Bystrica dala RegioJetu zelenú, autobusy budú jazdiť od februára

Česká spoločnosť môže začať voziť cestujúcich na diaľkovej autobusovej linke Banská Bystrica - Bratislava.

Žlté autobusy budú jazdiť medzi Banskou Bystricou a Bratislavou.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - Peter Kremský)

Žlté autobusy majú voziť ľudí medzi Bystricou a Bratislavou sedemkrát denne v oboch smeroch, medzi Nitrou a Bratislavou 14-krát denne.

BANSKÁ BYSTRICA. Spoločnosť RegioJet môže začať voziť cestujúcich na diaľkovej autobusovej linke Banská Bystrica - Bratislava. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) jej v utorok na prevádzkovanie tejto linky udelil licenciu.

Informoval o tom hovorca BBSK Vladimír Gürtler s tým, že predseda BBSK Marian Kotleba verí, že táto linka pomôže rozvoju Banskobystrického kraja, zlepší život jeho občanov, zvýši komfort a služby dopravcov pre cestujúcu verejnosť a podporí podnikateľské prostredie.

Začnú od februára

O udelenie licencie na prevádzku autobusovej linky Banská Bystrica - Nitra - Bratislava požiadala spoločnosť RegioJet BBSK po tom, ako jej túto licenciu odmietol udeliť Bratislavský samosprávny kraj.

Ako pred týždňom uviedol majiteľ českého hodlingu Student Agency, ktorého je RegioJet súčasťou, Radim Jančura, novú autobusovú linku chcú začať prevádzkovať od 1. februára.

Avizoval tiež, že cestujúci tak budú na trase medzi Banskou Bystricou a Bratislavou môcť využívať najluxusnejšie autobusy v Európe za polovičné ceny, než platia v súčasnosti. RegioJet má na to pripravených osem nových autobusov, každý za 350-tisíc eur.

Pravidelnú autobusovú linku Bratislava - Banská Bystrica chcela firma RegioJet pôvodne začať prevádzkovať 3. novembra. Bratislavský kraj jej však na základe nesúhlasného stanoviska Nitrianskeho kraja, respektíve mesta Nitra odmietol na túto linku vydať licenciu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Autobusy RegioJetu pôjdu od februára do Bystrice aj bez licencie

Bojuje s krajom

Na protest proti tomuto rozhodnutiu firma minulý týždeň rozbehla v Bratislavskom a Nitrianskom kraji prostredníctvom 50 bilbordov kampaň proti korupcii a klientelizmu. Dopravca tvrdí, že splnil všetky zákonné požiadavky pre získanie licencie.

"Nedotované spojenie Bratislava - Nitra - Banská Bystrica môže byť prevádzkované tisíckami autobusových dopravcov. Jediný, kto rozhoduje o existencii daného spojenia, je zákazník, teda trh, nie politici Frešo, Belica a Dvonč," uviedol na adresu predsedov Bratislavského a Nitrianskeho kraja, ako aj primátora Nitry.

"Získanie licencie existuje len preto, aby sa overilo, či dané spojenie nie je v súbehu s dotovanou dopravou. Keďže neexistoval právny dôvod, aby licencia nebola vydaná, konkurencia si našla primátora Nitry Dvonča," dodal Jančura.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 447
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 347
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 459
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 425
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 078
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 510
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 448
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 319
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 530
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 085

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.

Neprehliadnite tiež

BMW musí stopnúť výrobu, problémy má dodávateľ

Prerušenie výroby by mohlo stáť BMW denne desiatky miliónov eur.

Ikea začína hľadať nové chute. Známe mäsové gule nestačia

Na predaji jedla a nápojov zarába reťazec 1,7 miliardy eur ročne.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch