Začala sa výstavba dlho očakávaného obchvatu Brezna

O výstavbe rozhodla Ficova vláda v roku 2008, stáť má vyše 20 miliónov eur.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BANSKÁ BYSTRICA. Dlho očakávaná výstavba južného obchvatu Brezna, ktorý má ako preložka cesty I/66 odľahčiť dopravu v centre mesta, sa v pondelok oficiálne začala poklepaním základného kameňa.

Konkrétne ide o 2,54 kilometra dlhú prvú etapu obchvatu, a to od príjazdu od Banskej Bystrice po Baldovský most na výjazde v smere na Čierny Balog a Hriňovú (cesta II/529). Obchvat má za vyše 20,895 milióna eur vrátane DPH postaviť firma Alpine Slovakia, ktorú Slovenská správa ciest (SSC) ako investor vybrala vo verejnom obstarávaní spomedzi 15 uchádzačov.

Verejné obstarávanie bolo vyhlásené vlani vo februári, zmluva s dodávateľom podpísaná rok nato. Lehota výstavby je podľa zmluvy o dielo 18 mesiacov.

Obchvat má odľahčiť dopravu najmä na centrálnom breznianskom námestí M. R. Štefánika, ktoré je v súčasnosti križovatkou ciest na Banskú Bystricu, Hriňovú, Tisovec (cesta I/72) a Telgárt (I/66). Po dokončení prvej etapy síce už cez námestie nebudú prechádzať vozidlá v smere od Banskej Bystrice na Hriňovú a späť, úplné riešenie však prinesie až dokončenie druhej etapy obchvatu a jeho napojenie na I/66 v smere na Telgárt.

Ako informovala hovorkyňa SSC Zuzana Hromcová, druhá etapa je rozdelená na dva úseky - zhruba 1,8-kilometrový od výjazdu na Hriňovú po výjazd na Tisovec a zhruba 2,6-kilometrový od výjazdu na Tisovec po výjazd na Telgárt – ktoré sú v rôznom štádiu investičnej prípravy.

"Na prvý úsek je zabezpečené územné rozhodnutie, v súčasnosti sa spracováva projektová dokumentácia a je tiež zabezpečené majetkovoprávne vyrovnanie pozemkov stavby. Druhý úsek je projekčne na úrovni technickej štúdie a je ukončený proces EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie) vydaním záverečného stanoviska ministerstva životného prostredia. Ďalší proces investičnej prípravy stavby bol pozastavený z dôvodu potreby zabezpečenia takzvanej štúdie realizovateľnosti,“ uviedla Hromcová s tým, že pre výstavbu prvého úseku plánuje SSC začať na budúci rok a výstavbu druhého úseku v roku 2018.

O výstavbe obchvatu Brezna rozhodla ešte prvá vláda Roberta Fica na výjazdovom zasadnutí v Brezne vo februári 2008.

Mal byť, rovnako ako aj dosiaľ nerealizovaný obchvat Polomky, súčasťou rekonštrukcie cesty I/66, pričom podľa vtedajšieho rozhodnutia vlády sa táto rekonštrukcia mala začať v úseku Brezno – Polomka ešte do konca roka 2009 a v úseku Polomka – hranica Banskobystrického a Prešovského kraja najneskôr do polovice roka 2010.

Za vlády Ivety Radičovej sa rozhodlo o zmene trasovania prvej etapy obchvatu na lacnejší variant, ktorá nebude obchádzať priemyselnú zónu bývalých breznianskych mostární, ako bolo v pôvodne navrhnutej trase, ale povedie medzi železničnou traťou a areálom bývalých mostární.

dn;pts;pt

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Investment Advisory Guide for Slovakia
  3. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  6. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  7. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  10. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  1. Investment Advisory Guide for Slovakia
  2. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  3. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  4. Ročné cestovné poistenie vás chráni dlhšie a je výhodnejšie
  5. Podmienky predaja spoločnosti s.r.o., ktorá je platcom DPH
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  8. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  9. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  10. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 24 008
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 461
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 742
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 601
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 997
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 061
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 206
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 935
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 4 766
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 631

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Výrazná väčšina ľudí z vyspelých krajín chce vyššie dane pre bohatých

OECD si objednala anketu medzi ľuďmi z rôznych krajín.

Generálny tajomník OECD Angel Gurría.

Kmotrík neprišiel vypovedať o privatizácii bratislavských vodární

Štátny tajomník popiera, že by kryl Kmotríka. Peniaze mu však požičali jemu blízke firmy.

Majiteľ spoločnosti Grafobal Group Ivan Kmotrík.

Bratislavská teplárenská vyplatila 33 miliónov Paroplynu, kauza sa tiahla šestnásť rokov

Bratislavský paroplyn zohral jednu z hlavných úloh v spise Gorila.

Ilustračné foto.
Prezident Andrej Kiska.
Bývalý šéf banky Danske Bank Thomas Borgen. Minulý rok pre škandál rezignoval.