Tender na koncesionára pre D4 a R7 po storne opäť zverejnili

Oznámenie o koncesii na práce cez projekt verejno-súkromného partnerstva bolo zverejnené v domácom Vestníku verejného obstarávania skôr, ako ho ministerstvo dopravy poslalo Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.

BRATISLAV. Ministerstvo dopravy muselo stornovať oznámenie o začatí verejného obstarávania na koncesionára úsekov diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava, Ketelec - Holice a vzápätí ho opäť vyhlásilo.

Oznámenie o koncesii na práce cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) bolo totiž zverejnené v domácom Vestníku verejného obstarávania skôr, ako ho rezort poslal na zverejnenie Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.

Bolo to v rozpore so smernicou Európskeho parlamentu a Rady z roku 2004 o koordinácii postupov zadávania verejných zákaziek na práce, na dodávku tovarov a služby.

Oznámenie meškalo

Rezort mal podľa európskej smernice poslať oznámenie Úradu pre verejné obstarávanie deň po jeho odoslaní európskemu publikačnému úradu. "Z dôvodu technických problémov pri zasielaní oznámenia o koncesii nedošlo k odoslaniu oznámenia Úradu pre úradné publikácie Európskej únie," informovalo ministerstvo dopravy.

Verejné obstarávanie na výber koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 a R7 bolo v domácom vestníku zverejnené najprv 28. januára a po storne znovu 30. januára.

Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,530 mld. eur. Súčasťou projektu PPP budú úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra.

Projekt za miliardy

Žiadosti o účasť v tendri je možné predkladať do 13. marca. Ministerstvo vyhodnotí žiadosti na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky.

Úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, chce vybrať v súťažnom dialógu s najviac štyrmi záujemcami, ktorí splnia podmienky účasti.

"Na financovanie projektu môžu byť využité aj finančné nástroje využívajúce fondy Európskej únie," oznámil rezort dopravy.

Výstavba D4 a R7 by sa mala začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur. Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 až 151 mil. eur.

Za tridsať rokov by tak zaplatil spolu zhruba 4 až 4,5 mld. eur. Ministerstvo očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. V prípade využitia zdrojov Slovenského investičného holdingu by sa základná ročná platba štátu koncesionárovi za dostupnosť D4 a R7 mohla znížiť ročne o 5 až 8 mil. eur počas trvania koncesie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  2. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  3. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  4. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  5. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  6. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Investment Advisory Guide for Slovakia
  10. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  1. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  2. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  3. Prvé ocenenia A+ udelené
  4. Regionálne servisné centrum PwC
  5. Napredujeme vďaka zmenám
  6. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  7. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  8. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  9. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  10. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 27 602
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 311
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 24 465
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 19 778
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 11 378
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 9 324
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 092
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 691
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 491
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 353

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Koalícia sporné návrhy odsunula, premiér zatiaľ predčasné voľby vylúčil

Opozícia chcela odvolávať Glváča, návrh neprešiel.

Premiér Peter Pellegrini.
Dan Nekonečný
Poškodený billboard ĽSNS.

Neprehliadnite tiež

Daňové návrhy presunuli na májové rokovanie

Zmeny navrhovala SNS, Smer-SD a Most-Híd.

Andrej Danko.
Budova NBS.

Europoslanci schválili reformu autorského práva na internete

V rámci diskusií o pravidlách boli sporné najmä dve časti návrhu.

Europarlament.

Rakúsko odmietlo kritiku Bruselu za zoškrtané prídavky na deti žijúce v zahraničí

Nové pravidlá podľa Viedne iba zohľadňujú nižšie životné náklady v iných krajinách.

(ilustračné foto)

Od roku 2022 sa budú montovať do áut systémy pre bezpečnosť jazdy

Nové autá budú musieť byť povinne vybavené početnými kontrolnými systémami.

Doprava v Bratislave.