Všetko meriame. Nejakú podobnú odpoveď dostanete na otázku, podľa čoho v digitálnej ére v novinách zistíte, čo je pre čitateľov dôležité.
Meria sa správanie čitateľov, výkonnosť článku, čas strávený čítaním. Vďaka tomu viete povedať, čo ľudí baví a čo by asi chceli čítať. Vďaka tomu sa im viete prispôsobiť. A práve tu môže nastať problém.
Keď budúca šéfredaktorka britského denníka Guardian hovorí o svojej vízii prestížnej značky, spomína výrazy ako „hravé spravodajstvo“ či „aktuálnosť, srdečnosť a zábava“, môže to v prípade takmer dvestoročnej značky človeka trochu zaskočiť.
Reklama umiera
Guardian dnes patrí k jednému z najväčších inovátorov v čase internetu a stále zostal serióznou, váženou značkou. Lenže, problémom je, že tieto noviny dokážu fungovať s naplánovanou stratou zhruba tridsať miliónov libier ročne a len málokto si môže čosi podobné dovoliť. Teda, zo súkromných médií dlhodobo prakticky nikto a napokon zrejme ani Guardian.
Aj on sa bude musieť prispôsobiť reči čísiel a tá vám vždy ukáže, že ľahší obsah sa predáva ľahšie. Presnejšie, viac ľudí si naň klikne a všetko sa nakoniec začne čoraz viac ponášať na BuzzFeed.
Celé toto uvažovanie sa však môže ukázať chybné.