Vlaky z Prahy do Bratislavy by mohli jazdiť oveľa rýchlejšie

Železničné spojenie medzi Prahou a Bratislavou umožní zrýchliť plánovaná modernizácia trate a s tým súvisiace zvýšenie rýchlosti.

Český minister dopravy Dan Ťok (druhý zľava) a jeho slovenský kolega Ján Počiatek (druhý sprava) na Železničnej stanici Nové Mesto nad Váhom.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Železničné spojenie medzi Prahou a Bratislavou by sa v budúcich rokoch mohlo výrazne zrýchliť. Umožní to v prípade realizácie zatiaľ plánovaná modernizácia trate medzi hlavnými mestami oboch krajín a zvýšenie rýchlosti na 160 kilometrov, prípadne až 200 kilometrov za hodinu.

Ako informovalo ministerstvo dopravy, český minister dopravy Dan Ťok na rokovaní so slovenským partnerom Jánom Počiatkom v utorok v juhomoravských Valticiach v okrese Břeclav otvoril otázku zvýšenia rýchlosti na železničnej trati z Břeclavi do Bratislavy.

Rýchlosť až 200 kilometrov za hodinu

V Českej republike plánujú zmodernizovať a zvýšiť rýchlosť až na 200 kilometrov na celej železničnej trati z Prahy. Ministri sa stretli v rámci spoločného rokovania českej a slovenskej vlády.

"Na slovenskej strane ide o úsek Kúty - Bratislava. Modernizáciu tohto úseku chce slovenská strana riešiť pomocou európskeho balíčka CEF (Nástroj na prepájanie Európy)," uviedlo ministerstvo dopravy.

Česká strana prisľúbila spoluprácu a vyjadrila záujem riešiť z toho istého balíčka nadväzujúci úsek trate do Břeclavi.

"Momentálne sa pracuje na projektovej dokumentácii. Štúdie realizovateľnosti odpovedia na otázku, či sa rýchlosť zvýši na 160 alebo až na 200 kilometrov za hodinu. Ak štúdie preukážu opodstatnenosť, obe strany deklarovali ochotu zvýšenia rýchlosti až na 200 kilometrov za hodinu," dodal rezort dopravy.

Ministri dopravy venovali aj modernizácii železničného prepojenia oboch krajín. Úseky Krásno nad Kysucou - Čadca - Český Těšín a Hranice - Horní Lideč - Púchov by sa mali zmodernizovať tiež v rámci CEF.

Reč bola aj o cestnom spojení

Ťok a Počiatek rokovali aj o cestnom spojení a výstavbe rýchlostnej cesty R6 z Púchova do Mestečka na slovenskej strane a R49 Hulín - Zlín na českej strane.

Slovensko chce zaradiť tento cestný projekt do CEF-u. "V júni 2015 by mal byť hotová štúdia uskutočniteľnosti. Prípravy na výstavbu intenzívne prebiehajú," priblížilo ministerstvo dopravy.

Lepšie cestné spojenie Žiliny a českého Frýdku-Místku má zabezpečiť plánovaná výstavba cesty R5, k dispozícii je už dokumentácia pre stavebné povolenie.

Český minister informoval o zámere stavať formou PPP projektu diaľnicu D4 z Prahy na Písek a prejavil záujem o slovenské skúsenosti pri stavbe diaľnic pomocou PPP. Témou rokovania bola aj pripravovaná výstavba diaľnice D4 a R7 v Bratislave a okolí.

Ministri dopravy sa na stretnutí venovali aj potencionálnemu vybudovaniu vodnej cesty, ktorá by spojila rieky Moravu a Váh.

"Návrh českej strany na výstavbu tohto prepojenia je ešte len v počiatočných fázach. Ministri sa preto dohodli na zriadení spoločnej pracovnej skupiny, ktorá bude riešiť koncepčné záležitosti, napríklad náklady na vybudovanie, ekonomický prínos alebo dopad na životné prostredie," uzavrelo ministerstvo dopravy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 706
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 515
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 919
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 173
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 767
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 157
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 016
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 934
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 737
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Čo je populizmus a prečo ho možno budeme potrebovať?

Ak ste si mysleli, že viete, čo je populizmus, s najväčšou pravdepodobnosťou ste sa mýlili.

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

Neprehliadnite tiež

Pellegrini avizoval investície za 1,8 miliardy eur

Jurzyca vidí problém v odchode ľudí do Nemecka či Rakúska.

Agentúra Moody's zlepšila výhľad ratingu Ruska

Medzinárodná ratingová agentúra zlepšila výhľad ratingu záväzkov ruskej vlády na stabilný z negatívneho.

Štát chce energetický holding, o podrobnostiach mlčí

S myšlienkou vytvorenia energetického holdingu prišla prvá vláda Roberta Fica. Kontúry načrtol minister hospodárstva Tomáš Malatinský.

Kraft Heinz neuspel s ponukou 143 miliárd dolárov za Unilever

Kraft Heinz ponúkol za akcie Unilever len 18-% prirážku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop