Bratislava 15.decembra (TASR) - V súvislosti s ukončením tendra na zhotoviteľa Mosta Košická sa v pondelok 16. decembra 2002 bude konať mimoriadne valné zhromaždenie spoločnosti Metro. Akcionári na ňom vykonajú kontrolu uznesení k predmetnej stavbe, ktoré prijali 14. novembra, s úmyslom čo najrýchlejšie podpísať zmluvu a nepreťahovať tak ďalej začiatok omeškanej výstavby. Tá sa má namiesto pôvodného termínu 1. júla 2002, ak dôjde k podpísaniu zmluvy, rozbehnúť v polovici januára 2003.
Ako ďalej informoval TASR námestník primátora hlavného mesta SR Bratislavy František Dej, všetky uznesenia sú splnené. Navyše, Európska investičná banka (EIB) ako účastník financovania mosta 12. decembra odobrila text zmluvy, čo umožňuje, aby Metro a víťaz súťaže združenie Doprastav & VA TECH VOEST MCE GmbH & Co Linz podpísali zmluvu o výstavbe Mosta Košická.
Investorská spoločnosť Metro v zastúpení jej väčšinového akcionára magistrátu mesta Bratislavy (66 %) vyhlásila vlani verejnú súťaž na zhotoviteľa Mosta Košická. Po absolvovaní predkvalifikácie v decembri 2001 Metro vyhlásilo užšiu súťaž, do ktorej ponuky predložilo 7 uchádzačov. Z nich komisia hodnotila 4 ponuky a 5. septembra vybrala za víťaza združenie Doprastav. S hodnotiacou správou z tendra i vybraným víťazom EIB a konzultant súhlasili.
Jedenásťčlenná výberová komisia, v ktorej mali zastúpenie i akcionári Metra, vrátane rezortu dopravy (34 %), bola údajne podľa združenia Alpine pod politickým tlakom a tlakom záujmov lobistických skupín. V hodnotení komisie sa v poradí na druhom mieste, tesne za víťazom, umiestnilo združenie Alpine Mayreder Bau GmbH-ZIPP-Sibamac. To malo výhrady k procesu verejnej súťaže, a preto podalo žalobu proti Metru s návrhom na vydanie predbežného opatrenia, v dôsledku ktorého by sa nemohol tender ukončiť. Podpísaním zmluvy, ktoré sa má uskutočniť 16. decembra, Alpine zmení návrh žaloby na náhradu škody, čo potvrdil právny zástupca združenia Alpine Miloslav Šimkovič.
Piaty most cez Dunaj bude dopravnou spojnicou centra Bratislavy a jej mestskej časti Petržalka. Celkové investičné náklady na výstavbu mosta predstavujú 3,6 miliardy Sk (z toho štátny rozpočet uhradí 50 %).
* ku gl