Markíza aj RTVS odmietli spot Aliancie za rodinu

Aliancia za rodinu hovorí, že televízia sa stavia proti referendu. Markíza tvrdí, že stanovisko len jednej zo strán nie je férové.

Aliancia za rodinu chce robiť kampaň aj v televízii.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Aliancia za rodinu vyslovila ostrú kritiku na adresu najsledovanejšej televízie. Markízu viac nepovažujú za rodinný kanál, dôvodom je odmietnutie televíznej kampane k pripravovanému referendu.

Rozhodnutím generálneho riaditeľa Matthiasa Setteleho sa cítia byť pobúrení, keďže „bez jasných pravidiel podporuje názory, ktoré sa jej hodia a odmieta tie, ktoré sa jej nehodia.“

Hovorca Aliancie Anton Chromík vyslovil domnienku, že toto rozhodnutie „bolo motivované snahou postaviť sa proti referendu a proti 400-tisíc ľuďom, ktorí podpísali petíciu.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Riaditeľ Markízy stanovisko zdôvodnil v internom dokumente, ktorý sa vzťahuje k spravodajskému pokrytiu referenda a predaju reklamného priestoru.

„Nebudeme používať reklamný priestor našich staníc na to, aby sme vysielali priame alebo nepriame stanoviská za alebo proti referendu, alebo aby sme sa pozicionovali ako prívrženci alebo odporcovia politického alebo občianskeho hnutia. Tento postoj bol odsúhlasený aj vedením CME,“ cituje obsah dokumentu portál medialne.trend.sk.

„Prípadné vysielanie spotov len jednej zo strán by mohlo byť považované za stanovisko za alebo proti referendu a v niektorých prípadoch by mohlo zakladať nerovnocenné zaobchádzanie, ktorému sa chceme vyhnúť – bez ohľadu na tému konkrétnej iniciatívy.“

Na rozdiel od parlamentných a prezidentských volieb, právny rámec reklamy v prípade referenda neexistuje. Rovnocenné šance a zaobchádzanie s názorovými tábormi tak nie sú zakotvené v legislatíve.

„Zatiaľ čo organizátori referenda sú pripravení tému komunikovať, ľudia s iným názorom zvyčajne nie sú organizovaní tak, aby dokázali zaplatiť reklamné spoty prezentujúce alternatívne postoje," píše sa v stanovisku pre Omediach.com.

„Hoci môžeme mať na témy referenda vlastný názor – napríklad ja som vyrastal na dedine v katolíckej učiteľskej rodine, ale na druhej strane som počas svojho pôsobenia v televízii stretol množstvo kreatívnych ľudí, ktorí majú iný spôsob života – v rámci skupiny Markíza nebudeme prezentovať žiaden oficiálny postoj, a to sa týka aj každého referenda," uvádza v stanovisku generálny riaditeľ televízie.

Aliancia chcela za reklamný spot zaplatiť štandardnú cenníkovú cenu, televízia ho odmietla bez toho, aby poznala motív a obsah kampane.

Kampaň Aliancie nemieni vysielať ani RTVS. Podľa vyjadrenia PR manažérky RTVS Dominiky Šulkovej pre Omediach.com budú o referende dostatočne informovať aj diskutovať v bežnom vysielaní.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  4. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  5. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  6. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  9. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  10. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  1. Predstavenie projektu Ružomberok v pohybe
  2. OMV ponúkne svojim zákazníkom chute známeho šéfkuchára
  3. OMV ponúkne zákazníkom chute známeho šéfkuchára Braňa Križana
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  6. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  7. Všetko, čo rodiny milujú
  8. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 24 201
  2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 13 855
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 11 938
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely 6 843
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 6 790
  6. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 6 367
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 5 321
  8. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 268
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 3 994
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 3 444

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Novinár Hanus: Keď som zistil, že som sa v kauze Cervanová mýlil, nemohol som spať

Niektoré katolícke médiá neinformovali o kauze Bezák, lebo sa rozhodli, že budú láskavé, aby neznepokojovali čitateľov, vraví MARTIN HANUS.

EKONOMIKA

Okolo Kiskovej kampane sa objavujú nové nejasnosti

Prezident obe časti svojej kampane platil cez firmu KTAG.

Komentár Zuzany Kepplovej

Hanus nepísal, aby sa Glváč lepšie cítil

Martin Hanus tvrdí, že Nitranov si v .týždni spoločne vymysleli.

KOMENTÁRE

Danko s Ficom si dávno zvykli na Bugára, ktorý nereptá

Bugár pripravil pre Fica s Dankom naozaj nepríjemnú situáciu.

Neprehliadnite tiež

Týchto päť tipov vám pri podnikaní ušetrí tisíce eur

Menšie náklady môžu znamenať väčšie zisky.

Gazprom ešte zvýši dominantné postavenie na európskom trhu

Dohoda medzi Gazpromom a Európskou komisiou dáva nákupcom plynu väčšiu flexibilitu.

Signály z OPEC a Ruska znížili ceny ropy

Cena Brentu uzatvorila pod úrovňou 76,50 dolára za barel.

Na realitnom trhu panuje zvýšený dopyt po bytoch

Národná banka sa snaží obmedziť nadmerné zadlžovanie obyvateľstva.