Markíza aj RTVS odmietli spot Aliancie za rodinu

Aliancia za rodinu hovorí, že televízia sa stavia proti referendu. Markíza tvrdí, že stanovisko len jednej zo strán nie je férové.

Aliancia za rodinu chce robiť kampaň aj v televízii.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Aliancia za rodinu vyslovila ostrú kritiku na adresu najsledovanejšej televízie. Markízu viac nepovažujú za rodinný kanál, dôvodom je odmietnutie televíznej kampane k pripravovanému referendu.

Rozhodnutím generálneho riaditeľa Matthiasa Setteleho sa cítia byť pobúrení, keďže „bez jasných pravidiel podporuje názory, ktoré sa jej hodia a odmieta tie, ktoré sa jej nehodia.“

Hovorca Aliancie Anton Chromík vyslovil domnienku, že toto rozhodnutie „bolo motivované snahou postaviť sa proti referendu a proti 400-tisíc ľuďom, ktorí podpísali petíciu.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Riaditeľ Markízy stanovisko zdôvodnil v internom dokumente, ktorý sa vzťahuje k spravodajskému pokrytiu referenda a predaju reklamného priestoru.

„Nebudeme používať reklamný priestor našich staníc na to, aby sme vysielali priame alebo nepriame stanoviská za alebo proti referendu, alebo aby sme sa pozicionovali ako prívrženci alebo odporcovia politického alebo občianskeho hnutia. Tento postoj bol odsúhlasený aj vedením CME,“ cituje obsah dokumentu portál medialne.trend.sk.

„Prípadné vysielanie spotov len jednej zo strán by mohlo byť považované za stanovisko za alebo proti referendu a v niektorých prípadoch by mohlo zakladať nerovnocenné zaobchádzanie, ktorému sa chceme vyhnúť – bez ohľadu na tému konkrétnej iniciatívy.“

Na rozdiel od parlamentných a prezidentských volieb, právny rámec reklamy v prípade referenda neexistuje. Rovnocenné šance a zaobchádzanie s názorovými tábormi tak nie sú zakotvené v legislatíve.

„Zatiaľ čo organizátori referenda sú pripravení tému komunikovať, ľudia s iným názorom zvyčajne nie sú organizovaní tak, aby dokázali zaplatiť reklamné spoty prezentujúce alternatívne postoje," píše sa v stanovisku pre Omediach.com.

„Hoci môžeme mať na témy referenda vlastný názor – napríklad ja som vyrastal na dedine v katolíckej učiteľskej rodine, ale na druhej strane som počas svojho pôsobenia v televízii stretol množstvo kreatívnych ľudí, ktorí majú iný spôsob života – v rámci skupiny Markíza nebudeme prezentovať žiaden oficiálny postoj, a to sa týka aj každého referenda," uvádza v stanovisku generálny riaditeľ televízie.

Aliancia chcela za reklamný spot zaplatiť štandardnú cenníkovú cenu, televízia ho odmietla bez toho, aby poznala motív a obsah kampane.

Kampaň Aliancie nemieni vysielať ani RTVS. Podľa vyjadrenia PR manažérky RTVS Dominiky Šulkovej pre Omediach.com budú o referende dostatočne informovať aj diskutovať v bežnom vysielaní.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 399
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 711
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 000
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 635
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 090
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 536

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

DOMOV

Návrat do čias mečiarizmu. Reakcie redakcií na sledovanie novinárov

Reagujú Aktuality.sk i týždenník .týždeň.

Neprehliadnite tiež

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Európske akciové trhy na začiatku nového týždňa oslabili

Negatívny vplyv mal spor okolo talianskeho rozpočtu.

Ford opäť kritizuje Trumpove clá na dovoz ocele

Clá podľa Fordu spôsobili, že americká oceľ je najdrahšou na svete.

Finančná správa prijíma ďalšie opatrenia v súvislosti s preclievaním tovaru z Ázie

Sprísnené kontroly sa budú týkať položiek, ktoré OLAF nesleduje.