Najdrahšiu reklamu minulého roka predala Jojke Gombitová

Najdrahší spot minulého roka odvysielala TV JOJ počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou. Orange na pevný internet.

Šéf Markízy Matthias Settele.(Zdroj: TV MARKÍZA)

BRATISLAVA. Trh s celoštátnou televíznou reklamou narástol v uplynulom roku o 10 percent. Ukázal to monitoring spoločnosti TNS Slovakia. Celoročný súhrn agentúra zverejnila vo štvrtok (29.1.)

Celoštátne televízne stanice odvysielali podľa monitoringu TNS Slovakia v roku 2014 viac ako 960.000 komerčných spotov a sponzorských odkazov v celkovej dĺžke takmer 6090 hodín. K medziročnému nárastu o desatinu došlo aj napriek zníženiu počtu staníc, keď vlani vysielanie ukončila televízia Foor.

Až 250 dní vysielania

Agentúra pre ilustráciu vyrátala, že takéto množstvo reklamy predstavuje 254 dní nepretržitého vysielania jednej televíznej stanice.

Článok pokračuje pod video reklamou

TNS Slovakia zároveň informovala, že zadávatelia reklamy preinvestovali v televíziách v roku 2014 viac ako 748 miliónov eur a objem reklamných výdavkov sa zvýšil o 5,5 percenta. Tento údaj nezodpovedá presne realite, lebo vychádza z oficiálnych cenníkových cien. Nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie.

Zverejnené čísla predstavujú istý útlm. Rok predtým (v roku 2013) dosiahli televízie podľa hrubých ukazovateľov medziročný nárast príjmov z reklamy 12,2 percenta, keď odvysielali o 762 hodín reklamy viac v porovnaní s rokom 2012.

Aj vlani trval reklamný spot v priemere 23 sekúnd (rovnako ako v roku 2013). Diváci však boli atakovaní dlhšou reklamou. Počet najčastejšie vysielaných 30 sekundových reklamných spotov medziročne stúpol približne o 54.000. O takmer štvrtinu (- 23%) sa, naopak, znížilo množstvo päťsekundových spotov.

Tisíce spotov denne

Najviac zahltili televízie divákov reklamou vo štvrtok 9. októbra 2014. V tento deň odvysielali spolu 3245 spotov. Verejnoprávna jednotka vtedy dávala v hlavnom vysielacom čase kvalifikačný zápas na majstrovstvá Európy vo futbale EURO 2016 medzi Slovenskom a Španielskom, Markíza seriál Búrlivé víno a TV JOJ seriál Panelák.

Najdlhší reklamný blok odvysielala vlani stanica Plus. Počas 12 minút mohli diváci vidieť 32 spotov, a to od 17.49 h do 18.01 h počas futbalového zápasu slovenskej reprezentácie do 21 rokov s Talianskom.

Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala podľa agentúry TNS Slovakia TV JOJ v nedeľu 7. decembra počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou o 21.27 h. Šlo o spot spoločnosti Orange na pevný internet.

V roku 2014 nedošlo k zmene poradia segmentov, na ktoré bolo najviac reklamy. Podobne ako v roku 2013 aj vlani bolo najviac reklám bánk a bankových produktov, za nimi nasledovali reklamy mobilných operátorov, na treťom mieste bola reklama na lieky, reklama na automobily a na piatom mieste skončila reklama maloobchodných reťazcov.

Rovnako pozíciu najväčšieho zadávateľa reklamy si udržal Slovak Telekom. TNS Slovakia zdôraznila, že historicky boli v prvej trojke najväčších zadávateľov reklamy výlučne mobilní operátori. Stalo sa tak po tom, ako sa operátor O2 posunul z piatej pozície v roku 2013 na vlaňajšie tretie miesto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  5. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  6. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  7. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  8. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  9. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  10. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 43 400
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 152
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 580
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 077
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 731
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 643
  7. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 266
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 203
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 456
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 048

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdošovi úradníci vybrali stíhačky F-16, čakajú na vládu

Ponuku na kúpu stíhačiek F-16 za 2,91 miliardy dolárov schválil americký kongres. Švédske gripeny by boli lacnejšie.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Minister obrany klamal, existuje dôkaz

Podstatou sporu sú nové stíhačky.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

SNS je priekopník princípu hodnoty za peniaze

Už Mečiar o Slotovi povedal, že jeho hrdosť sa končí v Slovenskej poisťovni.

SVET

Spojené štáty vystupujú z Rady OSN pre ľudské práva

Haleyová kritizovala členstvo takých krajín v rade ako Čína, Kuba a Venezuela.

Neprehliadnite tiež

Iránsky minister sa nechce zúčastniť na zasadnutí OPEC

Napätie medzi významnými ropnými krajinami pred nadchádzajúcim stretnutím vo Viedni narastá. Iránsky minister ropného priemyslu Bidžán Zangání chce odísť z Viedne už v piatok (22.

Kvartálne výsledky spoločnosti Oracle prekonali očakávania

Dobré výsledky podporil najmä rast cloudových služieb.

Siekel mlčí, z čoho zaplatí Nový Čas. Nakrátko mu požičala Poštová banka

Firma Antona Siekela si na pár týždňov požičala desiatky miliónov eur, aby zaplatila kúpu Nového Času. Podrobnosti povedať nechce.

Biznis s kanceláriami v Bratislave vynáša. Láka to investorov

Bratislava už láka realitných investorov viac ako Praha. Kancelárie im vedia zarobiť viac ako peniaze v banke.

Pivo v plechovke vydrží menej, ukázal test

Český denník testoval s odborníkmi štrnásť vzoriek svetlého ležiaka.