Pri Žiline razia diaľničný tunel, nazvali ho po Chomovej žene

V okolí Žiliny sú momentálne vo výstavbe štyri diaľničné tunely v celkovej dĺžke takmer 13 kilometrov.

Slávnostným posvätením a osadením sošky sv. Barbory odštartovala výstavba tunela Považský Chlmec na stavbe diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno.(Zdroj: TASR)

ŽILINA. Diaľničný tunel Považský Chlmec, dlhý 2,2 kilometra (km), v utorok začali raziť v mieste stavby stredného portálu.

Tunel je súčasťou 4,2-km úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov Žilina, Brodno, ktorý má stáť 255 miliónov eur, s termínom dokončenia jún 2017. Tunel dostal meno Daniela po manželke primátora Žiliny Igora Chomu.

Dva kilometre na estakáde

"Stojíme na mieste, ktoré bude v budúcnosti pod zemou, pretože sme viac-menej v strede tunela. To umožňuje razenie až zo štyroch strán, takže výstavba by mala byť rýchla. Úsek je špecifický aj tým, že zo 4,2 km jeho dĺžky je 2,2 km v tuneli a takmer 2 km na estakáde, ktorá vedie cez Hričovskú priehradu. Je to jeden z najnáročnejších úsekov, pretože po klasickom teréne nejde skoro žiadna jeho časť," zhodnotil dnes minister dopravy Ján Počiatek (Smer).

Zdôraznil, že severozápadný obchvat Žiliny vodičom ušetrí desiatky minút, ktoré už nebudú tráviť v kolónach alebo na križovatkách v centre a zvýši sa bezpečnosť na cestách v meste.

Dôležité tiež je, že postupujeme v budovaní diaľničného prepojenia s naším severným susedom. Slovensko dnes nemá s Poľskom potrebné diaľničné spojenie, čím trpí nielen vzájomný obchod a vzťahy, ale aj ľudia žijúci pri hlavných cestných ťahoch, upozornil Počiatek.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš doplnil, že razenie obidvoch tunelových rúr od stredu aj z východného a západného portálu by mohlo zdvojnásobiť rýchlosť prác.

Predpokladá sa, že od stredu aj zo západu bude razená časť, ktorá sa týka západnej časti tunela. Východná časť tunela bude zatiaľ razená len z jednej strany. Prerazenie tunelových rúr by mohlo byť na jar budúceho roka, dodal.

Stavajú sa štyri

V súčasnosti sú v okolí Žiliny vo výstavbe štyri diaľničné tunely (Považský Chlmec, Žilina, Ovčiarsko a Višňové) v celkovej dĺžke takmer 13 kilometrov.

Všetky rozostavané diaľničné úseky v Žilinskom kraji na diaľniciach D1 a D3 sú spolufinancované z eurofondov cez Operačný program Doprava a nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra.

Operačný program Doprava 2007 2013, ktorý pokrýva najvýznamnejšie projekty na budovanie dopravnej infraštruktúry na Slovensku, v týchto dňoch prekročil hranicu čerpania na úrovni 2 miliárd eur.

Objednávateľom výstavby úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov Žilina, Brodno je NDS. Postaví ho združenie firiem Eurovia SK, Hochtief CZ a Stavby mostov Slovakia. Hlavným zhotoviteľom tunela je Hochtief CZ, a.s.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 470
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 762
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 061
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 170
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 645
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 632
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 428
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Fotky, Fotografie a fotogalérie  na domov.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém Sme v obrazoch

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.