BRATISLAVA. Tržby spoločnosti Yahoo zo zobrazenej reklamy sa v prvom štvrťroku zvýšili o 2,3 percenta na 463,7 milióna amerických dolárov (433,4 milióna eur). Táto suma predstavuje približne 40 percent jej celkových tržieb.
Tržby z vyhľadávača stúpli medziročne o 19,5 percenta na 531,7 milióna dolárov.
Spoločnosť Yahoo informovala, že k rastu prispela dohoda so spoločnosťou Mozilla, podľa ktorej sa vyhľadávač od Yahoo stal predvoleným v internetovom prehliadači Firefox. Tržby po úprave o poplatky partnerským webovým stránkam tak dosiahli 1,04 miliardy dolárov. Klesli z hodnoty 1,09 miliardy dolárov.
Čistý zisk spoločnosti Yahoo poklesol na 21,2 milióna dolárov, teda dva centy na akciu, z hodnoty 311,6 milióna dolárov v rovnakom období predchádzajúceho roku. Na jednu akciu vtedy pripadol zisk 29 centov na akciu. Upravený zisk spoločnosti Yahoo sa v prvom kvartáli tohto roka dostal na 15 centov na akciu.
Výsledky spoločnosti Yahoo nenaplnili očakávania analytikov. Rast v oblasti reklamy totiž vyvažovali vyššie platby partnerom a internetovým stránkam, ktoré posielali užívateľov k Yahoo. Analytici očakávali zisk vo výške 18 centov na akciu a tržby na úrovni 1,06 miliardy dolárov.