Diaľnica medzi východom a západom nemusí znížiť rozdiely

Podľa talianskej ekonómky diaľnica nevyriešila ani regionálne problémy v Taliansku.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Chýbajúce diaľničné prepojenie medzi západom a východom Slovenska nemusí priniesť znižovanie regionálnych rozdielov, ktoré v príjmoch dosahujú takmer 50 percent. Povedala pre TASR talianska ekonómka Roberta Capellová.

Chýbajúce priame prepojenie je síce problém, no zároveň by ste však nemali urobiť podobnú chybu, ako sa stala v Taliansku pri snahe podporiť zaostávajúce južné regióny, zdôraznila Capellová.

Talianska vláda v 60-tych rokoch minulého storočia podporila vybudovanie diaľničného spojenia severu a juhu krajiny s očakávaním, že to prekoná ekonomické zaostávanie južných regiónov.

Prinieslo to však nečakané a negatívne vedľajšie efekty. Malé a stredné firmy na juhu Talianska neboli pripravené na väčšiu konkurenciu zo severu. A tak namiesto presunu výrobných kapacít a vzniku nových pracovných miest došlo napríklad v Kalábrii k opačnému procesu.

Na juh vo veľkom množstve putoval tovar zo severu, ktorému neboli schopné tamojšie firmy konkurovať, skrachovali a zvýšila sa nezamestnanosť. Aby ste na Slovensku predišli takémuto vývoju, štát by mal v ekonomicky slabších regiónoch podporovať podnikateľov pri rozvíjaní priemyselných odvetví, vysvetlila profesorka Polytechnickej univerzity v Miláne.

Vláda by sa nemala spoliehať len na budovanie infraštruktúry pri znižovaní ekonomických rozdielov. Musí investovať aj do miest druhej kategórie, aby boli zaujímavé pre zahraničných investorov. Napríklad podporou vzdelávania, vytváraním kvalitných škôl, dodala Capellová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 043
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 184
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 782
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 195
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 828
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 724
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 165
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 067
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 064

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

Neprehliadnite tiež

Brannobezpečnostný výbor neodobril rozpočet rezortu vnútra

Posledné slovo k rozpočtu bude mať najbližšie plénum Národnej rady Slovenskej republiky.

Online nakupovanie v EÚ sa zjednoduší, prijali dohodu o geoblokácii

Firmy už nebudú môcť brániť zákazníkom pri nakupovaní len preto, že majú bydlisko v inom členskom štáte Únie.

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.