Nadácia Slovak Gold sa chce viac angažovať v ochrane spotrebiteľa

Bratislava 8.januára (TASR) - Nadácia Slovak Gold (NSG), ktorá udeľuje certifikáty za kvalitu výrobkov, chce vyvíjať aktivity aj v oblasti ochrany spotrebiteľov.

Plánuje vytvoriť systém, v rámci ktorého bude hodnotiť kvalitu vybraných výrobkov a prípadne odborne dokazovať ich nevyhovujúce vlastnosti.

Okrem toho predstavitelia nadácie rokujú s renomovanou právnickou kanceláriou o spolupráci, ktorej cieľom bude podpora poškodených spotrebiteľov v súdnych sporoch. Informoval o tom prezident NSG Jozef Sitko.

Podmienkou na rozvinutie týchto aktivít bude dosiahnutie dohody o refundovaní nákladov na skúšobnú činnosť štátnymi inštitúciami, s ktorými už nadácia vedie predbežné rokovania. Pre získanie financií v objeme asi 1 milión Sk hľadá nadácia podporu najmä na Ministerstve hospodárstva SR a Ministerstve pôdohospodárstva SR. So šéfmi rezortov Róbertom Nemcsicsom ani Zsoltom Simonom sa však zatiaľ jej zástupcovia nestretli. Prezident NSG vidí 50-percentnú šancu, že novú agendu sa organizácii skutočne podarí realizovať.

Na dnešnej tlačovej besede J. Sitko upozornil na nízku úroveň právneho vedomia slovenských spotrebiteľov a nedostatočnú snahu štátu ochrániť domáci trh pred dovozmi nekvalitného tovaru. Pripomenul, že Slovensko sa v súlade s platnou európskou legislatívou vzdalo povinnej certifikácie výrobkov, pričom posúdenie ich kvality a vlastností prenecháva najmä mechanizmom trhu. Tie však v SR fungujú menej efektívne ako vo vyspelých západoeurópskych krajinách a aj možnosti orgánov obchodnej inšpekcie sú obmedzené.

V súčasnosti sa však už v EÚ prejavuje trend zavádzania princípov preventívnej kontroly, ktorej potrebu zdôraznilo napríklad rozšírenie tzv. choroby šialených kráv (BSE).

Šéf Slovak Goldu podrobil kritike prístup spoločností prevádzkujúcich veľké obchodné reťazce k otázkam kvality. Tá je u nich podľa neho až na druhom mieste, po komerčných výsledkoch vyjadrených objemom predaja, maržou a ziskom. Obchodná filozofia sieti hypermarketov podľa neho vedie k neprimeranému cenovému tlaku na domácich výrobcov a k dovozu lacného a nekvalitného zahraničného tovaru. Obchodné reťazce preto podľa J. Sitka nemajú skutočný záujem preferovať kvalitnú domácu produkciu a jej výrobcov, a to aj napriek niektorým ich marketingovým aktivitám a všeobecným deklaráciám.

* jf gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 388
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 298
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 312
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 126
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 977
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 198
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 014
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 586
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 875
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 585

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop