Markíza aj RTVS odmietli spot Aliancie za rodinu

Aliancia za rodinu hovorí, že televízia sa stavia proti referendu. Markíza tvrdí, že stanovisko len jednej zo strán nie je férové.

Aliancia za rodinu chce robiť kampaň aj v televízii.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Aliancia za rodinu vyslovila ostrú kritiku na adresu najsledovanejšej televízie. Markízu viac nepovažujú za rodinný kanál, dôvodom je odmietnutie televíznej kampane k pripravovanému referendu.

Rozhodnutím generálneho riaditeľa Matthiasa Setteleho sa cítia byť pobúrení, keďže „bez jasných pravidiel podporuje názory, ktoré sa jej hodia a odmieta tie, ktoré sa jej nehodia.“

Hovorca Aliancie Anton Chromík vyslovil domnienku, že toto rozhodnutie „bolo motivované snahou postaviť sa proti referendu a proti 400-tisíc ľuďom, ktorí podpísali petíciu.“

Riaditeľ Markízy stanovisko zdôvodnil v internom dokumente, ktorý sa vzťahuje k spravodajskému pokrytiu referenda a predaju reklamného priestoru.

„Nebudeme používať reklamný priestor našich staníc na to, aby sme vysielali priame alebo nepriame stanoviská za alebo proti referendu, alebo aby sme sa pozicionovali ako prívrženci alebo odporcovia politického alebo občianskeho hnutia. Tento postoj bol odsúhlasený aj vedením CME,“ cituje obsah dokumentu portál medialne.trend.sk.

„Prípadné vysielanie spotov len jednej zo strán by mohlo byť považované za stanovisko za alebo proti referendu a v niektorých prípadoch by mohlo zakladať nerovnocenné zaobchádzanie, ktorému sa chceme vyhnúť – bez ohľadu na tému konkrétnej iniciatívy.“

Na rozdiel od parlamentných a prezidentských volieb, právny rámec reklamy v prípade referenda neexistuje. Rovnocenné šance a zaobchádzanie s názorovými tábormi tak nie sú zakotvené v legislatíve.

„Zatiaľ čo organizátori referenda sú pripravení tému komunikovať, ľudia s iným názorom zvyčajne nie sú organizovaní tak, aby dokázali zaplatiť reklamné spoty prezentujúce alternatívne postoje," píše sa v stanovisku pre Omediach.com.

„Hoci môžeme mať na témy referenda vlastný názor – napríklad ja som vyrastal na dedine v katolíckej učiteľskej rodine, ale na druhej strane som počas svojho pôsobenia v televízii stretol množstvo kreatívnych ľudí, ktorí majú iný spôsob života – v rámci skupiny Markíza nebudeme prezentovať žiaden oficiálny postoj, a to sa týka aj každého referenda," uvádza v stanovisku generálny riaditeľ televízie.

Aliancia chcela za reklamný spot zaplatiť štandardnú cenníkovú cenu, televízia ho odmietla bez toho, aby poznala motív a obsah kampane.

Kampaň Aliancie nemieni vysielať ani RTVS. Podľa vyjadrenia PR manažérky RTVS Dominiky Šulkovej pre Omediach.com budú o referende dostatočne informovať aj diskutovať v bežnom vysielaní.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  2. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  3. Relaxačná zóna v záhrade
  4. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  5. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  6. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  7. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  8. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  9. Functional spaces for creative dwellers
  10. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 17 891
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 16 775
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 15 353
  4. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 9 535
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 946
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 6 407
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 691
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 3 538
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 3 207
  10. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 1 515

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Tóth dal polícii aj Kočnerove mobily spolu s dokumentmi k Technopolu

Tóth opísal aj dovolenkovanie s Kočnerom.

Stĺpček šéfredaktorky

Tam, kde sa rola Fica končí v ústavnom príbehu

Nakoľko sa dokážu poslanci aspoň pri tejto voľbe vymaniť zo straníckej kazajky?

Neprehliadnite tiež

Živnostníci podávajú prvý raz daňové priznanie elektronicky. Tlačivá opäť meškajú

Daniari stále nenahodili nové tlačivá na daňové priznania.

Bloomberg: Južná Kórea je najinovatívnejšou ekonomikou na svete

Tretie potom skončilo Fínsko, ktoré si medziročne polepšilo o štyri miesta.

Kanaďanka ponúka svoj luxusný dom. Za najlepšiu esej

Záujemca musí odpovedať na otázku, ako by presťahovanie zmenilo jeho život.

Analýza: Národné aerolínie by mali fungovať bez zásahov štátu. A najlepšie ako akciovka

Zatiaľ všetky pokusy o ustálenie leteckej spoločnosti na Slovensku zlyhali.

Škoda mala na Slovensku najlepšie predaje za posledných dvanásť rokov

Česká automobilka dosiahla vlani pätinový podiel.