SME
Sobota, 27. február, 2021 | Meniny má AlexanderKrížovkyKrížovky

Tender na koncesionára pre D4 a R7 po storne opäť zverejnili

Oznámenie o koncesii na práce cez projekt verejno-súkromného partnerstva bolo zverejnené v domácom Vestníku verejného obstarávania skôr, ako ho ministerstvo dopravy poslalo Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.

BRATISLAV. Ministerstvo dopravy muselo stornovať oznámenie o začatí verejného obstarávania na koncesionára úsekov diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava, Ketelec - Holice a vzápätí ho opäť vyhlásilo.

Oznámenie o koncesii na práce cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) bolo totiž zverejnené v domácom Vestníku verejného obstarávania skôr, ako ho rezort poslal na zverejnenie Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.

Bolo to v rozpore so smernicou Európskeho parlamentu a Rady z roku 2004 o koordinácii postupov zadávania verejných zákaziek na práce, na dodávku tovarov a služby.

Skryť Vypnúť reklamu

Oznámenie meškalo

Rezort mal podľa európskej smernice poslať oznámenie Úradu pre verejné obstarávanie deň po jeho odoslaní európskemu publikačnému úradu. "Z dôvodu technických problémov pri zasielaní oznámenia o koncesii nedošlo k odoslaniu oznámenia Úradu pre úradné publikácie Európskej únie," informovalo ministerstvo dopravy.

Verejné obstarávanie na výber koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 a R7 bolo v domácom vestníku zverejnené najprv 28. januára a po storne znovu 30. januára.

Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,530 mld. eur. Súčasťou projektu PPP budú úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra.

Skryť Vypnúť reklamu

Projekt za miliardy

Žiadosti o účasť v tendri je možné predkladať do 13. marca. Ministerstvo vyhodnotí žiadosti na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky.

Úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, chce vybrať v súťažnom dialógu s najviac štyrmi záujemcami, ktorí splnia podmienky účasti.

"Na financovanie projektu môžu byť využité aj finančné nástroje využívajúce fondy Európskej únie," oznámil rezort dopravy.

Výstavba D4 a R7 by sa mala začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur. Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 až 151 mil. eur.

Za tridsať rokov by tak zaplatil spolu zhruba 4 až 4,5 mld. eur. Ministerstvo očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. V prípade využitia zdrojov Slovenského investičného holdingu by sa základná ročná platba štátu koncesionárovi za dostupnosť D4 a R7 mohla znížiť ročne o 5 až 8 mil. eur počas trvania koncesie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 15 370
  2. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 12 341
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 497
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 7 409
  5. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 6 939
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 903
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 284
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 842
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 4 875
  10. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 4 631
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Obchvat Bratislavy
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ národnej protizločineckej jednotky NAKA Branislav Zurian.

Svedčí proti nemu bývalý námestník SIS Boris Beňa.

8 h

Ktorá stratégia je tá správna?

9 h

Rok od prvého prípadu zaznamenali takmer dvadsaťtisíc mŕtvych.

5 h
Robbie Williams.

Michael Gracey napísal scenár z osobných rozhovorov.

25. feb

Neprehliadnite tiež

Lietadlo spoločnosti Norwegian Air.

Nórska spoločnosť má v súčasnosti v prevádzke 10 lietadiel.

6 h
Centrum Lisabonu.

Za celý minulý rok sa HDP prepadlo o 7,6 percenta.

7 h

Zotavovanie by podľa ekonómov malo pokračovať aj v ďalšom období.

8 h
Volkswagen.

Automobilke klesli vlani tržby o takmer 12 percent.

10 h