NEW YORK. Výkonný riaditeľ firmy Mattel Bryan Stockton odstúpil v utorok zo svojej funkcie. O kreslo prišiel aj pre päť štvrťrokov trvajúci pokles predaja bábik ich najznámejšej značky Barbie.
Neznamená to koniec fenoménu Barbie ani toho, čo bábiky zosobňujú – nedosiahnuteľný ideál princezničkovskej ženskosti, ktorý je len o vzhľade.
Úpadok Barbie si všimli aj médiá. „Nie je čas, aby Barbie odišla do dôchodku?“ pýta sa webový magazín Qartz po odchode Stocktona. Je prirodzené, že bábiky, ktoré vznikli v roku 1959, začali konečne strácať priazeň dievčat.
Má ťažké dedičstvo
Barbie je priamou nasledovníčkou Lilli - nemeckej povojnovej kreslenej postavičky, ktorá presviedčala zámožných mužov, aby jej pomáhali platiť účty.
Babičku Barbie si dnes nikto nepamätá, ale jej DNA stále žije. Krásnu tvár a perfektnú postavu pravidelne obmieňali v nových verziách. Dnes už môžeme na pultoch nájsť bábiky s dvanástimi typmi tvárí a rôznymi farbami pleti. Dlhé, štíhle nohy, úzky driek a plné pery sú však nevyhnutnou súčasťou každej z nich.