Predajná plocha na jedného Slováka takmer dosiahla rakúsku úroveň

Viedeň 8. januára (TASR) - Predajná plocha na jedného Slováka a Čecha sa čoraz viac približuje rakúskemu štandardu, konštatuje sa v dnešnej prílohe ...

Viedeň 8. januára (TASR) - Predajná plocha na jedného Slováka a Čecha sa čoraz viac približuje rakúskemu štandardu, konštatuje sa v dnešnej prílohe Eastconomist rakúskeho denníka Die Presse.

V posledných rokoch vstúpili na český a slovenský trh zahraničné obchodné značky ako Ahold, Kaufland či Tesco. Kým v roku 1995 v SR nebol ani jeden zahraničný supermarket, dnes sa dá po celej krajine napočítať 300 veľkých nákupných centier. V Čechách sa ich počet zvýšil až na 700, čo je porovnateľná úroveň s Rakúskom.

Predajná plocha na jedného Slováka predstavuje 0,85 štvorcového metra. V Rakúsku a Čechách je to jeden štvorcový meter. Podľa prognostikov sa na konci tohto roka slovenský trh presýti podobne ako v uplynulom roku v Čechách, pripomína die Presse. Najväčšia koncentrácia obchodov je v českej Ostrave, ktorá sa nachádza blízko poľskej hranice. V prepočte na počet obyvateľov je v niektorých slovenských mestách väčšia koncentrácia nákupných centier ako v Čechách. Podľa analytikov väčšina zahraničných firiem testuje podnikateľské prostredie v Čechách a neskôr stratégiu realizuje na Slovensku.

Ako konštatuje die Presse, niektorí optimisti dokonca očakávajú, že aj v tomto roku vzrastie počet nákupných centier na Slovensku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 879
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 452
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 044
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 701
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 272
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 089
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 906
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 585
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 139
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 661

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Froome štvrtý raz vyhrá Tour de France, Bardet uhájil tretie miesto o sekundu

Sobotňajšiu individuálnu časovku vyhral tímový kolega Petra Sagana z Bory-Hansgrohe Maciej Bodnar.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.