Najdrahšiu reklamu minulého roka predala Jojke Gombitová

Najdrahší spot minulého roka odvysielala TV JOJ počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou. Orange na pevný internet.

Šéf Markízy Matthias Settele.(Zdroj: TV MARKÍZA)

BRATISLAVA. Trh s celoštátnou televíznou reklamou narástol v uplynulom roku o 10 percent. Ukázal to monitoring spoločnosti TNS Slovakia. Celoročný súhrn agentúra zverejnila vo štvrtok (29.1.)

Celoštátne televízne stanice odvysielali podľa monitoringu TNS Slovakia v roku 2014 viac ako 960.000 komerčných spotov a sponzorských odkazov v celkovej dĺžke takmer 6090 hodín. K medziročnému nárastu o desatinu došlo aj napriek zníženiu počtu staníc, keď vlani vysielanie ukončila televízia Foor.

Až 250 dní vysielania

Agentúra pre ilustráciu vyrátala, že takéto množstvo reklamy predstavuje 254 dní nepretržitého vysielania jednej televíznej stanice.

TNS Slovakia zároveň informovala, že zadávatelia reklamy preinvestovali v televíziách v roku 2014 viac ako 748 miliónov eur a objem reklamných výdavkov sa zvýšil o 5,5 percenta. Tento údaj nezodpovedá presne realite, lebo vychádza z oficiálnych cenníkových cien. Nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie.

Zverejnené čísla predstavujú istý útlm. Rok predtým (v roku 2013) dosiahli televízie podľa hrubých ukazovateľov medziročný nárast príjmov z reklamy 12,2 percenta, keď odvysielali o 762 hodín reklamy viac v porovnaní s rokom 2012.

Aj vlani trval reklamný spot v priemere 23 sekúnd (rovnako ako v roku 2013). Diváci však boli atakovaní dlhšou reklamou. Počet najčastejšie vysielaných 30 sekundových reklamných spotov medziročne stúpol približne o 54.000. O takmer štvrtinu (- 23%) sa, naopak, znížilo množstvo päťsekundových spotov.

Tisíce spotov denne

Najviac zahltili televízie divákov reklamou vo štvrtok 9. októbra 2014. V tento deň odvysielali spolu 3245 spotov. Verejnoprávna jednotka vtedy dávala v hlavnom vysielacom čase kvalifikačný zápas na majstrovstvá Európy vo futbale EURO 2016 medzi Slovenskom a Španielskom, Markíza seriál Búrlivé víno a TV JOJ seriál Panelák.

Najdlhší reklamný blok odvysielala vlani stanica Plus. Počas 12 minút mohli diváci vidieť 32 spotov, a to od 17.49 h do 18.01 h počas futbalového zápasu slovenskej reprezentácie do 21 rokov s Talianskom.

Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala podľa agentúry TNS Slovakia TV JOJ v nedeľu 7. decembra počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou o 21.27 h. Šlo o spot spoločnosti Orange na pevný internet.

V roku 2014 nedošlo k zmene poradia segmentov, na ktoré bolo najviac reklamy. Podobne ako v roku 2013 aj vlani bolo najviac reklám bánk a bankových produktov, za nimi nasledovali reklamy mobilných operátorov, na treťom mieste bola reklama na lieky, reklama na automobily a na piatom mieste skončila reklama maloobchodných reťazcov.

Rovnako pozíciu najväčšieho zadávateľa reklamy si udržal Slovak Telekom. TNS Slovakia zdôraznila, že historicky boli v prvej trojke najväčších zadávateľov reklamy výlučne mobilní operátori. Stalo sa tak po tom, ako sa operátor O2 posunul z piatej pozície v roku 2013 na vlaňajšie tretie miesto.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 761
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 286
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 367
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 282
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 033
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 028
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 914
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 874
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 729
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 241

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

SVET

Rakeťák verzus vetchý starec. Kórejský konflikt je už osobný

KĽDR sa vyhráža, že odpáli bombu nad Pacifikom.

Neprehliadnite tiež

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.

Draghi: Nezamestnanosť mladých je vysoká, Európa to musí riešiť

Medzi hlavné príčiny vysokej miery nezamestnanosti mladých v niektorých krajinách eurozóny patria segmentácia pracovného trhu a slabé odborné vzdelávanie.

Uber v Londýne zrejme skončí, úradníci mu od októbra neobnovili licenciu

Rozhodnutie neobnoviť kontroverznej taxislužbe licenciu podporil aj starosta Londýna spolu s komunitou tradičných taxikárov.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním. Chýbajú jej kuriéri.