Skupiny s Doprastavom opravia cesty za 50 miliónov eur

Jedná sa o rekonštrukciu ciest v trnavskom regióne, stavebné a bezpečnostné opatrenia na cestách v Žilinskom kraji, ako aj modernizáciu cesty pri Dolnom Kubíne.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Stavebné združenia vedené spoločnosťou Doprastav, a.s. získali tri zákazky Slovenskej správy ciest (SSC) na rekonštrukciu ciest I. triedy za 42,08 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 50,5 mil. eur vrátane dane.

Ide o rekonštrukciu ciest v trnavskom regióne, stavebné a bezpečnostné opatrenia na cestách v Žilinskom kraji, ako aj modernizáciu cesty pri Dolnom Kubíne. Na ich financovanie poskytne peniaze Európsky fond regionálneho rozvoja cez Operačný program Doprava.

Vyplýva to z výsledkov verejných súťaží vyhlásených vlani v októbri, ako aj zo zmlúv v Centrálnom registri zmlúv.

Článok pokračuje pod video reklamou

Obišiel bez pokuty za kartel

Doprastav si nedávno v reštrukturalizácii odpísal takmer 70 % zo svojich dlhov dodávateľom vo výške 23 mil. eur. Štátu zároveň nemusel zaplatiť pokutu za účasť na kartelovej dohode z roku 2005, keďže počas reštrukturalizácie bol pod ochranou pred veriteľmi.

Doprastav spolu s firmami Metrostav, a.s. Praha a Alpine Slovakia, spol. s r. o. zrekonštruuje cesty I/62 a I/75 v trnavskom regióne v dĺžke takmer 19 kilometrov za 18,27 mil. eur bez dane, alebo 21,92 mil. eur vrátane dane.

Vysúťažená cena má podiel 64,3 % z predpokladanej ceny 28,4 mil. eur bez dane.

Skupina na čele s Doprastavom uspela v tendri medzi ponukami piatich uchádzačov. Súčasťou rekonštrukcie je úprava siedmich mostov, vybudovanie protihlukovej steny v dĺžke 3,5 km, vybudovanie odbočovacích pruhov vľavo a tiež oprava nevyhovujúcich križovatiek, doplnenie bezpečnostných opatrení a obslužných zariadení.

Subdodávatelia by mali vykonať predbežne 20,7 % z objemu prác. Rekonštrukcia ciest by mala trvať zhruba desať mesiacov od odovzdania staveniska.

Stavebné a bezpečnostné opatrenia na troch úsekoch ciest I. triedy v Žilinskom kraji uskutočnia Doprastav, Metrostav a ZEDA B. Bystrica, s. r. o. za 9,37 mil. eur bez dane, resp. 11,24 mil. eur vrátane dane. Zmluvná cena predstavuje 92,6 % z odhadovaných nákladov 10,12 mil. eur bez dane.

Modernizácia potrvá 8 mesiacov

Rekonštrukcia úsekov ciest I/59 Trstená - štátna hranica SR s Poľskom, I/65 Dolná Štubňa - Turčianske Teplice (Diviaky) a Príbovce - Martin, juh je plánovaná na osem mesiacov od odovzdania staveniska.

Tie isté tri firmy v rámci združenia zmodernizujú aj úsek cesty I/59 v Dolnom Kubíne (Medzihradie-Kňažia) za 14,45 mil. eur bez dane, resp. 17,34 mil. eur vrátane dane. Predpokladaná cena prác bola 15,21 mil. eur bez dane, vysúťažená cena má tak oproti nej podiel 95 %.

Modernizácia cesty je plánovaná na osem mesiacov od odovzdania staveniska.

Navyše, Doprastav nedávno získal zákazku Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. na výstavbu mimorúrovňovej križovatky a diaľničného privádzača Nová Polhora na D1 medzi križovatkami Lemešany a Budimír. Zmluvná cena prác je 7,17 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 8,61 mil. eur vrátane dane.

Predpokladaná cena prác bola 6,25 mil. eur bez dane, vysúťažená cena je tak o 14,8 % vyššia. Doprastav sa zaviazal stavbu zhotoviť zhruba za desať mesiacov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  7. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  8. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  9. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  1. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  2. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  6. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  7. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  8. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  9. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 871
  2. Najužitočnejšia appka 13 579
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 192
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 511
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 6 304
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 484
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 4 762
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 755
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 256
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 4 249

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania

Mafiánom pomáhajú kontakty s políciou.

EKONOMIKA

Nákupná horúčka realít sa skončila, úplne vypredané nie je

Koľko sa oplatí investovať do predávaného bytu.

AUTO

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Neprehliadnite tiež

Európsky finančný nástroj uľahčí obchodovanie s Iránom

Päť krajín sa s Iránom dohodlo na zriadení finančného nástroja v Európskej únii.

Čína tvrdí, že nemôže s USA rokovať o obchode s nožom na krku

Peking je otvorený rokovaniam, ale to či sa uskutočnia, závisí od Washingtonu.

Brusel musí podľa Maďarska predísť brexitu bez dohody

Maďarsko sa obáva brexitu bez dohody, pretože je na britských investíciách závislé.

Spoluzakladatelia Instagramu končia vo vedení spoločnosti

Instagram v roku 2012 kúpila spoločnosť Facebook za jednu miliardu dolárov.

Vodičov Uberu pribudlo v USA toľko, že im zárobky klesli o polovicu

Frustrovaní vodiči sa údajne pokúšajú vymýšľať dlhšie trasy a zvyšovať tak cestovné.