Mýtne pokuty by sa mali znížiť zhruba o polovicu

Sadzby za porušenie mýtnych pravidiel by sa mali znížiť od apríla.

Sadzby pokút za porušenie mýtnych pravidiel by sa mali znížiť od apríla.

BRATISLAVA. Mýtne pokuty pre cestných dopravcov by sa mali znížiť približne na polovicu. Tento návrh predloží v parlamente poslanec Maroš Kondrót (Smer-SD). Po stretnutí so zástupcami ministerstiev dopravy a vnútra o tom v utorok informoval podpredseda Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) Róbert Huran.

Sadzby pokút za porušenie mýtnych pravidiel by sa tak podľa neho mali znížiť od apríla. "Budú spokojní viacerí autodopravcovia, ktorí sa nebudú musieť obávať likvidačných pokút," povedal Huran.

Napríklad, za užívanie spoplatnených ciest bez úhrady mýta je v súčasnosti pokuta maximálne 1 500 eur a po novom by sa mala znížiť najviac na 700 eur. Pokuty boli pôvodne nižšie, ale neskôr sa prudko zvýšili a autodopravcovia preto žiadali o ich zníženie.

"Nie je predsa možné, ak spravíte drobný priestupok, aby ste platili pokuty 1 500 - 2 500 eur, ktoré sú likvidačné. Je to neúnosné pre bežného zamestnanca, aby takéto pokuty platil," dodal Huran. Tvrdí, že po znížení pokút sa neobáva nárastu prehreškov proti pravidlám, lebo bude mať skôr preventívny, ako likvidačný efekt.

Zástupcovia UNAS-u a ministerstva dopravy sa podľa Hurana zhodli, že uplatňovanie zvýšenej minimálnej mzdy v Nemecku vo výške 8,50 eura na hodinu od roku 2015 aj pre zamestnávateľov zo zahraničia, je zrejme v rozpore s pravidlami Európskej únie.

"Ministerstvo bude v rámci V4 a pobaltských štátov rokovať 27. a 28. marca v Berlíne o tejto otázke. V prípade, ak s nemeckou stranou nedôjde k dohode, tak nie je vylúčená ani žaloba zo strany Európskej komisie proti porušovaniu zmluvy o EÚ," uviedol Huran.

Keby slovenské firmy, prepravujúce tovar do Nemecka, mali platiť nemeckú minimálnu mzdu svojim vodičom, podľa neho by stratili konkurencieschopnosť. "Nebránime sa, aby sa mzdy postupne navyšovali, ale u nás ešte nie sú na takej úrovni ako v Nemecku," dodal.

Autodopravcovia rokovali aj o problémoch so získavaním vodičov. Náklady súvisiace so získaním tohto oprávnenia totiž dosahujú aj tritisíc eur. "Mnohých to odrádza, aby vykonávali profesiu vodiča. Otvorili sme túto tému a budeme apelovať na to, aby sa podmienky profesionálnych vodičov zjednodušili, hlavne zlacneli," uviedol Huran.

Ďalšou témou stretnutia boli podmienky vydávania licencií pre autobusovú dopravu. Tie sa však budú riešiť na úrovni samosprávnych krajov, ktoré to majú v kompetencii.

"Únia autodopravcov má takisto záujem zlepšiť bezpečnosť na cestách. Preto sme vyzvali ministerstvo dopravy aj vnútra, aby došlo k prehodnoteniu viacerých zákazových značiek," priblížil Huran.

Napríklad, úsek cesty Oravská Lesná - Vychylovka je zablokovaný pre zákazovú značku pre nákladné autá. "Spôsobuje to mnohým dopravcom veľké problémy, nakoľko musia obchádzať až 150 kilometrov popod Strečno," dodal podpredseda UNAS-u.

Keby bol spomínaný úsek otvorený, podľa neho by sa odľahčila aj doprava na kritickom úseku pri Strečne. Proti otvoreniu úseku cesty pre nákladnú dopravu sú niektorí starostovia. UNAS pripravuje zoznam krízových úsekov, na ktorých žiada odstrániť značky so zákazom vjazdu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 336
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 293
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 172
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 007
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 902
  6. Kam do tepla v januári? 1 734
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 103
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 062
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Najväčšia škandinávska banka zakázala zamestnancom obchodovať s kryptomenami

Banka vyhlásila, že nebude nútiť zamestnancov, ktorí aktuálne vlastnia kryptomeny, aby ich predali.

V Európskej centrálnej banke dôjde v nasledujúcich rokoch k významným zmenám

V roku 2019 sa skončí funkčné obdobie šéfa centrálnej banky Maria Draghiho.

Agentúra Weiss Ratings začne kryptomenám udeľovať ratingy

Mnohé kryptomeny sú podľa zakladateľa agentúry Martina Weissa netransparentné, ich kurzy nafúknuté a hrozí im kolaps.

Daňová reforma prezidenta Trumpa zhoršila výsledky aj švajčiarskej UBS

Zisk veľkobanky klesol medziročne o 64 percenta na 990 miliónov eur.