SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Markíza aj RTVS odmietli spot Aliancie za rodinu

Aliancia za rodinu hovorí, že televízia sa stavia proti referendu. Markíza tvrdí, že stanovisko len jednej zo strán nie je férové.

Aliancia za rodinu chce robiť kampaň aj v televízii.Aliancia za rodinu chce robiť kampaň aj v televízii. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Aliancia za rodinu vyslovila ostrú kritiku na adresu najsledovanejšej televízie. Markízu viac nepovažujú za rodinný kanál, dôvodom je odmietnutie televíznej kampane k pripravovanému referendu.

Rozhodnutím generálneho riaditeľa Matthiasa Setteleho sa cítia byť pobúrení, keďže „bez jasných pravidiel podporuje názory, ktoré sa jej hodia a odmieta tie, ktoré sa jej nehodia.“

Hovorca Aliancie Anton Chromík vyslovil domnienku, že toto rozhodnutie „bolo motivované snahou postaviť sa proti referendu a proti 400-tisíc ľuďom, ktorí podpísali petíciu.“

Skryť Vypnúť reklamu

Riaditeľ Markízy stanovisko zdôvodnil v internom dokumente, ktorý sa vzťahuje k spravodajskému pokrytiu referenda a predaju reklamného priestoru.

„Nebudeme používať reklamný priestor našich staníc na to, aby sme vysielali priame alebo nepriame stanoviská za alebo proti referendu, alebo aby sme sa pozicionovali ako prívrženci alebo odporcovia politického alebo občianskeho hnutia. Tento postoj bol odsúhlasený aj vedením CME,“ cituje obsah dokumentu portál medialne.trend.sk.

„Prípadné vysielanie spotov len jednej zo strán by mohlo byť považované za stanovisko za alebo proti referendu a v niektorých prípadoch by mohlo zakladať nerovnocenné zaobchádzanie, ktorému sa chceme vyhnúť – bez ohľadu na tému konkrétnej iniciatívy.“

Na rozdiel od parlamentných a prezidentských volieb, právny rámec reklamy v prípade referenda neexistuje. Rovnocenné šance a zaobchádzanie s názorovými tábormi tak nie sú zakotvené v legislatíve.

Skryť Vypnúť reklamu

„Zatiaľ čo organizátori referenda sú pripravení tému komunikovať, ľudia s iným názorom zvyčajne nie sú organizovaní tak, aby dokázali zaplatiť reklamné spoty prezentujúce alternatívne postoje," píše sa v stanovisku pre Omediach.com.

„Hoci môžeme mať na témy referenda vlastný názor – napríklad ja som vyrastal na dedine v katolíckej učiteľskej rodine, ale na druhej strane som počas svojho pôsobenia v televízii stretol množstvo kreatívnych ľudí, ktorí majú iný spôsob života – v rámci skupiny Markíza nebudeme prezentovať žiaden oficiálny postoj, a to sa týka aj každého referenda," uvádza v stanovisku generálny riaditeľ televízie.

Aliancia chcela za reklamný spot zaplatiť štandardnú cenníkovú cenu, televízia ho odmietla bez toho, aby poznala motív a obsah kampane.

Skryť Vypnúť reklamu

Kampaň Aliancie nemieni vysielať ani RTVS. Podľa vyjadrenia PR manažérky RTVS Dominiky Šulkovej pre Omediach.com budú o referende dostatočne informovať aj diskutovať v bežnom vysielaní.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  3. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  4. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  5. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  6. Bývanie v meste predlžuje život
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  2. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  6. Bývanie v meste predlžuje život
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  10. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 28 040
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 337
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 700
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 598
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 326
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 088
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 7 999
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 928
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 655
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 456
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vagovič: Jankovská taktizuje, ešte sa jej rozviaže jazyk

Kniha Vlastnou hlavou sleduje Ficov pád.

Novinár Marek Vagovič.
Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boris Kollár mal iný režim ako zvyšok Slovenska

Šéf parlamentu v piatok nemocnicu opúšťa.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.

Neprehliadnite tiež

Ako zachránili Decodom? Majiteľ uvoľnil stoličku

Topoľčiansky výrobca nábytku mal hromadne prepúšťať, nechá si 800 ľudí.

Decodom pomaly úpúšťa od veľkoformátových predajní a zameriava sa na menšie kuchynské štúdia.

Europarlament podporil dohodu EÚ so USA o zrušení ciel na homáre

V roku 2017 sa z USA do EÚ doviezli homáre za zhruba 111 miliónov dolárov.

Ilustračné foto.

AstraZeneca oznámila, že jej vakcína potrebuje ďalšiu štúdiu

Firma prisľúbila, že svoju vakcínu poskytne rozvojovým krajinám na neziskovej báze.

Logo na budove farmaceutickej firmy AstraZeneca v americkom South San Franciscu.

Belgická banka KBC sa stala vlastníkom OTP Banky Slovensko

Budúci rok sa tak budú môcť ČSOB a OTP Banka Slovensko spojiť.

Na due diligence OTP Banky sa podieľali viaceré veľké právnické kancelárie. Banku kúpila skupina KBC, matka ČSOB.