Obchodné reťazce minuli vlani na reklamu v médiách takmer 61 miliónov eur

Obchodné spoločnosti sa v ostatných troch rokoch umiestňovali v rebríčku výdavkov na reklamu stabilne na piatom mieste. Pred nimi boli banky i lieky.

Najväčším zadávateľom v kategórii obchodných reťazcov bol Lidl, ktorý vlani vynaložil na offline reklamu 27,24 miliónov eur.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Obchodné reťazce minuli vlani na Slovensku na reklamu v offline médiách takmer 61 miliónov eur.

Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie.

Obchodné spoločnosti sa v ostatných troch rokoch umiestňovali v rebríčku výdavkov na reklamu stabilne na piatom mieste. Pred nimi boli banky, telekomunikácie, automotive a lieky.

Reťazce supermarketov a hypermarketov investovali v roku 2014 takmer tri štvrtiny svojich reklamných rozpočtov do komunikácie v televízii, 17 % do reklamy v printe a zvyšok pripadol na rádio (7 %) a outdoor (2 %).

Najviac prostriedkov smerovalo do reklamy v septembri, pričom takmer polovicu svojich rozpočtov minuli supermarkety a hypermarkety v poslednej tretine roka.

Najväčším zadávateľom v kategórii obchodných reťazcov bol Lidl, ktorý vlani vynaložil na offline reklamu 27,24 mil. eur. Nasledovala Billa s 10,86 mil. eur a COOP Jednota s 9,18 mil. eur.

Za prvý kvartál tohto roka investovali obchodné reťazce do reklamy takmer 17 mil. eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavuje viac ako 50-percentný nárast.

Z celkového objemu reklamných výdavkov za prvé tri mesiace roku 2015 pripadlo 41 % na propagáciu akciových ponúk, teda kampaní, v ktorých je hlavným posolstvom zvýhodnená akciová cena produktov.

Približne tretinu z celkového objemu minuli zadávatelia na inzerovanie imidžových kampaní zameraných na podporu značky. Zvyšných takmer 25 % reklamných investícií pripadlo na inzerovanie promo kampaní.

Najväčším zadávateľom akciových kampaní v prvom štvrťroku tohto roka bola spoločnosť Lidl. Top zadávateľom v kategórii imidžových kampaní bol Kaufland a najviac na podporu promo kampaní minula Billa.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  2. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  3. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  4. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  5. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  6. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  7. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  8. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  9. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe?
  1. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  2. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Rozhodujú činy!
  8. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  9. Attract international investors for a reasonable price
  10. Comfort of peaceful living
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 506
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 10 681
  3. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 977
  4. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 7 890
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 7 496
  6. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 5 129
  7. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 4 427
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 662
  9. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka 3 211
  10. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 2 477

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Brexit môžeme posunúť, ale prečo by sme to robili, pýta sa Brusel

V Bruseli sa nikomu do nových rokovaní nechce.

SVET

Minúta po minúte: Mayovej vládu čaká hlasovanie o dôvere

Mayová odmietla, že by jej vláda mohla zrušiť brexit.

Neprehliadnite tiež

Emisie z domáceho vykurovania sú výzvou. Pomohla by dotácia na kotol

Znečistenie ovzdušia na Slovensku spôsobuje tisíce predčasných úmrtí.

Španielsko navštívili rekordné davy turistov. Dúfa, že predbehlo Francúzov

Francúzsko bolo v roku 2017 najviac navštevovanou destináciou na svete.

Po novom sa schôdzka v Sociálnej poisťovni dá objednať elektronicky

Rezervačný systém žiadateľovi oznámi, aké doklady si treba priniesť.

Slováci sú veľmi konzervatívni, úspory nechávajú ležať na bežných účtoch

Bežné vkladové produkty nechránia peniaze klientov pred infláciou, upozorňuje ekonóm.

Ak materské školy pýtajú doplatok na obed, porušujú podľa Tomáša dohodu

Školský zákon splnomocňuje samosprávu na to, aby určila výšku úhrady za stravovanie, upozorňujú mestá.