ZSSK nakúpi sedemnásť nových vozňov od ŽOS Vrútky

Klimatizované osobné vozne 2. triedy pre regionálnu dopravu budú stáť za 31 miliónov eur.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - Peter Kremský)

V súťaži na nové osobné vozne rozhodovala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka s využitím elektronickej aukcie.

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) nakúpi sedemnásť nových klimatizovaných osobných vozňov 2. triedy pre regionálnu dopravu od spoločnosti ŽOS Vrútky, a. s. za 30,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Dodávateľa vybrala vo verejnej súťaži spomedzi troch prijatých ponúk, keď predpokladaná cena dvanásťmesačnej zákazky bola 31,28 mil. eur bez dane. Vyplýva to z výsledku tendra vyhláseného vlani v septembri.

Štátny vlakový osobný dopravca bude dodávku nových vozňov s priestorom pre bicykle a pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu financovať s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie, štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov cez Operačný program Doprava 2007 - 2013 v rámci prioritnej osi Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov.

Prostriedky v tomto programovom období eurofondov je potrebné využiť do konca roku 2015. V súťaži na nové osobné vozne rozhodovala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka s využitím elektronickej aukcie. Celková cena zákazky bez dane mala relatívnu váhu 70 bodov a prevádzkovo-technické parametre tridsať.

ZSSK v týchto dňoch zároveň vyhlásila verejnú súťaž na modernizáciu trinástich vozňov, s následnou možnou opciou na 22 vozňov, na klimatizované veľkopriestorové vozne 2. triedy s priestorom pre bicykle.

Predpokladaná cena za poskytnutie týchto služieb za dvadsať mesiacov je 26,95 mil. eur bez dane. Uchádzači majú predložiť zoznam vykonaných modernizácií osobných vozňov v rokoch 2012 až 2014 v hodnote minimálne 48,5 mil. eur.

Modernizácia štyroch jednosystémových hnacích dráhových vozidiel s možnosťou opcie na ďalších sedem jednosystémových rušňov na dvojsystémové za 21 mesiacov by podľa ďalšej začatej súťaže mohla stáť predbežne 25,85 mil. eur bez dane.

Obe nové zákazky chcú železničiari financovať z vlastných zdrojov. Ponuky sa majú otvárať 2. marca a dodávatelia by mali vzísť z následných elektronických aukcií. Rozhodujú ekonomicky najvýhodnejšie ponuky na základe dvoch kritérií.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a IC vlaky prevádzkuje na vlastné náklady bez podpory štátu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 229
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 103
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 092
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 101
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 031
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 947
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 418
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 139
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 407
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 180

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

KULTÚRA

Podivné príbehy a Instagram 19. storočia. Aký bol seriál 1890?

Historická detektívka sa pokúsila priniesť na obrazovky niečo iné.

Neprehliadnite tiež

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.