SME
Pondelok, 12. apríl, 2021 | Meniny má EsteraKrížovkyKrížovky

Najdrahšiu reklamu minulého roka predala Jojke Gombitová

Najdrahší spot minulého roka odvysielala TV JOJ počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou. Orange na pevný internet.

Šéf Markízy Matthias Settele.Šéf Markízy Matthias Settele. (Zdroj: TV MARKÍZA)

BRATISLAVA. Trh s celoštátnou televíznou reklamou narástol v uplynulom roku o 10 percent. Ukázal to monitoring spoločnosti TNS Slovakia. Celoročný súhrn agentúra zverejnila vo štvrtok (29.1.)

Celoštátne televízne stanice odvysielali podľa monitoringu TNS Slovakia v roku 2014 viac ako 960.000 komerčných spotov a sponzorských odkazov v celkovej dĺžke takmer 6090 hodín. K medziročnému nárastu o desatinu došlo aj napriek zníženiu počtu staníc, keď vlani vysielanie ukončila televízia Foor.

Až 250 dní vysielania

Agentúra pre ilustráciu vyrátala, že takéto množstvo reklamy predstavuje 254 dní nepretržitého vysielania jednej televíznej stanice.

Skryť Vypnúť reklamu

TNS Slovakia zároveň informovala, že zadávatelia reklamy preinvestovali v televíziách v roku 2014 viac ako 748 miliónov eur a objem reklamných výdavkov sa zvýšil o 5,5 percenta. Tento údaj nezodpovedá presne realite, lebo vychádza z oficiálnych cenníkových cien. Nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie.

Zverejnené čísla predstavujú istý útlm. Rok predtým (v roku 2013) dosiahli televízie podľa hrubých ukazovateľov medziročný nárast príjmov z reklamy 12,2 percenta, keď odvysielali o 762 hodín reklamy viac v porovnaní s rokom 2012.

Aj vlani trval reklamný spot v priemere 23 sekúnd (rovnako ako v roku 2013). Diváci však boli atakovaní dlhšou reklamou. Počet najčastejšie vysielaných 30 sekundových reklamných spotov medziročne stúpol približne o 54.000. O takmer štvrtinu (- 23%) sa, naopak, znížilo množstvo päťsekundových spotov.

Skryť Vypnúť reklamu

Tisíce spotov denne

Najviac zahltili televízie divákov reklamou vo štvrtok 9. októbra 2014. V tento deň odvysielali spolu 3245 spotov. Verejnoprávna jednotka vtedy dávala v hlavnom vysielacom čase kvalifikačný zápas na majstrovstvá Európy vo futbale EURO 2016 medzi Slovenskom a Španielskom, Markíza seriál Búrlivé víno a TV JOJ seriál Panelák.

Najdlhší reklamný blok odvysielala vlani stanica Plus. Počas 12 minút mohli diváci vidieť 32 spotov, a to od 17.49 h do 18.01 h počas futbalového zápasu slovenskej reprezentácie do 21 rokov s Talianskom.

Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala podľa agentúry TNS Slovakia TV JOJ v nedeľu 7. decembra počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou o 21.27 h. Šlo o spot spoločnosti Orange na pevný internet.

Skryť Vypnúť reklamu

V roku 2014 nedošlo k zmene poradia segmentov, na ktoré bolo najviac reklamy. Podobne ako v roku 2013 aj vlani bolo najviac reklám bánk a bankových produktov, za nimi nasledovali reklamy mobilných operátorov, na treťom mieste bola reklama na lieky, reklama na automobily a na piatom mieste skončila reklama maloobchodných reťazcov.

Rovnako pozíciu najväčšieho zadávateľa reklamy si udržal Slovak Telekom. TNS Slovakia zdôraznila, že historicky boli v prvej trojke najväčších zadávateľov reklamy výlučne mobilní operátori. Stalo sa tak po tom, ako sa operátor O2 posunul z piatej pozície v roku 2013 na vlaňajšie tretie miesto.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  2. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  3. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  5. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  6. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  7. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  8. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  10. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  1. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  2. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  3. Helping people with apps and social networks in Kosice
  4. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  5. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  6. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  7. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  8. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  10. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 35 961
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 522
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 23 840
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 22 745
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 15 900
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 925
  7. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 11 079
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 10 164
  9. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 272
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 803
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný hygienik JÁN MIKAS obvykle vystupuje zmierlivo a rozhodnutia politikov nekritizuje.

Hlavný hygienik zažíva aj útoky od ľudí. Tvrdí, že frustráciu z pandémie chápe.

12 h
Zuzana Kepplová.

Túto vládu utrápia.

17 h

Neprehliadnite tiež

AT&T prevádzkuje jedno z najväčších servisných centier na Slovensku.

Čím žijú slovenské digitálne fabriky.

9. apr
Ilustračné foto.

Dôvodom je silný dopyt z USA.

16 h
Hlavné mesto Bratislava.

Zamestnanci dopravných podnikov v Bratislave a Košiciach vyhlásili na pondelok výstražný štrajk.

18 h

Zvyšovanie cien je reakciou výrobcov na zvyšujúce sa náklady vstupujúce do výroby.

19 h