BRATISLAVA. Záujem o slovenské celoštátne denníky v uplynulom polroku mierne narástol. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle (MML) TGI, ktoré zverejnila spoločnosť Median Sk.
Denníky minulý polrok čítalo asi 33 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov, čo je o percento viac ako v 2. a 3. kvartáli.
Dlhodobo najčítanejší Nový Čas čítalo 17 percent, nasledujú Sme, Pravda, Plus jeden deň, Šport. Hospodárske noviny, čítali rovnako ako regionálny denník Korzár. Rebríček zakončuje Új Szó a Avízo.
Týždenníky čítalo 42 percent populácie. Najčítanejší je Plus 7 dní s 9 percentami, druhú priečku obsadil Život so 7 %. Báječná žena dosiahla, rovnako ako týždenník Nový Čas pre ženy, čítanosť 6 %. Na piatom mieste je Eurotelevízia s 5 %, ďalej nasleduje Slovenka so 4 %. Čítanosť Katolíckych novín je 3 %.
Na rovnakej úrovni - 17 % ostala v porovnaní s predošlým obdobím čítanosť dvojtýždenníkov. Ani v čítanosti jednotlivých titulov nenastali zmeny. Najčítanejším je TV Max s 5 %. Nasledujú Bratislavské noviny s 3 %, TELE plus a Bratislavský kuriér s 2 %. Dvojtýždenníky Žena a život a Relax dosahujú čítanosť 1 %.
O jedno percento viac ľudí čítalo v 3. a 4. kvartáli mesačníky, ktoré oslovili už 45 % populácie. Poradie otvára časopis Zdravie s 8 %, nasleduje mesačník Záhradkár tiež s 8 %, mesačníky Eva a EMMA so 6 %. Ďalšie v poradí sú mesačníky Kam do mesta a Nový Čas Krížovky s čítanosťou 4 % a Nový Čas Bývanie s čítanosťou 3 %.
Prieskum MML-TGI bol realizovaný na vzorke 4299 občanov SR vo veku od 14 do 79 rokov.
Prieskum sa uskutočnil v termíne 23. 6. - 14. 12. 2014. Celkovo bolo monitorovaných 259 tlačených médií.