ZSSK nakúpi sedemnásť nových vozňov od ŽOS Vrútky

Klimatizované osobné vozne 2. triedy pre regionálnu dopravu budú stáť za 31 miliónov eur.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - Peter Kremský)

V súťaži na nové osobné vozne rozhodovala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka s využitím elektronickej aukcie.

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) nakúpi sedemnásť nových klimatizovaných osobných vozňov 2. triedy pre regionálnu dopravu od spoločnosti ŽOS Vrútky, a. s. za 30,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Dodávateľa vybrala vo verejnej súťaži spomedzi troch prijatých ponúk, keď predpokladaná cena dvanásťmesačnej zákazky bola 31,28 mil. eur bez dane. Vyplýva to z výsledku tendra vyhláseného vlani v septembri.

Štátny vlakový osobný dopravca bude dodávku nových vozňov s priestorom pre bicykle a pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu financovať s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie, štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov cez Operačný program Doprava 2007 - 2013 v rámci prioritnej osi Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov.

Prostriedky v tomto programovom období eurofondov je potrebné využiť do konca roku 2015. V súťaži na nové osobné vozne rozhodovala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka s využitím elektronickej aukcie. Celková cena zákazky bez dane mala relatívnu váhu 70 bodov a prevádzkovo-technické parametre tridsať.

ZSSK v týchto dňoch zároveň vyhlásila verejnú súťaž na modernizáciu trinástich vozňov, s následnou možnou opciou na 22 vozňov, na klimatizované veľkopriestorové vozne 2. triedy s priestorom pre bicykle.

Predpokladaná cena za poskytnutie týchto služieb za dvadsať mesiacov je 26,95 mil. eur bez dane. Uchádzači majú predložiť zoznam vykonaných modernizácií osobných vozňov v rokoch 2012 až 2014 v hodnote minimálne 48,5 mil. eur.

Modernizácia štyroch jednosystémových hnacích dráhových vozidiel s možnosťou opcie na ďalších sedem jednosystémových rušňov na dvojsystémové za 21 mesiacov by podľa ďalšej začatej súťaže mohla stáť predbežne 25,85 mil. eur bez dane.

Obe nové zákazky chcú železničiari financovať z vlastných zdrojov. Ponuky sa majú otvárať 2. marca a dodávatelia by mali vzísť z následných elektronických aukcií. Rozhodujú ekonomicky najvýhodnejšie ponuky na základe dvoch kritérií.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a IC vlaky prevádzkuje na vlastné náklady bez podpory štátu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 566
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 207
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 810
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 550
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 121
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 115
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 023
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 511
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 561
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 477

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop