SME
Streda, 30. september, 2020 | Meniny má JarolímKrížovkyKrížovky

Tender na koncesionára pre D4 a R7 po storne opäť zverejnili

Oznámenie o koncesii na práce cez projekt verejno-súkromného partnerstva bolo zverejnené v domácom Vestníku verejného obstarávania skôr, ako ho ministerstvo dopravy poslalo Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.

BRATISLAV. Ministerstvo dopravy muselo stornovať oznámenie o začatí verejného obstarávania na koncesionára úsekov diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava, Ketelec - Holice a vzápätí ho opäť vyhlásilo.

Oznámenie o koncesii na práce cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) bolo totiž zverejnené v domácom Vestníku verejného obstarávania skôr, ako ho rezort poslal na zverejnenie Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.

Bolo to v rozpore so smernicou Európskeho parlamentu a Rady z roku 2004 o koordinácii postupov zadávania verejných zákaziek na práce, na dodávku tovarov a služby.

Skryť Vypnúť reklamu

Oznámenie meškalo

Rezort mal podľa európskej smernice poslať oznámenie Úradu pre verejné obstarávanie deň po jeho odoslaní európskemu publikačnému úradu. "Z dôvodu technických problémov pri zasielaní oznámenia o koncesii nedošlo k odoslaniu oznámenia Úradu pre úradné publikácie Európskej únie," informovalo ministerstvo dopravy.

Verejné obstarávanie na výber koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 a R7 bolo v domácom vestníku zverejnené najprv 28. januára a po storne znovu 30. januára.

Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,530 mld. eur. Súčasťou projektu PPP budú úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra.

Skryť Vypnúť reklamu

Projekt za miliardy

Žiadosti o účasť v tendri je možné predkladať do 13. marca. Ministerstvo vyhodnotí žiadosti na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky.

Úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, chce vybrať v súťažnom dialógu s najviac štyrmi záujemcami, ktorí splnia podmienky účasti.

"Na financovanie projektu môžu byť využité aj finančné nástroje využívajúce fondy Európskej únie," oznámil rezort dopravy.

Výstavba D4 a R7 by sa mala začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur. Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 až 151 mil. eur.

Za tridsať rokov by tak zaplatil spolu zhruba 4 až 4,5 mld. eur. Ministerstvo očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. V prípade využitia zdrojov Slovenského investičného holdingu by sa základná ročná platba štátu koncesionárovi za dostupnosť D4 a R7 mohla znížiť ročne o 5 až 8 mil. eur počas trvania koncesie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  3. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  4. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  5. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  6. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  8. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  9. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  10. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  1. Leto 2020 zaplnilo Kúpele Piešťany slovenskými dovolenkármi
  2. Spolu
  3. Už deväť rokov duálneho vzdelávania v dm
  4. Brick Award 2020: Pocta kvalitnej tehlovej architektúre
  5. Union prepláca doplatky za lieky do 18 rokov neobmedzene
  6. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  7. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  8. Tu sú najčastejšie signály nesprávneho zateplenia. Vyhnite sa im
  9. Digitalizácia prinesie zmeny v doručovaní dobierok
  10. Silnú imunitu bez týchto troch látok nedosiahnete
  1. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 21 515
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 20 543
  3. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 19 122
  4. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 12 515
  5. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 12 342
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 804
  7. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom) 9 940
  8. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test) 9 643
  9. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 349
  10. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 214
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Obchvat Bratislavy
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hromadné podujatia nakoniec nezakázali úplne. Začnú platiť sprísnené pravidlá

Do akvaparkov bude môcť aj v októbri prísť tisíc ľudí naraz.

Rúška sú oddnes na Slovensku povinnosťou.
Stĺpček Petra Schutza

Premiér sa vyľakal, ale nie je to len jeho vina

Určite bolo rozumnejšie pripravovať sa v lete, než v septembri improvizovať.

Peter Schutz
Eskorta privádza bývalého riaditeľa Kriminálneho úradu finančnej správy Ľudovíta Makóa na Špecializovaný trestný súd v Banskej Bystrici.
Americko-kubánsky umelec Jorge Rodriguez-Gerada maľuje zdravotného pracovníka na veľkej ploche v newyorskej štvrti Queens v stredu 27. mája 2020.

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Continental schválil nový plán reštrukturalizácie, dotkne sa 30-tisíc miest

Firma odštartovala program reštrukturalizácie už minulý rok.

Ilustračné foto.

Volkswagen plánuje aj napriek vplyvu pandémie výrazné investície

Významnú úlohu v tomto smere bude zohrávať Čína.

Ilustračná fotografia.

O podpore pre kongresové centrum rozhodnú až po posúdení štúdie uskutočniteľnosti

Štúdiu má predložiť Národné kultúrne a kongresové centrum.

Ilustračné foto.