BRATISLAVA. Ku koncu roka 2014 evidovala spoločnosť Orange Slovensko 2,844 milióna zákazníkov mobilných služieb, čo je o 2 % viac ako pred rokom.
Počet zákazníkov fixného internetu a digitálnej televízie sa zvýšil o 33 % na viac než 214.000, z čoho je 77.000 zákazníkov mobilnej TV.
Celkovo 924.000 zákazníkov mobilných služieb, čo predstavuje medziročný nárast 3 %, sa počas vlaňajška rozhodlo podpísať alebo opätovne predĺžiť zmluvu na paušál, internet alebo televíziu.
Z toho viac než 42.000 bolo takých zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od iného operátora.
Počet zákazníkov, ktorí využívajú mobilné dátové služby v Orangei, k 31. decembru 2014 prekročil miliónovú hranicu a dosiahol 1,17 milióna.
Celkový objem investícií v uplynulom roku dosiahol hodnotu 81 miliónov eur, z čoho viac než dve tretiny, čo predstavuje medziročný nárast o 27 %, smerovali do rozširovania a skvalitnenia siete. Ku koncu roku pokrytie vysokorýchlostného mobilného internetu, teda 3G aj 4G siete, prekročilo 90 % populácie Slovenska, pričom 4G sieť Orangeu je dostupná už pre tretinu Slovákov.
Pozitívne sa vyvíjali aj portácie. Počet prenesených čísel ku konkurencii klesol medziročne o 18 % a dosiahol úroveň 73.000.
Celkové finančné výsledky spoločnosti Orange Slovensko sa vyvíjali v súlade s očakávaniami, ktoré odzrkadľujú vývoj ekonomiky, ako aj situáciu na slovenskom a európskom telekomunikačnom trhu.
Pokles výnosov sa Orangeu podarilo spomaliť a medziročne predstavuje 6,7 %. Výnosy spoločnosti Orange Slovensko ku koncu roka 2014 dosiahli 580,2 milióna eur. Na tomto poklese sa viac ako z polovice podpísala pokračujúca regulácia prepojovacích poplatkov a roamingových sadzieb.
Po vylúčení regulačných vplyvov (vrátane roamingu) však celkové výnosy Orangeu klesli o 2,1 %. V rámci výnosov z mobilných služieb boli tradične najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosy z mobilných nehlasových služieb. Na celkových výnosoch tvorili 27 %, medziročne sa zvýšili o 8,4 %.
TASR informovala Alexandra Piskunová, hovorkyňa Orange Slovensko.