri mesiace roku 2015 pripadlo 41 % na propagáciu akciových ponúk, teda kampaní, v ktorých je hlavným posolstvom zvýhodnená akciová cena produktov.

Približne tretinu z celkového objemu minuli zadávatelia na inzerovanie imidžových kampaní zameraných na podporu značky. Zvyšných takmer 25 % reklamných investícií pripadlo na inzerovanie promo kampaní.

Najväčším zadávateľom akciových kampaní v prvom štvrťroku tohto roka bola spoločnosť Lidl. Top zadávateľom v kategórii imidžových kampaní bol Kaufland a najviac na podporu promo kampaní minula Billa.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 738
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 589
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 028
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 275
  5. Vizuálny smog je problém 2 990
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 776
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 730
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 410
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 603
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 365

Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kamaráti aj odkazy cez médiá. Danko a Bugár

Ako sa vyvíjali vzťahy medzi SNS a Most-Híd.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Aj Rusi boli okupovaní, už si to len priznať

Patrili k najväčším obetiam boľševickej diktatúry.

Neprehliadnite tiež

Turisti si priplatia. Záujem o Česko zdražil ubytovanie aj reštaurácie

Stále viac Čechov trávi časť dovolenky vo svojej krajine.

Dôchodcom porastú penzie. Pozrite sa, o koľko

Spôsob zvyšovania dôchodkov sa na Slovensku viackrát menil.

Trump navrhuje, aby firmy zverejňovali výsledky polročne, nie kvartálne

Firmám by to podľa Trumpa umožnilo väčšiu flexibilitu a ušetrili by.

Program pomoci Grécku sa končí, Atény dlhujú 322 miliárd eur

Obrovský dlh krajiny zostáva pre Európu finančnou hrozbou.