SME
Streda, 12. máj, 2021 | Meniny má PankrácKrížovkyKrížovky

Štát chystá novú súťaž na elektronizáciu diaľničných známok

Predpokladaná cena za systém bude 30,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) pripravuje novú súťaž na elektronizáciu diaľničných známok.

Predpokladaná cena za poskytovanie služby výberu a evidencie úhrady diaľničných známok za užívanie vymedzených úsekov ciest bude 30,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Ako diaľničiari predbežne oznámili, v predpokladanej hodnote zákazky je zahrnutá opcia na tri roky v objeme 12,4 mil. eur bez dane, takže bez opcie sú odhadované náklady služby 18,4 mil. eur.

Medzi hlavné ciele služby podľa NDS patrí zabezpečenie efektívneho výberu úhrady diaľničných známok, zvýšenie komfortu a poskytnutie výhod motoristom, ako aj zabezpečenie včasnej a úplnej úhrady poplatkov za využívanie diaľnic a rýchlostných ciest. Plánovaný termín vyhlásenia tendra diaľničiari neoznámili.

Skryť Vypnúť reklamu

"Poskytovateľ služby bude zodpovedný za návrh, vybudovanie, financovanie a prevádzku/údržbu služby počas trvania zmluvného vzťahu," informovala NDS v predbežnom oznámení o príprave novej súťaže.

"Počas tohto obdobia bude poskytovateľ služby vlastníkom všetkých relevantných komponentov potrebných na poskytovanie služby okrem tých, o ktorých to bude uvedené v súťažných podkladoch," dodali diaľničiari. Súčasťou poskytovania služby bude aj informačná kampaň pred jej zavedením.

Predošlú užšiu súťaž na komplexnú službu výberu, evidencie a kontroly úhrady diaľničných známok, ktorá sa začala v januári 2014, diaľničiari nedávno zrušili.

Urobili tak po rozhodnutí Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý tender nariadil zrušiť na základe námietok jedného z troch navrhovateľov proti podmienkam v súťažných podkladoch. NDS podľa úradu porušila princípy hospodárnosti, efektívnosti a transparentnosti zakotvené v zákone o verejnom obstarávaní a uchádzača vylúčila neoprávnene.

Skryť Vypnúť reklamu

Minister dopravy Ján Počiatek nedávno informoval, že na zrušenie uvedeného tendra boli dva zásadné dôvody.

"Národná diaľničná spoločnosť mala pôvodne ambíciu, aby komponenty celého systému boli lokalizované na Slovensku kvôli zabezpečeniu údajov a bezpečnosti systému. ÚVO k tomu zaujal stanovisko, že to nemôže byť teritoriálne obmedzené, čiže systém môže byť prevádzkovaný aj zo zahraničia," uviedol Počiatek.

Ďalší dôvod súvisí s umiestnením kontrolných miest, keďže NDS mala presne špecifikovať všetky miesta. "Ich filozofiou bolo, aby každý z uchádzačov si navrhol vlastnú schému kontroly. NDS sa musí tomu prispôsobiť a vypísať tender nanovo," dodal minister.

Predpokladaná cena takmer šesťročnej zákazky na elektronické známky, plánovanej pôvodne v období od 1. mája 2014 do 31. marca 2020, bola 35 mil. eur bez dane. Jej súčasťou bola aj opcia na tri roky za 14 mil. eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Elektronizácia predaja diaľničných známok namiesto súčasných papierových nálepiek mala začať v roku 2015. Po rozhodnutí ÚVO by to malo byť možné najskôr v roku 2016.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Toto je budúcnosť dopravy. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  2. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  3. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  4. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  5. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  6. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  8. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  9. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  10. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  1. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  2. Čerstvá dvojnásobná mamička porovnáva pôrod v Nemecku
  3. Tretia generácia očných špecialistov prichádza do Košíc
  4. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  5. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  6. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov
  7. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  8. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  9. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  10. Posúvajú svet k lepšiemu: Sociálni inovátori
  1. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 769
  2. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 14 090
  3. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 11 552
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 11 416
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 7 462
  6. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 6 956
  7. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 969
  8. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 5 637
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 288
  10. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 5 208
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: Ján Mičovský.

Ján Mičovský podporuje Kolíkovú, chybu v Matovičovi nevidí.

11. máj
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Matovič by mal ubrať plyn

Peter Tkačenko

"Normálny" Matovič je možno oxymoron, ale občania by ho ocenili.

4 h
Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský (nominant OĽaNO).

Súhlas už dala aj ruská strana.

5 h

Neprehliadnite tiež

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.

Ekonomická situácia bratislavského letiska je podľa ministra katastrofálna.

2 h
Premiér Eduard Heger a minister hospodárstva Richard Sulík.

Úlohou bol pôvodne poverený minister Sulík.

3 h
Zľava uprostred: Minister financií SR Igor Matovič, predseda vlády SR Eduard Heger a minister vnútra SR Roman Mikulec počas rokovania 8. schôdze vlády SR.

Vyplýva to z návrhu novely zákona o štátnom rozpočte.

3 h
Zamestnanec s rúškom na tvári chodí po výrobnej hale v najväčšom závode nemeckej automobilky Volkswagen, ktorý obnovil výrobu po koronavírusovej odstávke v meste Wolfsburg.

Dôvodom obmedzenia boli chýbajúce diely.

4 h