STĹPČEK O MÉDIÁCH

Už aj stará dáma myslí najskôr na internet

Digitálna revolúcia dobehla aj prestížne New York Times. V mediálnom stĺpčeku píše Dávid Tvrdoň.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

Minulý týždeň vyšla z redakcie New York Times správa o zmene nastavenia. Jedny z najväčších a najstarších novín sveta sa zamerajú viac na online. Presnejšie povedané, hlavná porada sa nebude týkať tlačeného vydania a búrlivej diskusii o tom, čo bude na prvej strane. Nie, to je minulosť.

Podľa interného obežníka, ktorý poslal do celej redakcie šéfredaktor novín Dean Baquet, sa budú novinári u editorov uchádzať o najlepšie časy na titulke webstránky. To je veľká zmena v médiu, ktoré pred pár rokmi nakrútilo o sebe dokument s názvom Page One, teda Prvá strana.

Keď sa správa o zmene vynorila v médiách, mnohí sa neudržali a robili si z New York Times posmech. Vraj neprekáža, že noviny dorazili neskoro na party, ktorá už dávno beží, hlavne, že už prišli a sú tam. Party je v tomto zmysle primárne zameranie na digitálne publikovanie.

Takmer pred rokom sa dostal na verejnosť tajný dokument, ktorý vypracoval interný auditový tím novín. Niekoľko mesiacov skúmal procesy, a potom vyslovil niekoľko záverov: jedným z nich bolo prílišné zameranie na tlačené noviny, napriek tomu, že ich budúcnosťou je internet.

V dokumente nazvanom New York Times Innovation Report, teda správa o inovácii odporúčal tím čím skôr zmeniť myslenie na najprv online, potom tlač. Na príklade iných novín ukazuje správa, že ide o globálnu zmenu a mnoho veľkých médií to už pochopilo.

Tam to, samozrejme, nekončí. Práve naopak. Stará sivá dáma, ako New York Times prezývajú, to už pochopila dávnejšie. Medzi prvými spoplatnili noviny svoj obsah na internete, inovovali svoju webstránku a vytvárajú zaujímavé mobilné aplikácie.

Zmena ale musí nastať v procesoch a nastaveniach redakcie. Preto je zmena organizácie dennej rutiny tak dôležitá správa.

Noviny vychádzajú len raz denne. Online žije neustále a ľudia hladní po informáciách prichádzajú niekoľkokrát denne. Preto aj kvalitný obsah treba zverejňovať neustále, nie deň po na papieri, ktorý mladšie generácie takmer ignorujú.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 631
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 275
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 535
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 808
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 074
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 966
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 950
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 502
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 494
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 461

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop