RegioJet zdražil najobľúbenejšie vlaky, viac mu zarobia

Najlacnejšie lístky sa presunuli na menej vyťažené rána.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

Súťaž na koľajniciach pritiahla do IC-vlakov viac cestujúcich, ďalších odlákala bezplatná doprava.

BRATISLAVA. Súkromná železničná spoločnosť RegioJet od začiatku februára zvýšila ceny na niektorých spojoch. Najlacnejšie - za deväť eur sa medzi Bratislavou a Košicami dá odviezť iba v menej vyťažených, najmä ranných vlakoch. Informoval o tom denník Pravda.

Lístky na spoje, o ktoré je väčší záujem, najmä vo štvrtok, piatok a nedeľu sa už predávajú od 13,30 eur jedným smerom. Drahší je aj pondelkový ranný IC-vlak z Košíc do Bratislavy.

Za 13,30 eur sa predávajú aj najlacnejšie lístky pri pokladniciach. Lístky za deväť eur už možno kúpiť iba cez internet. Podobne sa už za deväť eur dá dostať iba v utorok, stredu a štvrtok aj z Košíc do Prahy a naopak. Inak začína na 18 eurách.

Presun lacných lístkov

Hovorkyňa RegioJetu Radka Šťávová vysvetľuje, že nejde o zdraženie. "Je to zavádzajúca informácia, len sme zmenili tarifné pásma. Predtým sme ponúkali 14 spojov s lístkami po 9 eur, teraz ich je rovnako 14, nízku cenu sme zaviedli na iných spojoch," vysvetľuje.

Režim drahšia špička a lacnejšie obdobie mimo špičky podľa nej využívajú dlhodobo aj v Českej republike. "Zmenou sme vlastne vypočuli volanie našich klientov, aby mohli cestovať za lacný tarif každý deň," hovorí Šťávová. "Ponúkli sme im ho preto na ranné spoje."

Hovorkyňa Regiojetu potvrdzuje, že vyššie ceny v najvyťaženejších vlakoch by im mali priniesť aj vyššie príjmy z cestovného. "Nie je to však primárny dôvod úpravy cien," vysvetľuje. Nepotvrdzuje, že by dopravca uvažoval na časovým posunom svojich spojov, aby pritiahol ďalších cestujúcich.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:RegioJet začal predaj lístkov na rýchliky do Košíc od 9 eur, ZSSK ceny nezverejní

Bezplatná konkurencia

RegioJet si mohol dovoliť zvýšiť cestovné v najvyťaženejších vlakoch zjavne preto, že nemá obavy o ich naplnenie aj pri tejto cene. Pravda uvádza, že jeho IC-vlaky sú vyťažené v priemere na 72 percent, pričom vlaky štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) majú 75-percentnú vyťaženosť.

Šťávová hovorí, že pri ich vlakoch sa to pohybuje okolo 75 percent. Hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová vysvetľuje, že 75 percent to v ich prípade bolo pred zavedením bezplatného cestovania a príchodom konkurencie. Teraz je to menej.

Pohľad do rezervačných záznamov oboch dopravcov prezrádza, že žlté vlaky sú v atraktívnych časoch plné takmer stopercentne, kým štátne sa pohybujú na 70 až 80 percent. Aj reálne sú súkromné IC-expresy na pohľad podstatne plnšie, ako štátne.

Na dnešný štvrtkový večerný i piatkový večerný spoj už napríklad RegioJet nemá voľné miesta, ZSSK ich ešte ponúka dostatok. Cestujúci teda zjavne dávajú prednosť cenám a službám žltých vlakov pred štátnymi červenými.

Tie ponúkajú cestu medzi Bratislavou a Košicami od 9,90 eur s vernostnou kartou, inak lístok cez internet začína od 12,90. V piatok však napríklad jedna cesta Bratislava - Košice vyjde na 23,90 eur. "Máme flexibilné nástroje, ktoré nám umožňujú rôzne ceny podľa vyťaženosti," tvrdí hovorkyňa.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Začal sa boj o železnicu. Žlté vlaky RegioJetu boli plné, ale meškali

Kto vydrží

Šéf RegioJetu Radim Jančura sa pred časom vyjadril, že ZSSK bude na jar musieť zredukovať alebo úplne zastaviť prevádzku svojich IC-vlakov medzi Bratislavou a Košicami, pretože na ne od štátu nedostáva žiadne dotácie a nedokáže ich prevádzkovať bez straty.

Morháčová hovorí, že zredukovanie IC-vlakov neplánujú, od marca by mala prísť druhá etapa zmien, ktorú predstavia v najbližších dňoch.

Obidvoch dopravcov výrazne poškodilo zavedenie bezplatného cestovného pre deti, študentov a dôchodcov vo vlakoch 2. triedy. Pre zhruba dva a pol milióna cestujúcich je preto veľkou úsporou cestovať radšej bežným rýchlikom, ako IC-vlakom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 739
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 000
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 239
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 361
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 349
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 909
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 617
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 547
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop