Markíza aj RTVS odmietli spot Aliancie za rodinu

Aliancia za rodinu hovorí, že televízia sa stavia proti referendu. Markíza tvrdí, že stanovisko len jednej zo strán nie je férové.

Aliancia za rodinu chce robiť kampaň aj v televízii.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Aliancia za rodinu vyslovila ostrú kritiku na adresu najsledovanejšej televízie. Markízu viac nepovažujú za rodinný kanál, dôvodom je odmietnutie televíznej kampane k pripravovanému referendu.

Rozhodnutím generálneho riaditeľa Matthiasa Setteleho sa cítia byť pobúrení, keďže „bez jasných pravidiel podporuje názory, ktoré sa jej hodia a odmieta tie, ktoré sa jej nehodia.“

Hovorca Aliancie Anton Chromík vyslovil domnienku, že toto rozhodnutie „bolo motivované snahou postaviť sa proti referendu a proti 400-tisíc ľuďom, ktorí podpísali petíciu.“

Riaditeľ Markízy stanovisko zdôvodnil v internom dokumente, ktorý sa vzťahuje k spravodajskému pokrytiu referenda a predaju reklamného priestoru.

„Nebudeme používať reklamný priestor našich staníc na to, aby sme vysielali priame alebo nepriame stanoviská za alebo proti referendu, alebo aby sme sa pozicionovali ako prívrženci alebo odporcovia politického alebo občianskeho hnutia. Tento postoj bol odsúhlasený aj vedením CME,“ cituje obsah dokumentu portál medialne.trend.sk.

„Prípadné vysielanie spotov len jednej zo strán by mohlo byť považované za stanovisko za alebo proti referendu a v niektorých prípadoch by mohlo zakladať nerovnocenné zaobchádzanie, ktorému sa chceme vyhnúť – bez ohľadu na tému konkrétnej iniciatívy.“

Na rozdiel od parlamentných a prezidentských volieb, právny rámec reklamy v prípade referenda neexistuje. Rovnocenné šance a zaobchádzanie s názorovými tábormi tak nie sú zakotvené v legislatíve.

„Zatiaľ čo organizátori referenda sú pripravení tému komunikovať, ľudia s iným názorom zvyčajne nie sú organizovaní tak, aby dokázali zaplatiť reklamné spoty prezentujúce alternatívne postoje," píše sa v stanovisku pre Omediach.com.

„Hoci môžeme mať na témy referenda vlastný názor – napríklad ja som vyrastal na dedine v katolíckej učiteľskej rodine, ale na druhej strane som počas svojho pôsobenia v televízii stretol množstvo kreatívnych ľudí, ktorí majú iný spôsob života – v rámci skupiny Markíza nebudeme prezentovať žiaden oficiálny postoj, a to sa týka aj každého referenda," uvádza v stanovisku generálny riaditeľ televízie.

Aliancia chcela za reklamný spot zaplatiť štandardnú cenníkovú cenu, televízia ho odmietla bez toho, aby poznala motív a obsah kampane.

Kampaň Aliancie nemieni vysielať ani RTVS. Podľa vyjadrenia PR manažérky RTVS Dominiky Šulkovej pre Omediach.com budú o referende dostatočne informovať aj diskutovať v bežnom vysielaní.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 358
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 715
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 711
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 503
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 086
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 072
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 829
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 626
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 162
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 745

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

ŠPORT

Liga dostala nový formát, podľa kouča Trnavy bude vyhovovať Slovanu

Prečo sa oplatí sledovať Fortuna ligu?

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

Neprehliadnite tiež

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.

Získať hypotéku je čoraz ťažšie. Čo sa zmenilo?

Banky sa musia pri schvaľovaní hypotéky viac zameriavať a skúmať finančnú situáciu klientov.

Volkswagen, BMW, Audi sú podozrivé z kartelu, zrejme sa dohadovali na cene

Nemecký týždenník Der Spiegel informoval o vzájomnej dohode niekoľkých automobiliek. Mali sa dohadovať na cene aj prístupe.

V Česku sťahujú kečup kvôli nižšiemu obsahu rajčín

Z nevyhovujúcej šarže výrobku bolo na trhu viac ako 14-tisíc kusov.