Schröder uviedol, že nemeckí výrobcovia získali novú dohodu na trať pre Maglev

Peking 1. januára (TASR) - Nemecký kancelár Gerhard Schröder pred novinármi povedal, že nemecké konzorcium výrobcov magnetickej dráhy Transrapid (Siemens ...

Peking 1. januára (TASR) - Nemecký kancelár Gerhard Schröder pred novinármi povedal, že nemecké konzorcium výrobcov magnetickej dráhy Transrapid (Siemens a ThyssenKrupp) získalo objednávku na predĺženie 31-kilometrovej trate z centra Šanghaja po jeho letisko Pudong až do miest Hang-čou a Nandžing. Celkovo pôjde o vybudovanie ďalších 270 kilometrov trate.

Čínska objednávka prišla po úspešnej skúšobnej jazde na prvej magnetickej trati, určenej na komerčné využívanie. Magnetický vlak (maglev) dosiahol na tejto trati špičkovú rýchlosť 430 kilometrov za hodinu. Vzdialenosť, ktorú taxík z centra Šanghaja na letisko prejde za 45 minút, vlak prekonal za necelých osem minút.

Nemeckí výrobcovia magnetickej trate a jej vlakových súprav veria, že úspech v Číne im zabezpečí objednávky aj v iných častiach sveta. Veľké nádeje vkladajú do severovýchodnej časti USA, kde je na pomerne malom priestore vysoká koncentrácia obyvateľstva v mestách.

Výstavba prvej magnetickej dráhy v Číne stála 1,2 miliardy EUR. Komerčne sa začne využívať koncom tohto roku. Pokusne pre verejnosť však bude sprístupnená počas čínskeho lunárneho roku, ktorý pripadá na 1. februára. Cestovné pre okružnú jazdu je stanovené na 150 jüanov (18,12 USD).

Číňania si stanovili dve podmienky na predĺženie prvej magnetickej trate, a to zníženie investičných nákladov na vybudovanie dopravnej cesty a zníženie nákladov na prevádzku magnetických vlakov. Predstaviteľ Siemensu dodal, že po skúsenostiach, ktoré sa získali pri budovaní 31-kilometrovej trate, podmienky objednávateľa sa dajú splniť.

(1 EUR = 41,511 SKK) (1 USD = 39,612 SKK)

* 1 jns zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 627
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 594
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 254
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 986
  5. Kam do tepla v januári? 1 739
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 444
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 387
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 287
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 858

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

KOMENTÁRE

Najväčším úspechom Trumpa je rok bez impeachmentu

Trumpa zdobí plejáda charakterových necností, ktoré ho zrádzajú.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.