MNÍCHOV. Audi má za sebou dobrý prvý kvartál. Vysoké náklady na nové modely, technológie a závody však znížili maržu nemeckej automobilky. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.
Čistý zisk dcérskej značky koncernu Volkswagen za prvé tri mesiace tohto roka dosiahol 1,097 miliardy eur po 1,028 miliardy eur v rovnakom období vlani. Tržby sa zvýšili o 13 percent na 14,7 miliardy eur.
Audi aj napriek neistote týkajúcej sa oživenia ekonomiky a narastajúcemu konkurenčnému tlaku počíta v tomto roku s novým rekordom v oblasti odbytu.
Automobilka chce tento rok predať výrazne viac vozidiel značky Audi ako vlani. V roku 2014 odbyt dosiahol 1,74 milióna áut. V prvom kvartáli však prevádzková rendita klesla na 9,7 percenta z 10,1 percenta pred rokom. Automobilka napriek tomu zostáva pred konkurenciou.
Divízia osobných vozidiel Daimlera, Mercedes Benz Cars, v prvom štvrťroku zaznamenala maržu na úrovni 9,4 percenta.
BMW zverejní výsledky za prvé tie mesiace v stredu, ale analytici v priemere počítajú s renditou na úrovni 9,2 percenta.
Audi ako dcéra Volkswagenu profituje z nižších nákladov, napríklad pri nákupe alebo vývoji. Napriek tomu prevádzková rendita v uplynulých rokoch trikrát klesla. V tomto roku automobilka počíta s maržou v pásme osem až 10 percent.