Ministerstvo dopravy ešte vyhodnocuje, či uchádzači o koncesiu na diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 v Bratislave a okolí splnili všetky podmienky.
BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy chce vyhodnotiť splnenie podmienok účasti v súťaži o koncesiu na diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 v Bratislave a okolí v rámci PPP projektu do začiatku júna. Pre agentúru SITA to v pondelok potvrdil rezortný hovorca Martin Kóňa.
O účasť v tendri v termíne do 27. marca požiadalo neoficiálne deväť konzorcií.
"Naším zámerom zostáva do konca roka nájsť koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 a R7, samozrejme na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky. Na základe toho plánujeme v roku 2016 začať s výstavbou D4 a R7," uviedol Kóňa.
Ministerstvo chce úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, vybrať v súťažnom dialógu s najviac štyrmi uchádzačmi, ktorí splnia podmienky účasti.
Tender na výber koncesionára pre úseky D4 a R7 bol zverejnený koncom januára. Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 miliardy eur.
Súčasťou projektu PPP budú úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra. Na financovanie projektu môžu byť využité aj fondy Európskej únie.
Výstavba D4 a R7 by sa v závislosti od priebehu tendra mala začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 miliardy eur.
Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 až 151 miliónov eur. Za tridsať rokov by tak mal zaplatiť spolu zhruba štyri až 4,5 miliardy eur.
Ministerstvo dopravy očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. V prípade využitia zdrojov Slovenského investičného holdingu by sa základná ročná platba štátu koncesionárovi mohla znížiť o päť až osem miliónov eur počas trvania koncesie.