A. Egyed bilancoval 4 roky v riadiacich funkciách železníc

Bratislava 18.decembra (TASR) - Verejný odpočet svojho pôsobenia v riadiacich funkciách železníc v rokoch 1998 až 2002 dnes uskutočnil generálny riaditeľ ...

Bratislava 18.decembra (TASR) - Verejný odpočet svojho pôsobenia v riadiacich funkciách železníc v rokoch 1998 až 2002 dnes uskutočnil generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti (ZSSK), a. s., a bývalý riaditeľ Železníc SR (ŽSR) Andrej Egyed.

Pokles v objeme prepravených tovarov, znižovanie tržieb, vysoká strata z finančných operácií a strata v osobnej preprave podľa slov A. Egyeda charakterizovali stav železníc pred jeho nástupom. Od roku 1998 zaznamenali ŽSR niekoľko pozitívnych tendencií, napríklad znižovanie straty, vyšší rast produktivity práce ako priemernej mzdy, rast tržieb z nákladnej dopravy, uznanie záväzku štátu za výkony osobnej dopravy za roky 1994 až 1999, ich úplnú alebo aspoň čiastočnú úhradu za roky ďalšie, poskytnutie štátnych záruk na reštrukturalizáciu úverového portfólia. V súvislosti s ňou pripomenul, že kým v roku 1998 predstavovala zaťaženosť podniku krátkodobými úvermi približne 97 %, v súčasnosti vyznieva tento ukazovateľ zhruba v rovnakom pomere v prospech dlhodobých úverov.

A. Egyed však na druhej strane pomenoval aj hlavné problémy ŽSR pred ich rozdelením na dva podniky, ku ktorému došlo počnúc rokom 2002. Išlo o nízku účasť štátu na financovaní infraštruktúry, nízku likviditu ŽSR, rast zadlženosti či nízke inkaso tržieb. Železnice SR sa preto pred samotným rozdelením zamerali na tri hlavné úlohy: reštrukturalizáciu úverového portfólia, reformu podniku vedúcu k jeho prispôsobeniu sa trhovému prostrediu a vypracovanie plánu rozvoja infraštruktúry a mobilných prostriedkov.

Veľkým prelomom bolo pre železnice rozdelenie pôvodného podniku na dva samostatné subjekty. V správe ŽSR ostala dopravná cesta, ZSSK prebrala činnosti súvisiace s osobnou a nákladnou prepravou. Cesta k transformácii nebola podľa E. Egyeda jednoduchá.

A. Egyed pôsobil od 15. decembra 1998 do 31. decembra 2001 ako generálny riaditeľ Železníc SR a od 1. januára 2002 na rovnakej pozícii v rámci ZSSK. Do výberového konania, ktoré by mu mohlo priniesť znovuzvolenie do riaditeľského kresla, sa už neprihlásil.

* sch gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  2. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  3. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  4. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  5. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  6. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  7. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  8. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  10. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 779
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 536
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 529
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 424
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 125
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 5 151
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 091
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 583
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 085
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 586

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

DOMOV

SME Naživo: Rusko, aké by Slováci chceli nikdy neexistovalo

V diskusii SME diskutujú odborníci o propagande.

KOMENTÁRE

Kto porazí Zemana a Babiša alebo hľadanie nádeje v Česku

Čechov čakajú prezidentské aj parlamentné voľby.

Neprehliadnite tiež

Prečo by sme Uber či Airbnb mali podporovať?

Európsky parlament odhaduje, že v najbližších rokoch by mohla zdieľaná ekonomika zvýšiť potenciál HDP Európy o 500 miliárd eur ročne.

Richter zavádza 90-ročných dôchodcov, penzie všetkým nezvýši

Minister práce sľubuje, že zvýši penzie najstarším dôchodcom. Viac dostane len každý štvrtý.

Trump sa chystá zredukovať dane najviac v histórii

Šéf rezortu financií uviedol, že prezidentov plán bude najrozsiahlejšou daňovou reformou.

Union poisťovňa sa prepadla do straty

Rok predtým bola spoločnosť ešte v zisku so sumou 1,85 milióna eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop