Pri Žiline razia diaľničný tunel, nazvali ho po Chomovej žene

V okolí Žiliny sú momentálne vo výstavbe štyri diaľničné tunely v celkovej dĺžke takmer 13 kilometrov.

Slávnostným posvätením a osadením sošky sv. Barbory odštartovala výstavba tunela Považský Chlmec na stavbe diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno.(Zdroj: TASR)

ŽILINA. Diaľničný tunel Považský Chlmec, dlhý 2,2 kilometra (km), v utorok začali raziť v mieste stavby stredného portálu.

Tunel je súčasťou 4,2-km úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov Žilina, Brodno, ktorý má stáť 255 miliónov eur, s termínom dokončenia jún 2017. Tunel dostal meno Daniela po manželke primátora Žiliny Igora Chomu.

Dva kilometre na estakáde

"Stojíme na mieste, ktoré bude v budúcnosti pod zemou, pretože sme viac-menej v strede tunela. To umožňuje razenie až zo štyroch strán, takže výstavba by mala byť rýchla. Úsek je špecifický aj tým, že zo 4,2 km jeho dĺžky je 2,2 km v tuneli a takmer 2 km na estakáde, ktorá vedie cez Hričovskú priehradu. Je to jeden z najnáročnejších úsekov, pretože po klasickom teréne nejde skoro žiadna jeho časť," zhodnotil dnes minister dopravy Ján Počiatek (Smer).

Zdôraznil, že severozápadný obchvat Žiliny vodičom ušetrí desiatky minút, ktoré už nebudú tráviť v kolónach alebo na križovatkách v centre a zvýši sa bezpečnosť na cestách v meste.

Dôležité tiež je, že postupujeme v budovaní diaľničného prepojenia s naším severným susedom. Slovensko dnes nemá s Poľskom potrebné diaľničné spojenie, čím trpí nielen vzájomný obchod a vzťahy, ale aj ľudia žijúci pri hlavných cestných ťahoch, upozornil Počiatek.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš doplnil, že razenie obidvoch tunelových rúr od stredu aj z východného a západného portálu by mohlo zdvojnásobiť rýchlosť prác.

Predpokladá sa, že od stredu aj zo západu bude razená časť, ktorá sa týka západnej časti tunela. Východná časť tunela bude zatiaľ razená len z jednej strany. Prerazenie tunelových rúr by mohlo byť na jar budúceho roka, dodal.

Stavajú sa štyri

V súčasnosti sú v okolí Žiliny vo výstavbe štyri diaľničné tunely (Považský Chlmec, Žilina, Ovčiarsko a Višňové) v celkovej dĺžke takmer 13 kilometrov.

Všetky rozostavané diaľničné úseky v Žilinskom kraji na diaľniciach D1 a D3 sú spolufinancované z eurofondov cez Operačný program Doprava a nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra.

Operačný program Doprava 2007 2013, ktorý pokrýva najvýznamnejšie projekty na budovanie dopravnej infraštruktúry na Slovensku, v týchto dňoch prekročil hranicu čerpania na úrovni 2 miliárd eur.

Objednávateľom výstavby úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov Žilina, Brodno je NDS. Postaví ho združenie firiem Eurovia SK, Hochtief CZ a Stavby mostov Slovakia. Hlavným zhotoviteľom tunela je Hochtief CZ, a.s.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 990
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 859
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 052
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 412
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 896
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 267
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 087
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 623
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 760
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 733

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

BLOG TRANSPARENCY

Keď biznis v zdravotníctve roztočí bývalý šéf daňovákov

Doktor Kostka nebol jediný, komu v posledných rokoch darilo.

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

Neprehliadnite tiež

Šéf PSA: Opel zostane aj po prevzatí nemeckou firmou

Existujú totiž zákazníci, ktorí nekupujú francúzske značky.

Posúvanie dôchodku sa nepáči ľuďom ani odborom. Štát nevylučuje zmenu

V roku 2017 sa dôchodok posunul o dva a pol mesiaca, v roku 2018 sa má posunúť o dva mesiace.

RegioJet posilní spoje z Košíc do Prahy o pár vlakov

Rozšíriť plánujú aj prevádzku autobusovej linky zo Zvolena a Banskej Bystrice.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop