Najdrahšiu reklamu minulého roka predala Jojke Gombitová

Najdrahší spot minulého roka odvysielala TV JOJ počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou. Orange na pevný internet.

Šéf Markízy Matthias Settele.(Zdroj: TV MARKÍZA)

BRATISLAVA. Trh s celoštátnou televíznou reklamou narástol v uplynulom roku o 10 percent. Ukázal to monitoring spoločnosti TNS Slovakia. Celoročný súhrn agentúra zverejnila vo štvrtok (29.1.)

Celoštátne televízne stanice odvysielali podľa monitoringu TNS Slovakia v roku 2014 viac ako 960.000 komerčných spotov a sponzorských odkazov v celkovej dĺžke takmer 6090 hodín. K medziročnému nárastu o desatinu došlo aj napriek zníženiu počtu staníc, keď vlani vysielanie ukončila televízia Foor.

Až 250 dní vysielania

Agentúra pre ilustráciu vyrátala, že takéto množstvo reklamy predstavuje 254 dní nepretržitého vysielania jednej televíznej stanice.

TNS Slovakia zároveň informovala, že zadávatelia reklamy preinvestovali v televíziách v roku 2014 viac ako 748 miliónov eur a objem reklamných výdavkov sa zvýšil o 5,5 percenta. Tento údaj nezodpovedá presne realite, lebo vychádza z oficiálnych cenníkových cien. Nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie.

Zverejnené čísla predstavujú istý útlm. Rok predtým (v roku 2013) dosiahli televízie podľa hrubých ukazovateľov medziročný nárast príjmov z reklamy 12,2 percenta, keď odvysielali o 762 hodín reklamy viac v porovnaní s rokom 2012.

Aj vlani trval reklamný spot v priemere 23 sekúnd (rovnako ako v roku 2013). Diváci však boli atakovaní dlhšou reklamou. Počet najčastejšie vysielaných 30 sekundových reklamných spotov medziročne stúpol približne o 54.000. O takmer štvrtinu (- 23%) sa, naopak, znížilo množstvo päťsekundových spotov.

Tisíce spotov denne

Najviac zahltili televízie divákov reklamou vo štvrtok 9. októbra 2014. V tento deň odvysielali spolu 3245 spotov. Verejnoprávna jednotka vtedy dávala v hlavnom vysielacom čase kvalifikačný zápas na majstrovstvá Európy vo futbale EURO 2016 medzi Slovenskom a Španielskom, Markíza seriál Búrlivé víno a TV JOJ seriál Panelák.

Najdlhší reklamný blok odvysielala vlani stanica Plus. Počas 12 minút mohli diváci vidieť 32 spotov, a to od 17.49 h do 18.01 h počas futbalového zápasu slovenskej reprezentácie do 21 rokov s Talianskom.

Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala podľa agentúry TNS Slovakia TV JOJ v nedeľu 7. decembra počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou o 21.27 h. Šlo o spot spoločnosti Orange na pevný internet.

V roku 2014 nedošlo k zmene poradia segmentov, na ktoré bolo najviac reklamy. Podobne ako v roku 2013 aj vlani bolo najviac reklám bánk a bankových produktov, za nimi nasledovali reklamy mobilných operátorov, na treťom mieste bola reklama na lieky, reklama na automobily a na piatom mieste skončila reklama maloobchodných reťazcov.

Rovnako pozíciu najväčšieho zadávateľa reklamy si udržal Slovak Telekom. TNS Slovakia zdôraznila, že historicky boli v prvej trojke najväčších zadávateľov reklamy výlučne mobilní operátori. Stalo sa tak po tom, ako sa operátor O2 posunul z piatej pozície v roku 2013 na vlaňajšie tretie miesto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Nestíhate nakupovať darčeky?
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  9. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  4. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  7. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  8. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  9. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  10. 4 body úspechu realizácie stavby
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 77 255
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 340
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 059
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 9 567
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 207
  6. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 195
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 569
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 2 742
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 602
  10. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou 2 587