Na kysuckom úseku diaľnice začali raziť dvojkilometrový tunel Považský Chlmec

Podľa ministerstva dopravy severozápadný obchvat Žiliny vodičom ušetrí desiatky minút a zvýši bezpečnosť na cestách v centre mesta.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)


ŽILINA. Na kysuckom úseku D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno začali v utorok raziť 2,2-kilometrový tunel Považský Chlmec. Celý úsek by mal byť hotový v júni 2017 a stáť 255 mil. eur, čerpaných prevažne z eurofondov.

Podľa ministra dopravy Jána Počiatka výstavba tunela by mala byť rýchla, keďže v jednom úseku tunel vychádza na povrch a jeho razenie je teda možné až zo štyroch strán.

Špecifický úsek diaľnice

"Tento úsek je špecifický aj tým, že zo 4,2 kilometra jeho dĺžky je 2,2 kilometra v tuneli a takmer dva kilometre na estakáde, ktorá vedie cez Hričovskú priehradu.Je to jeden z najnáročnejších úsekov, pretože po klasickom teréne nejde skoro žiadna jeho časť. Ale je veľmi dôležitý, pretože bude odkláňať premávku smerujúcu dnes po D1 a cez mesto Žilina smerom na Poľsko,“ uviedol minister Počiatek.

Zdôraznil, že výstavba tohto úseku by sa nikdy nepodarila, keby sme nemali k dispozícii európske fondy. "Čiže patrí medzi klasickú eurofondovú stavbu na kľúčovom koridore," podotkol minister.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš predpokladá, že obidve tunelové rúry by mohli byť prerazené na jar budúceho roka. Celý 4,2-kilometrový úsek medzi žilinskými mestskými časťami Strážov a Brodno by mal byť hotový v júni 2017.

Vodičom ušetrí čas

Podľa ministerstva dopravy severozápadný obchvat Žiliny vodičom ušetrí desiatky minút a zvýši bezpečnosť na cestách v centre mesta.

„Dôležité tiež je, že postupujeme v budovaní diaľničného prepojenia s naším severným susedom. Slovensko dnes nemá s Poľskom také potrebné diaľničné spojenie, čím trpí nielen vzájomný obchod a vzťahy, ale trpia aj ľudia žijúci pri hlavných cestných ťahoch,“ povedal Počiatek.

Objednávateľom výstavby úseku D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno je Národná diaľničná spoločnosť, zhotoviteľom združenie firiem Eurovia SK, a.s., Hochtief CZ a.s., Stavby mostov Slovakia, a.s. a hlavným zhotoviteľom tunela je spoločnosť Hochtief CZ a.s..

Vyše štvorkilometrový úsek tvoria prevažne mosty a tunel. Súčasťou projektu sú dva mostné objekty, z toho jedna náročná 1,4-kilometra dlhá estakáda ponad Hričovskú priehradu.

57 pilierov, z toho 35 bude vo vode

Estakáda bude stáť na 57 pilieroch, z nich 35 bude vo vode. Samotná realizácia mostov prebieha z prístupovej komunikácie, ktorá je nasypaná do priehrady zo štrkopieskov a slúži ako obslužná komunikácia pre realizáciu estakády.

V súčasnosti sa v okolí Žiliny stavajú štyri diaľničné tunely - Považský Chlmec, Žilina, Ovčiarsko a Višňové v celkovej dĺžke takmer 13 kilometrov.

Všetky rozostavané diaľničné úseky v Žilinskom kraji na diaľniciach D1 a D3 sú spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava a nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra.

Operačný program Doprava 2007 - 2013, ktorý pokrýva najvýznamnejšie projekty na budovanie dopravnej infraštruktúry na Slovensku, v týchto dňoch prekročil hranicu čerpania na úrovni dvoch miliárd eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 603
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 092
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 358
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 430
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 386
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 876
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 594
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 458
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 436
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop